Παρότι η Ferrari θέλει να κρατήσει περιορισμένο των αριθμό των αυτοκινήτων που κατασκευάζει, το 2021 πέτυχε το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων από καταβολής της, παραδίδοντας συνολικά 11.115 supercars με το cavallino στο ρύγχος.
Οι επιφανείς του πλανήτη δεν φάνηκαν να πτοούνται ιδιαίτερα από την παγκόσμια κρίση που επέφερε η πανδημία. Για την ακρίβεια, φάνηκε ακριβώς το αντίθετο, καθώς πέραν της Ferrari, και οι Lamborghini, Porsche, Bentley και Rolls-Royce σημείωσαν ρεκόρ τη χρονιά που πέρασε.
Και να σκεφτεί κανείς ότι τον περασμένο Αύγουστο είχε κυκλοφορήσει η είδηση ότι οι ενδιαφερόμενοι να αποκτήσουν ένα supercar αρχίζουν να απευθύνονται όλο και περισσότερο στην αγορά των μεταχειρισμένων, καθώς η προσπάθειά τους να αγοράσουν ένα καινούριο τους έφερνε μπροστά σε μια μακριά λίστα αναμονής, εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης των microchips.
BUY NOW
Όμως, η Ferrari έχει μια τεράστια διαφορά από τις τέσσερις προαναφερόμενες εταιρείες που επίσης πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων. Εκείνες διαθέτουν το μακράν δημοφιλέστερο αμάξωμα της εποχής μας, SUV, στη «φαρέτρα» τους: τις Lamborghini Urus, Porsche Macan και Cayenne, Bentley Bentayga και Rolls-Royce Cullinan.
Αντίθετα, η Ferrari παράγει μόνο κλασσικά supercars, και είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς που θα φτάσουν οι πωλήσεις της το 2023, όταν θα ξεκινήσει τη διάθεση του δικού της SUV - της Ferrari Purosangue, η οποία παραμένει επτασφάγιστο μυστικό εντός των τειχών του Maranello.
Η ιταλική εταιρεία, λοιπόν, διέθεσε 11.115 αυτοκίνητα μέσα στο 2021, και συνέχισε τα διαδοχικά της ρεκόρ που ξεκίνησαν από το 2019 - όταν και πέρασε για πρώτη φορά σε πενταψήφιο αριθμό ετήσιων πωλήσεων. Αυτό, οικονομικά, μεταφράζεται σε κύκλο εργασιών της τάξης των 4,3 δισεκατομμυρίων Ευρώ και, από αυτά, σε κέρδος 833 εκατ. Ευρώ.
Θα περίμενε κανείς ότι η έκρηξη των πωλήσεών της Ferrari -όπως και των άλλων εταιρειών- οφείλεται στην ραγδαία άνοδο της κινεζικής οικονομίας, αλλά από τις 11.115 πωλήσεις μόνο οι 900 σημειώθηκαν στην Κίνα.
Θα είναι πολύ ενδιαφέρον να δούμε τη στρατηγική που θα ακολουθήσει η Ferrari τα προσεχή χρόνια, έχοντας αποφασίσει να κρατά τον έλεγχο των πωλήσεών της ώστε τα αυτοκίνητά της να μην χάσουν τη σπανιότητά τους.
Ίσως να αποσκοπεί να αναθέσει στην Purosangue το φορτίο του μεγάλου όγκου πωλήσεων και του κέρδους, ώστε όλα τα υπόλοιπά της αυτοκίνητα -όπως η Daytona SP3 που θα βγει στην παραγωγή φέτος, και θα κατασκευαστεί σε μόνο 599 αντίτυπα- να παραμείνουν σπάνια, δυσεύρετα και «αποκλειστικά».
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ