Ενόσω οι σκληροπυρηνικοί της φίλοι προσπαθούν ακόμα να “χωνέψουν” την πρώτη ηλεκτρική Ferrari, η ιταλική εταιρεία κατέθεσε τις πατέντες ενός εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα υδρογόνου.
Οι πατέντες των Ιταλών μηχανολόγων, οι οποίες διέρρευσαν στο διαδίκτυο, απεικονίζουν έναν εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, με διπλό Turbo, ο οποίος τοποθετείται ανάποδα (!) στο αυτοκίνητο και παίρνει την ενέργειά του από την καύση υδρογόνου.
Αν υποθέσουμε ότι τα σχέδια όντως παραπέμπουν σε ένα τέτοιο πρόγραμμα της Ferrari, τότε πρόκειται για μια μεγάλη καινοτομία της εταιρείας του Μαρανέλο: διότι εγκατέλειψε τους παραδοσιακούς τους κινητήρες 8, 10 ή 12 κυλίνδρων σε διάταξη V, και επέλεξε έναν εξακύλινδρο εν σειρά για τα μελλοντικά της πλάνα για το υδρογόνο.
BUY NOW
Ο κινητήρας, που φαίνεται πολύ περίπλοκος από τα σχέδια αυτά, προορίζεται για τοποθέτηση στο κέντρο του αυτοκινήτου, και έχει από ένα δοχείο υδρογόνου σε κάθε πλευρά του. Ο κομπρέσορας συνδέεται με δύο intercoolers και πυροδοτεί μια ηλεκτρική γενννήτρια. Δεν είναι σαφές από τα σχέδια πώς λειτουργεί το σύστημα, αλλά θα μπορούσε να αποτελεί και μέρος υβριδικού συστήματος τάσης 48V.
Η τοποθέτηση του συστήματος μετάδοσης πίσω από τον κινητήρα αφήνει να εννοηθεί ότι η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς. Η επεξήγηση των σχεδίων αναφέρει πως ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι τοποθετημένος κάθετα, και ο άξονας μετάδοσης βρίσκεται πάνω από τους κυλίδρνους. Με λίγα λόγια, ο κινητήρας είναι ανάποδα.
Προς το παρόν το Μαρανέλο τηρεί σιγή ιχθύος σχετικά με την εξέλιξη ενός υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου. Όμως οι πατέντες αυτές δείχνουν ότι η ιταλική εταιρεία σκέφτεται κι άλλες μορφές ενέργειας, πέραν της ηλεκτροκίνησης, για να καλύψει τις προδιαγραφές ρύπων στο μέλλον.
Το αν μια Ferrari με καύση υδρογόνου θα γίνει αποδεκτή από τους σκληροπυρηνικούς φίλους της εταιρείας απομένει να φανεί, αν και η εταιρεία και οι σχεδιαστές της ανέκαθεν είχαν τον τρόπο της να κάνουν ελκυστικές τέτοιου είδους παρεκκλίσεις από την παραδοσιακή εικόνα των πολυκύλινδρων και ηχηρών της supercars βενζίνης.