Για τη Lamborghini, όπου ανέκαθεν ο θερμικός κινητήρας V12 ήταν η σημαία της όλης φιλοσοφίας της, το πρώτο ηλεκτρικό της αυτοκίνητο θα είναι μια μετάβαση μεγατόνων. Παρακάτω θα βρείτε όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για αυτό.
Πρώτα από όλα, πρέπει να αναφέρουμε ότι η παρουσίαση της πρώτης δημιουργίας της Sant' Agata με ηλεκτρικό μοτέρ δεν σημαίνει ότι θα εγκαταλείψει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης). Δεύτερον, ότι η τεχνολογία της θα απορρέει από τη συνεχώς αναπτυσσόμενη ηλεκτροκίνηση του ομίλου Volkswagen, στον οποίο η «Lambo» ανήκει από χρόνια.
Η πρώτη ηλεκτρική Lamborghini, όπως επιβεβαίωσε ο CEO της εταιρείας Stephan Winkleman, δεν θα αντικαταστήσει κάποιο από τα υπάρχοντα μοντέλα της. «Θα είναι ένα τέταρτο μοντέλο, που θα έχει μεγαλύτερη καθημερινή χρηστικότητα. Αυτό σημαίνει πως θα είναι ένα δίθυρο 2+2 θέσεων, με αυξημένο ύψος από το έδαφος», διευκρίνισε ο Γερμανός.
BUY NOW
Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής (CTO) της εταιρείας, Rouven Mohr, συμπλήρωσε: «Ορισμένοι από τους βασικούς μας τεχνολογικούς πυλώνες ταιριάζουν τέλεια με τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Για παράδειγμα η χρήση ανθρακονημάτων, η ενσωμάτωση της μπαταρίας ως δοκιμό στοιχείο του σασί - όλα αυτά μας χαρίζουν περισσότερες σχεδιαστικές ελευθερίες από άποψη αεροδυναμικής».
Ο Mohr συνέχισε μιλώντας για το επιπλέον, μεγάλο βάρος της μπαταρίας: «Έχουμε ορισμένες ωραίες ιδέες για να το αντισταθμίσουμε. Για παράδειγμα, κάποιες έχουν να κάνουν με την οδηγική συμπεριφορά - τις δυνάμεις της οδήγησης, τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Μια σφαιρική προσέγγιση συνδυάζει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της συμπεριφοράς και της πρόσφυσης κάθε τροχού, που δεν είναι εφικτή με έναν τυπικό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Δεν ανησυχώ ότι κάποιος θα παραπονεθεί».
Ο Winkleman επιβεβαίωσε, επίσης, ότι για τη δημιουργία της πρώτης ηλεκτρικής Lambo θα υπάρξει στενή συνεργασία με τη Volkswagen και προμήθεια συστημάτων ηλεκτροκίνησης από το μητρικό όμιλο της Lamborghini - όπως ήδη συμβαίνει με την Urus. Αυτό σημαίνει ότι πιθανότατα η πρώτη θα βασιστεί στην υπό εξέλιξη νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική SSP (Scalable Systems Platform).
Πριν από το πρώτο της EV, πάντως, η επένδυση 1,8 δισεκατομμυρίων της εταιρείας στον εξηλεκτρισμό της θα αρχίσει να αποδίδει καρπούς με τη νέα -υβριδική, πλέον- γενιά της Aventador, που αναμένεται να αποκαλυφθεί νωρίς το 2023. Θα ακολουθήσει στο τέλος του 2024 η νέα Huracan, που θα είναι plug-in υβριδική, και έπειτα η αντίστοιχη έκδοση της Urus.
Για την εταιρεία της Sant' Agata, πάντως, η υβριδική τεχνολογία δεν είναι απλώς ένα σκαλοπάτι προς την εποχή της πλήρους ηλεκτροκίνησης. Ο Winkleman επιθυμεί τα κορυφαία supercars της Lamborghini να παραμείνουν υβριδικά «για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια», λέγοντας ότι αυτό ίσως να γίνει εφικτό μέσω της εξέλιξης των βιοκαυσίμων - στα οποία ο όμιλος VW, και κυρίως η Porsche, επενδύουν βαρέως.
Πάντως ο Mohr είπε ότι τα βιοκαύσιμα θα αποτελέσουν στο μέλλον κάτι σαν είδος πολυτελείας, καθώς θα είναι πιθανότατα πολύ ακριβά για να χρησιμοποιηθούν μαζικά στα αυτοκίνητα. «Αλλά για ένα σπορ αυτοκίνητο, για τους αγώνες, ίσως και για το στόλο αυτοκινήτων που υπάρχει ήδη στην αγορά, γιατί όχι;», κατέληξε.
Πάντως, για τη μακροημέρευση των Lambo με κινητήρες βενζίνης οι αποφάσεις μπορούν κάλλιστα -όπως είπε ο Winkleman- να ληφθούν το 2025, όταν θα έχει ολοκληρωθεί ο εξηλεκτρισμός όλης της γκάμας της με τις υβριδικές εκδόσεις των Aventador, Huracan και Urus.