Η ηλεκτρική Mercedes σπάει όλα τα ρεκόρ - Κάλυψε 1.200 χιλιόμετρα με μία φόρτιση
Μετά το φράγμα των χιλίων χιλιομέτρων, η Mercedes Vision EQXX κατάφερε να ανεβάσει τον πήχη στα 1.200 χιλιόμετρα αυτονομίας με μία μόνο φόρτιση, κάνοντας σε απολύτως ρεαλιστικές συνθήκες ένα ταξίδι από τη Γερμανία στη Βρετανία.
Το εντυπωσιακό πρωτότυπο της εταιρείας της Στουτγάρδης δημιουργήθηκε για να αποτελέσει το πεδίο δοκιμών εξέλιξης της ηλεκτροκίνησης για τη Mercedes-Benz. Και με καινοτομίες όπως ο αεροδυναμικός συντελεστής 0,17 στα σχεδόν πέντε μέτρα (4,975 μ.) του αμαξώματός του, είναι το μόνο αυτοκίνητο που με μπαταρία μεγέθους 100 kWh ξεπερνά τα 850 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Τον περασμένο Απρίλιο το Vision EQXX κατάφερε να περάσει τα 1.000 χιλιόμετρα αυτονομίας σε ένα ταξίδι από τη Στουτγάρδη μέχρι το Cassis της γαλλικής ριβιέρας, διασχίζοντας κάθε είδους δρόμους: από τις γερμανικές Autobahn μέχρι τα σπειροειδή περάσματα των Άλπεων.
BUY NOW
Όμως, ο αρχικός στόχος της Mercedes ήταν να αγγίξει αυτονομία της τάξεως των 1,200 χιλιομέτρων - και τώρα τον κατάφερε, ταξιδεύοντας με μία φόρτιση από τη Γερμανία, διασχίζοντας τη Μάγχη, και μέχρι τη Βρετανία. Συγκεκριμένα, από τη Στουτγάρδη μέχρι το Silverstone και στην πίστα της Formula 1 - στη «γειτονιά» του εργοστασίου της Mercedes High Performance Engines στο Brixworth.
Το νέο αυτό ταξίδι περιλάμβανε αρχικά διαδρομές στην Autobahn κι έπειτα στη γερμανική επαρχία, πριν τη διάσχιση των συνόρων με τη Γαλλία κοντά στο Στρασβούργο. Η Vision EQXX συνέχισε τη διαδρομή της στη Βόρεια Γαλλία και μέχρι το Calais, όπου φορτώθηκε για να διασχίσει τη Μάγχη υποθαλάσσια μέσω του Eurotunnel. Μέσω του Μ25 πέρασε το Λονδίνο και έφτασε στο Brackley.
Εκεί, στο εργοστάσιο της αγωνιστικής ομάδας της εταιρείας, περίμεναν το πρωτότυπο ειδικοί των ηλεκτρικών συστημάτων της Mercedes στη F1 και στη Formula E. Στη συνέχεια, το καραβάνι κατευθύνθηκε στο Silverstone, όπου στα πηδάλια του πέρασε ο οδηγός της Mercedes-ΕQ στη Formula E, Nyck de Vries.
Ο Ολλανδός δεν λυπήθηκε το γκάζι και έφτασε το ηλεκτρικό πρωτότυπο συχνά στην τελική του ταχύτητα των 140 km/h, χρησιμοποιώντας το τελευταίο ποσοστό της φόρτισης που είχε απομείνει για 11 γύρους, πριν επιστρέψει στα πιτς.
Στη διάρκεια του ταξιδιού, πέραν της αεροδυναμικής, η Mercedes Vision EQXX αξιοποίησε πλήρως και το καινοτομικό σύστημα διαχείρισης της θερμότητας σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης και υψηλής καλοκαιρινών θερμοκρασιών, για να πετύχει μέση κατανάλωση 8.3 kWh/100 km.
Όπως υποστηρίζει η γερμανική εταιρεία, σε όλο το ταξίδι το πρωτότυπο κινούνταν σε φυσιολογικές ταχύτητες - και όχι με οικονομική οδήγηση. Ενδεικτικό είναι ότι κάλυψε αυτά τα 1.200 χιλιόμετρα, συμπεριλαμβανομένου και του περάσματος της Μάγχης, σε 14:30 ώρες, με μέση ταχύτητα 83 km/h.