Έχει περάσει πάνω από δεκαετία που η Mazda είχε στην παραγωγή ένα σπορ μοντέλο με περιστροφικό κινητήρα και πλέον, δεν αποκλείεται να το δούμε να γίνεται πραγματικότητα.
Μπορεί λοιπόν το σύγχρονο Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV να εξοπλίζεται με ένα Wankel μοτέρ, το οποίο παίζει το ρόλο της γεννήτριας για μεγαλύτερη αυτονομία, όμως ουδεμία σύγκριση υπάρχει με μοντέλα όπως τα RX-7 ή RX-8. Αυτό βέβαια, από την άλλη, δεν σημαίνει πως η ιαπωνική εταιρεία δεν σκέφτεται σοβαρά τη μεγάλη επιστροφή του.
Όπως αναφέρει κορυφαίο στέλεχος του τεχνικού τμήματος, ο περιστροφικός κινητήρας είναι το σύμβολό τους. Είναι ένα όνειρο για τους μηχανικούς της Mazda, να διαθέτουν στην γκάμα τους ένα σπορ μοντέλο με κινητήρα Wankel. Όμως τώρα, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή.
BUY NOW
«Προτεραιότητα έχει ο εξηλεκτρισμός των αυτοκινήτων. Και φυσικά ο βασικότερος λόγος για αυτό είναι η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές των ρύπων. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, κάθε αυτοκίνητο της εταιρείας θα διαθέτει κάποιου είδους ηλεκτροκίνηση», αναφέρει οι άνθρωπος της εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά στο νέο MX-30 e-Skyactiv R-EV, πρόκειται για ένα plug-in hybrid μοντέλο με ηλεκτρική αυτονομία 85 χιλιομέτρων. Ο κινητήρας Wankel των 830 κυβικών εκατοστών έχει συμπίεση 11,9:1 και αποδίδει 75 ίππους στις 4.700 σ.α.λ. με 116 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. Ωστόσο, δεν μεταφέρει τη δύναμή του στους τροχούς, όπως προαναφέραμε, αλλά φορτίζει την μπαταρία για να αυξήσει τη συνολική αυτονομία, η οποία ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα.
Εφόσον πάντως το νέο sportscar της Mazda πάρει το δρόμο για την παραγωγή, αυτό θα πρέπει να συμβεί κοντά ή μετά από το 2030. Και αυτό γιατί αυτό είναι το ορόσημο που έχει θέσει η εταιρεία για την «ηλεκτροποίηση» της γκάμας της. Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει και το εάν τέτοιο αυτοκίνητο μπορέσει να πωληθεί στην Ευρώπη που κινείται προς ένα άμεσο μέλλον αμιγώς ηλεκτρικό, ωστόσο σε κάθε περίπτωση μια τέτοια παρουσία στη γκάμα μιας μάρκας σαν τη Mazda θα είναι μια αρκετά ενδιαφέρουσα πρόταση για τους λάτρεις της οδήγησης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ