Η Mercedes αλλάζει τα τιμόνια στα μοντέλα της -Ποιες τεχνολογίες θα ενσωματώνουν

Mercedes-steer-by-wire-5

Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε ότι το 2026 θα παρουσιάσει το νέο τιμόνι της, τεχνολογίας steer-by-wire, ανοίγοντας τον δρόμο για την αντικατάσταση του παραδοσιακού τιμονιού στα μοντέλα της με τιμόνι τύπου yoke.

Το σύστημα steer-by-wire αντικαθιστά τη μηχανική σύνδεση μεταξύ του τιμονιού και των εμπρός τροχών με μια ηλεκτρονική διεπαφή, προσφέροντας γρηγορότερη απόκριση και πλουσιότερη ανάδραση στον οδηγό. Η Mercedes-Benz υποστηρίζει ότι η τεχνολογία αυτή δεν εξασφαλίζει απλώς μεγαλύτερη ακρίβεια στην οδήγηση, αλλά και μια εντελώς νέα οδηγική εμπειρία.

Η γερμανική εταιρεία αντικαθιστά επίσης το παραδοσιακό κυκλικό τιμόνι με ένα τιμόνι τύπου yoke με επίπεδη βάση. Η νέα σχεδίαση του τιμονιού αφήνει περισσότερο χώρο για τα γόνατα, διευκολύνοντας την είσοδο και έξοδο από το όχημα, ενώ προσφέρει καλύτερη ορατότητα προς τις οθόνες του ταμπλό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Mercedes-steer-by-wire-3

Ένα ακόμη πλεονέκτημα του steer-by-wire είναι ότι ελαχιστοποιεί τη μετάδοση των ανωμαλιών του δρόμου στην καμπίνα μέσω του τιμονιού, καθώς δεν υπάρχει φυσική σύνδεση που να μεταφέρει τους κραδασμούς. Το σύστημα υποστηρίζεται από δεύτερη, εφεδρική ομάδα αισθητήρων και καλωδίων, που επιτρέπει την ασφαλή οδήγηση ακόμη και σε περίπτωση βλάβης της κύριας μονάδας.

Σύμφωνα με τον Markus Schäfer, μέλος του Δ.Σ. της Mercedes-Benz, «το steer-by-wire είναι ένα ακόμη μεγάλο βήμα προς την κινητικότητα του αύριο, και είμαστε υπερήφανοι που θα παρουσιάσουμε αυτό το σύστημα το 2026.

Mercedes-steer-by-wire-4
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συγκεκριμένη τεχνολογία προσφέρει μια μοναδική εμπειρία που ξεπερνά κατά πολύ τον συμβατικό τρόπο οδήγησης. Σε συνδυασμό με το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης επιπέδου SAE 3, θα επιτρέψει μια ακόμη πιο καθηλωτική εμπειρία ψυχαγωγίας στο άμεσο μέλλον».

Η Mercedes-Benz υπογραμμίζει ότι το νέο σύστημα συνεργάζεται απόλυτα με τα συστήματα τετραδιεύθυνσης (rear-wheel steering) που ήδη προσφέρονται στα κορυφαία της μοντέλα, όπως η S-Class και η EQS.

Το τελευταίο έχει ήδη χρησιμοποιηθεί ως δοκιμαστικό όχημα για το σύστημα steer-by-wire και, δεδομένου ότι αναμένεται ανανέωσή του μέσα στο επόμενο έτος, είναι πολύ πιθανό να είναι και το πρώτο μοντέλο παραγωγής που θα εξοπλιστεί με την τεχνολογία αυτή.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ