Tα λιγοστά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν στις μεγάλες χώρες της Ευρώπης έχουν αυξήσει την τιμή τους πάνω από 20% σε μόλις ένα χρόνο.
Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη γίνονται πιο ακριβά και οι υποψήφιοι αγοραστές δεν έχουν χρήματα για να αγοράσουν καινούργια. Έτσι, ο στόλος αυτοκινήτων της ηπείρου γερνάει. Σύμφωνα με στοιχεία από την Γερμανία , τα περισσότερα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της ανήκουν ήδη στις κατηγορίες 5-10 και 10-14 ετών και η μέση ηλικία τους έχει αυξηθεί από 9,6 σε 9,8 χρόνια.
Άλλες μελέτες δείχνουν ότι πέρυσι οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 5ετίας στη Γερμανία αυξήθηκαν περισσότερο από ποτέ την τελευταία πενταετία (κατά 18,5%) και των αυτοκινήτων με ηλικία 10 ετών κατά 21%.
BUY NOW
“Αυτό που αντιμετωπίζουμε τώρα αποδεικνύει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις τρέχουσες ανάγκες. Ένας από τους λόγους είναι η έλλειψη ημιαγωγών και η διακοπή της διεθνούς αλυσίδας εφοδιασμού μηχανικών μερών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Επιπλέον, οι κατασκευαστές ποντάρουν ήδη σε μεγάλο βαθμό στην πώληση αυτοκινήτων μεγαλύτερων κατηγοριών, καθώς αποφέρουν υψηλότερα κέρδη. Κατά συνέπεια, η έλλειψη προσφορών στις χαμηλότερες κατηγορίες οδηγεί σε αύξηση της τιμής των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων”, εξηγεί ο επικεφαλής της πλατφόρμας Cavago, Jakub Schulta.
Ένας άλλος παράγοντας που συμβάλλει στην αύξηση της τιμής των μεταχειρισμένων είναι η μείωση της μέσης χιλιομετρικής τους απόστασης. Αν το 2021 ήταν κοντά στα 35.000 χλμ., τώρα είναι λίγο πάνω από τα 30.000 χλμ. Και αυτό είναι λογικό, γιατί οι τιμές είναι αντιστρόφως ανάλογες με τα χιλιόμετρα (όσο περισσότερα χιλιόμετρα έχει ένα αυτοκίνητο τόσο χαμηλότερη είναι η τιμή και το αντίστροφο).
Επιπλέον, οι ειδικοί πιστεύουν ότι η κατάσταση επιδεινώνεται από την απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, η οποία σχεδιάζεται να εισαχθεί στην ΕΕ το 2035. Υποτίθεται ότι εάν η πλειοψηφία δεν στραφεί σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τότε θα μπορούσε να συμβεί το λεγόμενο “φαινόμενο της Αβάνας”. Αυτός ο όρος, που πήρε το όνομά του από την πρωτεύουσα της Κούβας, αναφέρεται σε μια κατάσταση στην οποία οι κατασκευαστές αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές των αυτοκινήτων λόγω των πολιτικών της ΕΕ και των επιβεβλημένων επενδύσεων σε ηλεκτρικά οχήματα. Ως αποτέλεσμα, οι άνθρωποι είναι λιγότερο πιθανό να αλλάξουν αυτοκίνητα και να οδηγούν αυτά που έχουν ήδη.