Ο νέος τύπος ανεμογεννητριών σπάει κάθε ρεκόρ, παράγοντας μέσα σε ένα 24ωρο ρεύμα για να κινηθεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για 1,8 εκ. χιλιόμετρα.
Η βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας δεν σταματά και με σταθερά βήματα προοδεύει με στόχο η παραγωγή καθαρής ενέργειας να αντικαταστήσει την συμβατική παραγωγή που εκπέμπει CO2.
Όταν εννοούμε συμβατική τεχνολογία εννοούμε τον άνθρακα ή το φυσικό αέριο που, όχι μόνο συμβάλουν στην αύξηση των αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται από την ανθρωπιστική δραστηριότητα, αλλά προκαλούν γεωπολιτικές και ενεργειακές κρίσεις, όπως αυτή που μπορεί να αντιμετωπίσουμε τον φετινό χειμώνα.
BUY NOW
Από την άλλη όμως, η Siemens ανακοίνωσε ότι πέτυχε ένα νέο ρεκόρ παραγωγής ρεύματος από το πρωτότυπο μίας νέας ανεμογεννήτριας, παράγοντας 359 MWh σε μόλις 24 ώρες. Μάλιστα, σύμφωνα με δικούς της υπολογισμούς αναφέρει ότι η συγκεκριμένη ενέργεια θα αρκούσε για να διανύσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο περίπου 1,8 εκ. χιλιόμετρα.
Το πρωτότυπο του νέου τύπου ανεμογεννήτριας συνδέθηκε στο δίκτυο ηλεκτροδότησης τον Δεκέμβριο του 2021 και η μαζική του παραγωγή θα ξεκινήσει το 2024. Πρόκειται για ανεμογεννήτριες που προορίζονται για υπεράκτιες εγκαταστάσεις, με ρότορα διαμέτρου 222 μέτρων και ονομαστική ισχύ 14 MW στην βασική λειτουργία και 15 MW στο Power Boost.
Η παραγωγή ρεκόρ επετεύχθη στην λειτουργία Power Boost που αυξάνει την ισχύ σε πραγματικό χρόνο, ανάλογα με τη θέση της και τις συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή.
Το 2020, η Siemens ισχυρίστηκε ότι οι γεννήτριες της μπορούσαν να διατηρήσουν την λειτουργία Power Boost για περισσότερο από το 98% του διαθέσιμου χρόνου. Το αποτέλεσμα ήταν να πετύχουν παραγωγή 359 MW σε μόλις 24 ώρες.
Για να γίνει πιο κατανοητή η ποσότητα ενέργειας που παράχθηκε, η Siemens ανέφερε ότι με 30 ανεμογεννήτριες τύπου SG 14-222 DD θα μπορούσε να καλυφθεί η ενεργειακή ζήτηση της πόλης του Μπιλμπάο.
Αν εμβαθύνουμε στα νούμερα που αναφέρει η Siemens, διαπιστώνουμε ότι για να διανύσουμε τα 1,8 εκ. χιλιόμετρα με 359 MW, η κατανάλωση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι κοντά στις 20 kWh/100 χλμ. (19,94 kWh/100 χλμ.).
Αυτό όμως που δεν έχει ληφθεί υπόψη είναι οι απώλειες που θα υπάρξουν από την παραγωγή στην ανεμογεννήτρια, στην μπαταρία του ηλεκτρικού μας αυτοκινήτου, στα δίκτυα μεταφοράς και διανομής ενέργειας, και στη διαδικασία φόρτισης.
Σε κάθε περίπτωση, το συγκεκριμένο ρεκόρ αποτελεί ορόσημο για την παραγωγή αιολικής ενέργειας και ένα καλό παράδειγμα για την ισχύ της μελλοντικής παραγωγής ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.