Η Hyundai επιμένει στους φυσικούς διακόπτες του ταμπλό

Hyundai Tucson touchscreen

Τα στοιχεία των ερευνών αγοράς της κορεατικής εταιρείας δείχνουν ότι όλο και περισσότεροι αγοραστές αυτοκινήτων προτιμούν τους κλασσικούς διακόπτες από τον έλεγχο των πάντων μέσω της οθόνης αφής.

Για του λόγου το αληθές, σε μια εποχή που κυριαρχεί η τάση προς το μινιμαλισμό του εσωτερικού των αυτοκινήτων και προς τις τεράστιες οθόνες αφής στο ταμπλό, ακόμα και τα πιο φρέσκα μοντέλα της Hyundai -όπως το νέο Tucson και το ανανεωμένο Ioniq 5- διατηρούν φυσικούς διακόπτες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακριβώς την ίδια λογική, άλλωστε, ακολουθεί και η Toyota, που επίσης δείχνει να μην παρασύρεται από το ρεύμα του καιρού μας για τον πλήρη έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου αποκλειστικά και μόνο μέσω της κεντρικής οθόνης.

Η χρήση της οθόνης αφής για τη ρύθμιση της θερμοκρασίας ή άλλων βασικών λειτουργιών μπορεί να αποσπάσει την προσοχή του οδηγού. Αντίθετα, τα φυσικά κουμπιά και περιστροφικοί διακόπτες, που βρίσκονται πάντα στην ίδια θέση, επιτρέπουν στους οδηγούς να βασίζονται στη μυϊκή μνήμη τους, διατηρώντας την προσοχή τους στο δρόμο.

Η Hyundai δεν απορρίπτει εξ ολοκλήρου τις οθόνες αφής, αλλά πιστεύει ότι ορισμένοι έλεγχοι πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμοι. Ακόμη και αν η έρευνα γινόταν σε παγκόσμιο επίπεδο, το αποτέλεσμα πιθανότατα θα ήταν το ίδιο, καθώς η κοινή λογική δείχνει ότι μια διάταξη αποκλειστικά με οθόνες αφής δεν είναι η ιδανική λύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι υπερμεγέθεις οθόνες, λοιπόν, καθώς δύναται να αποσπούν την προσοχή, εγείρουν ανησυχίες για την ασφάλεια. Πέρυσι, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Hyundai παγκοσμίως, Sang Yup Lee, επισήμανε πως «όταν οδηγείς, είναι δύσκολο να ελέγξεις την οθόνη αφής. Γι’ αυτό, όταν υπάρχουν φυσικά κουμπιά, είναι πιο εύκολο να τα αισθανθείς και να τα χρησιμοποιήσεις».

Το σχεδιαστικό κέντρο της Hyundai Design North America (HDNA) άνοιξε τις πόρτες του στο στούντιο της στην Καλιφόρνια για την εφημερίδα Korea JoongAng, αποκαλύπτοντας περισσότερα για το τι ζητούν οι καταναλωτές, σύμφωνα με εσωτερικές μελέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Ο Αντιπρόεδρος της HDNA, Ha Hak-soo, παραδέχτηκε ότι η Hyundai αρχικά εντυπωσιάστηκε από το επαναστατικό infotainment της Tesla, όπου όλα ήταν ενσωματωμένα σε μια υπερμεγέθη οθόνη αφής. Ωστόσο, η κορεατική εταιρεία σύντομα συνειδητοποίησε ότι η πρόσβαση σε όλες τις λειτουργίες μέσω μιας οθόνης δεν είναι η καλύτερη λύση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Καθώς ενσωματώναμε οθόνες infotainment στα οχήματά μας, δοκιμάσαμε επίσης τη χρήση χειριστηρίων βασισμένων αποκλειστικά στην αφή, αλλά οι άνθρωποι δεν το προτίμησαν. Όταν το δοκιμάσαμε με ομάδες εστίασης, διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες ένιωθαν άγχος και εκνευρισμό όταν χρειάζονταν άμεσο έλεγχο, αλλά δεν μπορούσαν να το κάνουν εύκολα», δήλωσε ο Ha Hak-soo.

Αν και οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπάνια το παραδέχονται, η κατάργηση των φυσικών διακοπτών εξυπηρετεί τα λογιστικά τμήματα, καθώς η χρήση της ίδιας οθόνης σε διαφορετικά μοντέλα μειώνει το κόστος. Από την άλλη, η Tesla έχει φτάσει στο σημείο να ενσωματώσει ακόμη και τον επιλογέα ταχυτήτων στην οθόνη - αλλά αυτό δεν δείχνει αρκετό για να επηρεάσει τις πωλήσεις της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ