Εμφύλιος στην Ευρώπη -Η Mercedes κάνει μήνυση στην Ευρωπαϊκή Ένωση

Mercedes-Benz-lawsuit-1

Μεγαλώνει διαρκώς η λίστα με τους κατασκευαστές που καταθέτουν αγωγή κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αφορμή την επιβολή αυξημένων δασμών στα εισαγόμενα από την Κίνα αυτοκίνητα.

Το 2023 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ξεκινήσει τη διεξαγωγή έρευνας για να διαπιστώσει σε ποιο βαθμό η πολιτική των επιδοτήσεων των κινεζικών κατασκευαστών αυτοκινήτων από την κυβέρνηση της Κίνας έχει ως αποτέλεσμα να καθιστά αθέμιτο τον ανταγωνισμό με τους υπόλοιπους κατασκευαστές.

Με το πέρας της έρευνας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμπέρανε ότι η κινεζική κυβέρνηση παρείχε οικονομική βοήθεια στις κινεζικές φίρμες, είτε με τη μορφή χαμηλότοκων δανείων, είτε παραχωρώντας φθηνή γη για την κατασκευή εργοστασίων, είτε με κρατικές επιδοτήσεις προς προμηθευτές που συνεργάζονταν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
china-taxes

Οι Βρυξέλλες συμπέραναν πως αυτές οι πρακτικές επέτρεπαν στους Κινέζους κατασκευαστές να κοστολογούν φθηνότερα τα αυτοκίνητά τους εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, και επομένως αποφάσισε να επιβάλει επιπλέον δασμούς σε όλα τα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Ωστόσο η απόφαση αυτή βρήκε αντίθετους πολλούς Ευρωπαίους κατασκευαστές που έχουν εργοστάσια επί κινεζικού εδάφους.

Μόλις πριν από λίγες μέρες, έγινε γνωστό ότι η Tesla, η BMW και η Geely αποφάσισαν να καταγγείλουν την απόφαση για αύξηση των δασμών, υποβάλλοντας μήνυση κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πριν από λίγες ώρες, μία ακόμη μεγάλη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Mercedes-Benz, ανακοίνωσε ότι καταθέτει επίσης αγωγή, τονίζοντας ότι θα συνεργαστεί με τη Geely παρέχοντας στοιχεία ώστε να αντικρούσουν στο δικαστήριο την επίμαχη απόφαση.

tesla-lawsuit
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε ανακοινώσει ότι θα αντιμετωπίσει ορισμένες μάρκες με χαμηλότερες αυξήσεις δασμών, καθώς είχαν συνεργαστεί στην έρευνά της, παρέχοντας οικονομικά στοιχεία για την ολοκλήρωση της έκθεσης.

Το περασμένο έτος, σύμφωνα με τους Financial Times,περίπου το ένα πέμπτο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης (περίπου 300.000 οχήματα) κατασκευάστηκαν επί κινεζικού εδάφους.

Η υπόθεση κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα εκδικαστεί στο Γενικό Δικαστήριο και η ετυμηγορία μπορεί να προσβληθεί με έφεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ). Η διαδικασία αναμένεται να διαρκέσει περίπου 18 μήνες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ