Ο James Dean σκοτώθηκε οδηγώντας τη, ενώ μια σειρά από θανατηφόρα και αξιοπερίεργα γεγονότα ακολούθησαν τη διαβόητη Porsche 550 Spyder και μετά θάνατο, ενισχύοντας τον χαρακτηρισμό «καταραμένη».
Αν και μόλις 24 ετών του το άστρο του James Dean έλαμπε ήδη δυνατά στον Χολιγουντιανό ουρανό με τον Αμερικανό ηθοποιό να θεωρείται εφηβικό και όχι μόνο ίνδαλμα χάρη στην ερμηνεία του στην ταινία «Επαναστάτης Χωρίς Αιτία» (Rebel Without a Cause) του 1955.
Ο James Dean έχασε τη ζωή του στις 30 Σεπτεμβρίου του 1955. O Αμερικανός, λάτρης της ταχύτητας και των αγώνων, βρισκόταν καθοδόν για να τρέξει σε αγώνα στη Salinas της California στο τιμόνι της αγαπημένης του Porsche 550 Spyder που είχε αποκτήσει πρόσφατα και είχε ονομάσει χαϊδευτικά «Μικρή Μπάσταρδη» (Little Bastard).
BUY NOW
Αιτία για τον ακαριαίο θάνατο του Dean ήταν η μοιραία σύγκρουση της Spyder 550, σε διασταύρωση της Route 41, με το Ford Tudor του φοιτητή Donald Turnupseed. Στη σύγκρουση τραυματίστηκε βαριά αλλά επέζησε ο συνοδηγός και μηχανικός του Dean, Rolf Wütherich, ο οποίος εκτοξεύτηκε από την ανοιχτή Porsche.
Έχοντας υποστεί εκτεταμένες ζημιές, η ρημαγμένη 550 Spyder ακολούθησε το δρόμο της διαγραφής από την ασφαλιστική εταιρεία, η οποία και την παραχώρησε σε μάντρα. Αυτό έβαλε τέλος στην «καριέρα» της Porsche στους δρόμους, ωστόσο, όπως αποδείχθηκε στη συνέχεια, όχι και στην φονική της κατάρα που ακολούθησε και τα... μηχανικά της μέρη.
Αφού έφτασε στη μάντρα που την αγόρασε, η κατεστραμμένη 550 Spyder πωλήθηκε ολόκληρη για ανταλλακτικά στον αγωνιζόμενο Dr. William Eschrich, ο οποίος τοποθέτησε τον κινητήρα της στη δική του Lotus IX, ενώ έδωσε το κιβώτιο και μέρη της ανάρτησης στον φίλο του και επίσης αγωνιζόμενο Troy McHenry. Και εδώ είναι που αρχίζουν τα περίεργα γεγονότα που αφορούν την συγκεκριμένη Porsche, ενισχύοντας την φήμη της ως καταραμένης.
Στον αγώνα που πραγματοποιήθηκε το 1956 στην πόλη Pomona της California, ο Eschrich είχε σοβαρό ατύχημα που δεν του στοίχισε τελικά τη ζωή του, κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί για τον McHenry. Ο τελευταίος, στον ίδιο αγώνα βγήκε εκτός πίστας και χτύπησε πάνω σε ένα δέντρο βρίσκοντας το θάνατο.
Έπειτα από αυτό το γεγονός το κουφάρι της «Μικρής Μπάσταρδης» πέρασε στα χέρια του George Barris, του επονομαζόμενου και «King of Kustoms», με τον Αμερικανό να έχει συνδέσει το όνομα του, με μετατροπές σε αυτοκίνητα διασημοτήτων εκείνης της εποχής αλλά και με το πρώτο Batmobile που αποτελούσε δική του δημιουργία.
Ο Barris αγόρασε την 550 Spyder με σκοπό να την επαναφέρει στην αρχική της κατάσταση, κάτι που τελικά δεν έγινε πραγματικότητα γιατί οι ζημιές που είχε υποστεί το πλαίσιο του γερμανικού αγωνιστικού αποδείχθηκαν πέραν επισκευής. Ο Barris ωστόσο βρήκε άλλο τρόπο για να εκμεταλλευτεί την κακή φήμη που είχε αποκτήσει η Porsche και την παραχώρησε στο Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας με το τελευταίο να την χρησιμοποιεί σε καμπάνιες οδικής ασφάλειας.
Η επίδειξη της καταραμένης Porsche προς... παραδειγματισμό μικρών και μεγάλων κράτησε για δύο χρόνια, από το 1957 έως και το 1959. Το Μάρτιο του 1959 κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι σήμερα συνθήκες, η 550 Spyder έπιασε φωτιά σε αποθήκη που βρισκόταν στην πόλη Fresno της California χωρίς ωστόσο να υποστεί μεγάλες ζημιές εκτός από τα καμένα ελαστικά της. Εν τω μεταξύ ο Borris είχε προχωρήσει στην πώληση δύο εκ των ελαστικών της Porsche, τα οποία, όσο και αν ακούγεται περίεργο, έσκασαν… ταυτόχρονα και έβγαλαν εκτός δρόμου το αυτοκίνητο του ιδιοκτήτη τους.
Η λίστα με τα περίεργα γεγονότα που ακολουθούν τα μηχανικά και μη μέρη της 550 Spyder συνεχίζεται με άλλες ανεπιβεβαίωτες ιστορίες. Πιο χαρακτηριστικές από αυτές είναι ο θάνατος του George Barkus, του ανθρώπου που είχε επωμιστεί να την μεταφέρει στα events οδικής ασφάλειας, με την Porsche να... πέφτει πάνω του κατά τη μεταφορά της σε ένα από αυτά, αλλά και ο τραυματισμός ενός παρευρισκόμενου, όταν η 550 Spyder «αποφάσισε» να αποχωριστεί τη βάση επίδειξης στην οποία είχε τοποθετηθεί και να του σπάσει τον μηρό.
Μπορεί να συνδέεται έμμεσα αλλά στα παραπάνω περίεργα πρέπει να προστεθεί και ο θάνατος του Rolf Wütherich. Μετά το ατύχημα με την 550 Spyder ο Γερμανός μηχανικός και πρώην πιλότος της Luftwaffe ανέπτυξε σοβαρά ψυχολογικά προβλήματα και αυτοκτονικές τάσεις, μαχαίρωσε την τέταρτη από τις τέσσερεις συνολικά συζύγους του και έπειτα από αυτό πέρασε ένα μέρος της ζωής του σε ίδρυμα.
Tον Ιούλιο του 1981 ο Wütherich υπέγραψε συμβόλαιο με γερμανικό κανάλι για τη δημιουργία μιας εκπομπής στην οποία θα μιλούσε για τον θάνατο του Dean. Στις 22 του ίδιου μήνα ο Γερμανός έχασε τη ζωή του σε τροχαίο ατύχημα όταν, υπό την επήρεια ουσιών, έπεσε πάνω σε τοίχο με το Honda Civic του. Όπως και με την περίπτωση του Dean, χρειάστηκε συνεργείο να να διαχωρίσει το πτώμα του από το αυτοκίνητο...
Όσο για την ίδια την 550 Spyder, η τύχη της αγνοείται από το 1960, όταν και «εξαφανίστηκε» μυστηριωδώς μέσα από ένα σφραγισμένο βαγόνι τρένου καθώς μεταφερόταν από το Miami στο Los Angeles. Πολλοί πιστεύουν ότι αυτή η εξαφάνιση ήταν ένα ακόμη από τα τεχνάσματα του Barris για την υστεροφημία της καταραμένης Porsche, κάτι που δεν παραδέχθηκε μέχρι και τον θάνατο του το 2015.
Από το 1960 η 550 Spyder δεν εμφανίστηκε ξανά ποτέ, παρά την «επικήρυξη» της αντί ενός εκατ. δολαρίων το 2005 από το αμερικάνικο μουσείο αυτοκινήτου Auto Volo, με αφορμή τη μαύρη επέτειο των 50 χρόνων από το μοιραίο ατύχημα.
Αυτή η ενέργεια του αμερικάνικου μουσείου έχει αποδώσει ελάχιστους καρπούς μέχρι σήμερα. Το 2015 ένας άνθρωπος ανέφερε στο μουσείο ότι είδε την καταραμένη Porsche να «κρύβεται» εσκεμμένα σε ένα κτίριο στη Washington, πίσω από έναν ψεύτικο τοίχο, όταν ήταν παιδί. Ο άνθρωπος που πέρασε και από ανιχνευτή ψεύδους με επιτυχία, αρνήθηκε να δώσει την ακριβή τοποθεσία καθώς τα χρήματα που θέλει να διαθέσει το μουσείο προορίζονται μόνο για τον ιδιοκτήτη της Porsche χωρίς κάποιο αντάλλαγμα για τον ίδιο και όπως φαίνεται η συγκεκριμένη ιστορία έχει κολλήσει στη γραφειοκρατία.
Από τότε δεν έχει βρεθεί κάποια λύση και η τύχη της καταραμένης 550 Spyder συνεχίζει να αγνοείται. Το μόνο σίγουρο είναι ότι προκαλεί το ενδιαφέρον του κοινού ακόμη και σήμερα και αξίζει πολύ περισσότερα από όσα δίνει το αμερικάνικο μουσείο, κάτι που αποδεικνύεται και από τα 337.000 ευρώ που απέσπασε ο πίσω άξονας-κιβώτιο της συγκεκριμένης 550 Spyder σε δημοπρασία που έγινε τον Μάϊο του 2021.