Οι Ιταλοί σχεδιαστές και μηχανικοί της Marelli παρουσιάζουν την πρώτη ανάρτηση στον κόσμο που δεν είναι εξοπλισμένη με αμορτισέρ και δεν απαιτεί λάδι για την ορθή λειτουργία της.
Σύμφωνα με τους Ιταλούς, πρόκειται για ένα πρωτοποριακό σύστημα ανάρτησης που είναι ικανό να προσφέρει περισσότερη άνεση, απορροφώντας περίτεχνα τις κακοτεχνίες των δρόμων, ενώ ταυτόχρονα κάνει ανάκτηση της ενέργειας.
Η Marelli σχεδίασε αυτή τη νέα ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση (Fully Active Electromechanical Suspension System), η οποία μπορεί να υλοποιεί λειτουργίες πολύ πιο προηγμένες από την απλή απόσβεση των υδραυλικών αμορτισέρ.
BUY NOW
Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο που δεν απορροφά απλώς τους κραδασμούς, αλλά παράγει ενέργεια, και επομένως είναι σε θέση να υλοποιεί προηγμένες λειτουργίες όπως η ενεργή μείωση της κλίσης. Αυτό που συμβαίνει είναι ότι μόλις η ανάρτηση «εντοπίσει» μία ανωμαλία στο οδόστρωμα, σηκώνει τον τροχό, και μόλις αυτός ξεκινήσει την καθοδική του πορεία, παράγει ηλεκτρική ενέργεια.
Η νέα ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση αποτελείται από τέσσερις ηλεκτρικούς ενεργοποιητές συνδεδεμένους με τον βραχίονα ανάρτησης, η οποία ακυρώνει το κλασικό αμορτισέρ, αλλά εξακολουθεί να διαθέτει ελατήριο.
Κάθε βραχίονας ρυθμίζει τη δύναμη που θέλει να εφαρμόσει για την σωστή απόσβεση, ελέγχοντας ακόμα και την ελευθερία του τροχού όταν αντιμετωπίζει μεγάλες λακκούβες.
Ωστόσο, αυτή δεν είναι η μόνη λειτουργία του συστήματος, καθώς μπορεί ακόμα να κάνει ανάκτηση ενέργειας, αποθηκεύοντας την ενέργεια στην μπαταρία του 48βολτου ηλεκτρικού συστήματος. Αυτό με τη σειρά του τροφοδοτεί με ρεύμα τα ηλεκτρομοτέρ που είναι ενσωματωμένα στους κυλινδρικούς ενεργοποιητές.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το προϊόν αποτελεί «ένα σημείο καμπής για την τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς αυξάνει την ασφάλεια και βελτιώνει τις επιδόσεις και την ενεργειακή απόδοση του οχήματος, εξασφαλίζοντας μια απαράμιλλη οδηγική εμπειρία».
Όταν ο ηλεκτροκινητήρας τίθεται σε κίνηση από τον βραχίονα ανάρτησης, ανακτάται ενέργεια επειδή λειτουργεί ως γεννήτρια, με τρόπο λειτουργίας ανάλογο με εκείνον της αναγεννητικής πέδησης στα αυτοκίνητα που διαθέτουν ηλεκτρομοτέρ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Marelli, η ενεργή ηλεκτρομηχανική ανάρτηση είναι ικανή να ανακτήσει το 80% της ενέργειας που καταναλώνεται από το σύστημα, επομένως οι απώλειες του συστήματος είναι ελάχιστες.
Τέλος, η Marelli ισχυρίζεται ότι το πλήρως ενεργό σύστημα ηλεκτρομηχανικής ανάρτησης κάνει πολύ πιο άνετο το ταξίδι των επιβατών, αφού μειώνει τους κραδασμούς που περνάνε στην καμπίνα κατά 50-60%.