Η ηλεκτρική μετενσάρκωση του μυθικού Ford GT40

Everrati Ford GT40 Restomod

Η Everrati αποκάλυψε ένα μυθικό restomod: τη μετατροπή ενός από τα σημαντικότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα της ιστορίας, του Ford GT40 από το LeMans της δεκαετίας του '60, σε ηλεκτρικό 800 hp με τεχνητό ήχο του παλιού V8.

Το ηλεκτρικό GT40 διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες στην ουρά του, έναν για κάθε πίσω τροχό, και πετυχαίνει ακριβώς τον ίδιο αριθμό ίππων και Nm ροπής: 800. Με την άμεση ροπή των δύο ηλεκτρικών μοτέρ η επιτάχυνση 0-100 km/h έρχεται σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 201 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τη θέση που παλιά υπήρχε ο κινητήρας εσωτερικής καύσης, εμπρός από τον πίσω άξονα και πίσω από τον οδηγό, καταλαμβάνει τώρα η μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 60 kWh. Σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, η κατανομή βάρους είναι 40/60 στον εμπρός/πίσω άξονα, σχεδόν πανομοιότυπη με την κατανομή 38/62 του παλιού θερμικού GT40.

Η μπαταρία φορτίζει σε ποσοστό 20-80 τοις εκατό σε 45 λεπτά και εξασφαλίζει 200 χιλιόμετρα αυτονομίας - αν και δεν είναι γνωστό πόσο χαμηλότερος είναι αυτός ο αριθμός με αγωνιστικό ρυθμό στην πίστα. Σε κάθε περίπτωση, επιλέχθηκε μικρή σχετικά μπαταρία για να κρατηθεί χαμηλά και το βάρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως αποτέλεσμα, το ηλεκτρικό GT40 της Everrati ζυγίζει μόλις 1.320 κιλά, που είναι 47 kg λιγότερα από όσο ζύγιζε το αρχέγονο GT40 με πλήρες φορτίου καυσίμου. Όμως, μαζί με τα παραπανίσια κιλά, του έλειπε και κάτι ακόμα: το ωμό, άγριο κροτάλισμα του κινητήρα V8.

Για να καλύψει αυτή την τόσο σημαντική παράμετρο της αρχέγονης εμπειρίας της αγωνιστικής οδήγησης, η Everrati εξέλιξε το «Race Mode». Με την επιλογή του από τον οδηγό, τα ηχεία που είναι ενσωματωμένα στα καθίσματα εκπέμπουν δύο τεχνητούς ήχους V8 κινητήρα που φτάνουν μέχρι και τα 110 dB - που είναι εξωφρενικά δυνατός ήχος για αυτοκίνητο.

Ο ήχος είναι συντονισμένος με τον «επιλογέα ταχυτήτων». Πρόκειται για έναν κλασικό, αλουμινένιο επιλογέα ακριβώς όπως ήταν στα αγωνιστικά sportscars της εποχής του 1960, αλλά αυτή τη φορά χωρίς να αλλάζει σχέσεις. Τώρα ο οδηγός προσομοιώνει τις αλλαγές ταχυτήτων, και με καθεμία επέρχεται μια μικρή διακοπή της μετάδοσης ισχύος μαζί με τον τυπικό, σπορ ήχο της αλλαγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Απολύτως αγωνιστικών προδιαγραφών είναι και το ταμπλό, το οποίο με μια σειρά από κυκλικά όργανα και ενδείξεις παρέχει τον οδηγό πληροφορίες σχετικά με την κατάσταση του συστήματος ηλεκτροκίνησης. Παράλληλα, με την ενωματωμένη σύνδεση 4G οι μηχανικοί πίσω στο εργοστάσιο της Everrati μπορούν να μελετούν τα δεδομένα της τηλεμετρίας από την πίστα - πάντα με την έγκριση του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την αντίστοιχη μετατροπή μιας κλασσικής Porsche 911 (964), η Everrati θα κατασκευάζει αυτό το μυθικό κλασσικό και ηλεκτρικό restomod κατά παραγγελία. Το βιβλίο παραγγελιών έχει ήδη ανοίξει, με τιμή που -δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη, αλλά- αναμένεται αστρονομική.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ