Η ηλεκτρική Rolls-Royce Spectre έφτασε τα 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών

Rolls-Royce Spectre

Η πρώτη ηλεκτρική Rolls-Royce, το super-coupe Spectre, συνεχίζει το πλέον εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών αντοχής και εξέλιξης στα 118 χρόνια ιστορίας της βρετανικής εταιρείας.

Αυτή τη στιγμή η Spectre βρίσκεται στην τρίτη φάση του προγράμματος, που προβλέπει τις δοκιμές σε συνθήκες ακραίου καύσωνα -με θερμοκρασίες που φτάνουν τους 50° Κελσίου- σε δύο διαφορετικές τοποθεσίες στη Νότια Αφρική: στο Augrabies του Βορρά της χώρας και στους τεράστιους αμπελώνες του Franschhoek, στα νοτιοδυτικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην πρώτη περίπτωση η ομάδα δοκιμών της RR κάνει δοκιμές σε ξηρές συνθήκες με τις υψηλότερες θερμοκρασίες. Ο Νότος επιφυλάσσει συνθήκες πιο κοντά στις μεσογειακές, με περισσότερη υγρασία, ενώ προσφέρει και μεγαλύτερο εύρος διαφορετικών χωμάτινων επιφανειών.

Σκοπός των μηχανικών είναι να δοκιμάσουν την αντοχή και την καλή λειτουργία κάθε ηλεκτρονικού και μηχανικού συστήματος της Spectre σε όλες τις ακραίες συνθήκες, ώστε να προσδώσουν στο ηλεκτρικό super-coupe την αρτιότητα μιας Rolls-Royce και την ποιότητα κύλισης «μαγικού χαλιού» («Magic Carpet Ride»).

Στα 2 εκατομμύρια χιλιόμετρα δοκιμών μέχρι στιγμής, οι μηχανικοί έχουν δοκιμάσει και ρυθμίσει στα υψηλά στάνταρ της RR συνολικά 25.000 λειτουργίες του αυτοκινήτου που σχετίζονται με την απόδοσή του. Βάση της αρχής των ελάχιστων βελτιώσεων («marginal gains») κάνουν αναρίθμητες πολύ μικρές και εστιασμένες παρεμβάσεις σε κάθε λεπτομέρεια, ώστε να πετύχουν στο τέλος μια ευρεία και σημαντική συνολική βελτίωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, μέχρι στιγμής έχουν αφιερώσει σχεδόν 1.500 ώρες για την τελειοποίηση του συστήματος αναγεννητικής πέδησης, που αξιοποιεί το φρενάρισμα για να φορτίζει τη μπαταρία. Σκοπός των μηχανικών ήταν να το κάνουν ήπιο στην αίσθηση που δίνει στον οδηγό για να μην ταράζει τη γενικότερη γαλήνη της πολυτέλειας, αλλά πολύ αποτελεσματικό στο έργο του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίστοιχη είναι και η εργασία που έχει γίνει στην ανάρτηση, ώστε να πετυχαίνει το διττό ρόλο του πλήρους ελέγχου της συμπεριφοράς και των κλίσεων του αμαξώματος της Spectre χωρίς να χάνει το διαχρονικό χαρακτηριστικό της κύλησης «μαγικού χαλιού». Οι δοκιμές σε συνθήκες καύσωνα είναι πολύ σημαντικές, στην προσπάθεια αυτή, διότι οι υψηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν την σκληρότητα των ελαστικών μερών της ανάρτησης.

Το εκτεταμένο πρόγραμμα δοκιμών, επίσης, βοηθά τη Rolls-Royce στη διασφάλιση της σωστής ποιότητας του χρώματος, προσφέροντας στους μηχανικούς το μεγάλο φάσμα του διαφορετικού ηλιακού φωτός σε διαφορετικά μέρη του πλανήτη. Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό, ώστε να ρυθμιστεί η σωστή ένταση του εσωτερικού κρυφού φωτισμού (Bespoke Starlight Headliner) αλλά και των οθονών σε κάθε συνθήκη εξωτερικού φωτός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εμπειρία του εσωτερικού έχει φυσικά και την παράμετρο της ηχομόνωσης, που επίσης δοκιμάζεται σε πολλαπλές συνθήκες σε αυτό το εξαντλητικό πρόγραμμα δοκιμών της Spectre. Όπως και με την ανάρτηση, έτσι και τα ελαστικά μέρη που χρησιμοποιούνται για την απομόνωση των αεροδυναμικών θορύβων αλλάζουν σε σκληρότητα σε ακραίες θερμοκρασίες του περιβάλλοντος - από το πολικό ψύχος του Arjeplog στη Σουηδία ως τον αφόρητο καυσωνα της Νότιας Αφρικής.

Σε ολο το πρόγραμμα των δοκιμών, επίσης, οι μηχανικοί της RR κάνουν τις ρυθμίσεις του ηχοσυστήματος για την άρτια ακουστική από τα 17 ηχεία του σε πραγματικές συνθήκες. Για την ακρίβεια, μελετούν ακόμα και την ένταση και την υφή του ήχου που κάνει το κλείσιμο των θυρών.

Μόλις ολοκληρωθεί η ανάλυση των δεδομένων που η Rolls-Royce συνέλλεξε στη Νότια Αφρική, η Spectre θα έχει φτάσει στο 80 τοις εκατό του συνολικού της γιγαντιαίου προγράμματος δοκιμών αντοχής και εξέλιξης. Η τελευταία φάση του προβλέπει την επιστροφή στους πάγους του αρκτικού κύκλου, στο Arjeplog, και τις δοκιμές στις φυσιολογικές -πλέον- συνθήκες της Κυανής Ακτής στο γαλλικό Νότο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στα αυτά τα 500.000 τελευταία χιλιόμετρα η RR θα επικεντρωθεί σε αυτή που αποκαλεί «lifestyle ανάλυση»: στην αρτιότητα με την οποία το ηλεκτρικό super-coupe καλύπτει με την απόλυτη πολυτέλεια και την παραμικρή αίσθηση, ανάγκη και επιθυμία των πελατών της εταιρείας βάσει του τρόπου με τον οποίο ζουν στο κέντρο των μεγαλουπόλεων ή σε πολυτελείες προορισμούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις ολοκληρωθεί το πρόγραμμα αυτό, η Rolls-Royce Spectre θα έχει υποβληθεί σε δοκιμασίες που θα αντιστοιχούν στη συνολική της χρήση 400 ετών, και μάλιστα σε ορισμένες από τις πιο ακραίες συνθήκες της Γης. Η Spectre θα έχει κάνει το γύρο του πλανήτη 62 φορές, όταν τα πρώτα της αντίτυπα -κόστους 400.000 ευρώ έκαστο- θα αρχίσουν να παραδίδονται στους βαθύπλουτους αγοραστές της, από το τέλος του 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ