Αντίο downsizing: Η Mercedes-AMG κάνει τη νέα C63 εξακύλινδρη

Mercedes-AMG C63 S E Performance

H ανανέωση της Mercedes-AMG C63 το 2026 θα υποδεχθεί κάτω από το καπό μια εξακύλινδρη plug-in υβριδική μονάδα ισχύος, στη θέση της τετρακύλινδρης PHEV που απέδιδε 670 ίππους.

Το νέο εξακύλινδρο PHEV κινητήριο σύνολο επιλέχθηκε από την εταιρεία του Affalterbach για να να αναζωογονήσει τις πωλήσεις της C63, που μέχρι σήμερα υπολείπονται των προσδοκιών - παρά την εντυπωσιακή ισχύ των 670 ίππων που προσέφερε η υπάρχουσα έκδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τετρακύλινδρη μονάδα -με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων και ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα- αποτέλεσε τεχνολογικό επίτευγμα εμπνευσμένο από τη Formula 1. Όμως η ανταπόκριση της αγοράς υπήρξε περιορισμένη - ιδιαίτερα στις κύριες αγορές της AMG, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ. Αυτό ανάγκασε τη Mercedes να επαναξιολογήσει την κατεύθυνση της C63.

Στην ανανεωμένη C63, έτσι, ένας εξακύλινδρος σε σειρά turbo κινητήρας 3.0 λίτρων θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων - αντί του σημερινού ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα.

Αυτό το μηχανικό σύνολο εφαρμόζεται ήδη σε άλλα μοντέλα της AMG (όπως στις E53, GLE 53 και CLE 53 Coupe/Cabriolet), αλλά στην περίπτωση της C63 αναμένεται να προσφέρει πάνω από 650 ίππους και 880 Nm ροπής. Ο κινητήρας βενζίνης θα αποδίδει περίπου 480 ίππους, με συνδυαστική ισχύ που πιθανότατα θα ξεπερνά και τους 670 ίππους του απερχόμενου μοντέλου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το υβριδικό αυτό κινητήριο σύνολο είναι συμβατό με την πλατφόρμα MRA της C-Class. Με τη στενή διάταξη των κυλίνδρων έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις και χαμηλό βάρος, διευκολύνοντας την ενσωμάτωση στο υπάρχον δάπεδο της C-Class και προσφέροντας καλύτερη κατανομή βάρους.

Αντίθετα, η πιθανή ενσωμάτωση του κινητήρα V8 των 4.0 λίτρων (M177) θα απαιτούσε μεγάλες δομικές αλλαγές. Αυτό με τη σειρά του θα έκανε αναγκαία τη διεξαγωγή νέων crash tests και τη λήψη νέων εγκρίσεων τύπου, κι αυτό δεν είναι βιώσιμο για το facelift ενός μοντέλου.

Η AMG στοχεύει με αυτή την αλλαγή να επαναφέρει τον δυναμισμό και την αίσθηση που χαρακτήριζε τις παλαιότερες V8 εκδόσεις της C63, εξακολουθώντας όμως να καλύπτει τις ανάγκες εξηλεκτρισμού και αποδοτικότητας του σήμερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός από το μηχανικό σύνολο, η ανανεωμένη C63 θα αποκτήσει στο εσωτερικό της τη Superscreen της Mercedes, σε συνδυασμό με το λειτουργικό MB:OS, ενισχύοντας τον τεχνολογικό και premium χαρακτήρα του μοντέλου.

Η ίδια υβριδική V6 εξακύλινδρη μονάδα θα τοποθετηθεί και στην ανανεωμένη GLC 63 που αναμένεται το 2027. Αντιθέτως, στις νέες CLE 63 Coupe και Cabriolet, στο τέλος του 2025, η AMG θα επαναφέρει τον V8 4.0 λίτρων.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ