Η πρώτη Lamborghini Countach επέστρεψε στη Sant’ Agata μισό αιώνα μετά

Lamborghini Countach 50 years

Το πρώτο αντίτυπο της μυθικής Lamborghini Countach από το μακρινό 1974 “επισκέφτηκε” το εργοστάσιο της ιταλικής εταιρείας στο Μπολόνια, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 50 χρόνια της.

Στον ίδιο ακριβώς χώρο όπου ξεκίνησε τον Μάρτιο του 1974 η μαζική παραγωγή της Countach, στο εργοστάσιο της Lamborghini στη Sant’ Agata Bolognese, τώρα το πρώτο αντίτυπό της που κατασκευάστηκε τότε -μια πράσινη Countach LP 400- ήρθε για να συναντήσει τον απόγονό της, Revuelto.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Countach έγινε ένα ορόσημο των supercars των δεκαετιών του 1970 και ‘80 καθώς παρέμεινε στην αγορά για 16 ολόκληρα χρόνια. Ήταν η πρώτη Lamborghini της οποίας το αμάξωμα κατασκευάστηκε "εσωτερικά" με χειροποίητη κατεργασία μετάλλων και η πρώτη της οποίας το εσωτερικό παράχθηκε από το Τμήμα Ταπετσαριών της Lamborghini, μια πραγματική επανάσταση που, 50 χρόνια μετά, έχει γίνει παράδοση στη Sant' Agata.

Η Lamborghini Countach LP 500 παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης στις 11 Μαρτίου 1971, ως πρωτότυπο, και η άμεση επιτυχία της έκανε εύκολη την απόφαση για την παραγωγή της. Χρειάστηκαν αρκετά πρωτότυπα και τρία χρόνια εξέλιξης και εντατικών δοκιμών για να προετοιμαστεί το μοντέλο παραγωγής, η Countach LP 400.

Καθώς εξελισσόταν το αυτοκίνητο, στο ιταλικό εργοστάσιο αναπτυσσόταν η γραμμή παραγωγής που θα φιλοξενούσε την Countach. Αυτός ήταν ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η Countach ήταν επαναστατική: για πρώτη φορά στην ιστορία της Lamborghini, το αμάξωμα θα κατασκευαζόταν εσωτερικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέχρι τότε, τα αυτοκίνητα του Ferruccio Lamborghini κατασκευάζονταν σε δύο διαφορετικά σημεία: τα μηχανικά μέρη παράγονταν από την ίδια τη Lamborghini, ενώ το αμάξωμα από εξωτερικούς καροσερίστες. Στο τέλος όλα συναρμολογούνταν στη Sant’ Agata Bolognese.

Όμως, με αφετηρία την Countach, η απόφαση να φέρει την παραγωγή του αμαξώματος εντός του εργοστασίου της είχε άμεσο και σημαντικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη της Lamborghini. Την εποχή εκείνη, το εργοστάσιο κάλυπτε έκταση 12.000 τ.μ. Η κατασκευή του εργοστασίου είχε ξεκινήσει το 1963 και ολοκληρωθεί το 1966, τον ίδιο χρόνο που άρχισε και η παραγωγή των κιβωτίων ταχυτήτων και των διαφορικών από την εταιρεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εργοστάσιο περιλάμβανε την περιοχή παραγωγής, γραφεία, χώρους δοκιμών και συνεργείο εξυπηρέτησης. Υπήρχαν δύο γραμμές παραγωγής: μία για τους κινητήρες και τα μηχανικά μέρη και μία για τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων. Στις 18 Οκτωβρίου 1968, η Lamborghini ανακοίνωσε την επικείμενη ολοκλήρωση τριών νέων βιομηχανικών κτιρίων, προσθέτοντας 3.500 τ.μ. καλυμμένης επιφάνειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, το εργοστάσιο είναι πολύ διαφορετικό, καλύπτοντας έκταση 346 στρεμμάτων, αλλά η περιοχή όπου συναρμολογούνταν η Countach, γνωστή ως Γραμμή Συναρμολόγησης No.1, παραμένει ίδια και είναι τώρα εκεί όπου παράγεται η νέα Lamborghini Revuelto, το νέο plug-in hybrid με κινητήρα V12 supercar της Lamborghini.

Όσο παραγόταν εκείνη η Countach, η γραμμή συναρμολόγησης ήταν απλή και μικρής κλίμακας, και όλες οι εργασίες γίνονταν στο χέρι - ακόμα και η τελική επεξεργασία των μεταλλικών επιφανειών, πριν συγκολληθούν στο καλούπι του αμαξώματος. Αυτή η τελική επεξεργασία ήταν απαραίτητη, δεδομένου ότι κάθε αντίτυπο κάθε εξαρτήματος του αμαξώματος, ως χειροποίητο, φαινόταν πανομοιότυπο με τα άλλα όμως στην πραγματικότητα ήταν ελαφρώς διαφορετικό.

Το πλήρες αμάξωμα, ακόμη σε ακατέργαστο αλουμίνιο, συνδυαζόταν με το πλαίσιο. Αυτό το σύνολο, τοποθετημένο σε ένα βιομηχανικό καροτσάκι που κινούνταν σε ράγες, μεταφερόταν μεταξύ των διαφόρων σταθμών συναρμολόγησης, όπου τοποθετούνταν εν συνεχεία τα μηχανικά μέρη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πρώτη έκδοση της Countach, με παραγωγή 152 μονάδων, ήταν η LP 400 (1974-1978), που διέθετε φτερά χωρίς προεκτάσεις και οροφή με κεντρική εσοχή σχεδιασμένη για τον καθρέφτη οπισθοπορείας, που της έδωσε το παρατσούκλι "Periscopio".

Η LP 400 S (1978-1982), με 235 μονάδες, προήλθε απευθείας από την ειδική LP 400 που είχε παραγγείλει ο Καναδός Walter Wolf στη Lamborghini. Η LP 400 S χαρακτηριζόταν από την υιοθέτηση χαμηλού προφίλ ελαστικών της Pirelli, προεκτάσεις στους θόλους των τροχών, ζάντες τύπου “phone dial” και το αεροδυναμικό πρόσθετο στο μπροστινό μέρος. Αυτή η διαμόρφωση, αν και βελτιωμένη και καλύτερα ενσωματωμένη στις επόμενες εκδόσεις, έγινε το χαρακτηριστικό γνώρισμα της Countach για την επόμενη δεκαετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η 5000 S (1982-1984), με παραγωγή 323 μονάδων και ελάχιστες αλλαγές στην αισθητική, διέθετε V12 κινητήρα με αυξημένο κυβισμό 4,8 λίτρων. Η Countach Quattrovalvole που ακολούθησε (1985-1988), με παραγωγή 631 μονάδων, χαρακτηριζόταν οπτικά από την "καμπούρα" στο καπό, που ήταν απαραίτητη για να χωρέσει ο κινητήρας 5,2 λίτρων, εξοπλισμένος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο.

Η Countach 25th Anniversary (1988-1990), με 658 μονάδες, δημιουργήθηκε για να γιορτάσει τα 25 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας και περιλάμβανε τον πλήρη ανασχεδιασμό των αεροδυναμικών τμημάτων της Countach. Οι εισαγωγές αέρα στους πίσω θόλους και ορισμένα πάνελ, όπως εκείνα στα καπό, άλλαξαν επίσης και κατασκευάστηκαν από ανθρακονήματα για πρώτη φορά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εμπορική επιτυχία της Countach αυξανόταν συνεχώς και ότι οι δύο τελευταίες εκδόσεις παρήχθησαν στις μεγαλύτερες ποσότητες, επωφελούμενες από την έγκριση τύπου για την πώληση της Countach στην αμερικανική αγορά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια των ετών που κυκλοφόρησε στην αγορά, η Countach ήταν το μοντέλο που, εκτός από το ότι κοσμούσε στους τοίχους μιας ολόκληρης γενιάς και χρησιμοποιήθηκε σε δεκάδες ταινίες, επέτρεψε στη Lamborghini να παραμείνει ανταγωνιστική από τα μέσα της δεκαετίας του 1970 έως το 1990, και τη μεταμόρφωσε σε μια από τις θρυλικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά τη διάρκεια των 16 ετών της, παρήχθησαν μόνο 1.999 αντίτυπα της Countach. Στα επόμενα μοντέλα, ο αριθμός αυτός αυξανόταν τακτικά: από τη Sant’ Agata βγήκαν συνολικά 2.903 Diablo (σε 11 χρόνια), 4.000 Murcielago (σε 9 χρόνια), και πάνω από 11.000 Aventador, σε 11 χρόνια.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ