Η MG ζει - και ετοιμάζει ένα νέο ηλεκτρικό hatchback για την Ευρώπη

MG CyberE Spy

Η παλιά MG Rover έχει αλλάξει μορφή μετά την πτώχευσή της το 2005 και ετοιμάζει την ευρωπαϊκή της αναγέννηση με το ηλεκτρικό CyberE - του οποίου τα πρώτα σχέδια είδαν το φως της δημοσιότητας.

Αλλά ας ξεκινήσουμε από το σημείο του χάρτη στο οποίο πλέον βρίσκεται η άλλοτε κραταιά MG Rover, που πρωταγωνιστούσε στην Ευρώπη στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 2000. Τα αυτοκίνητά της τότε σχεδιάζονταν, εξελίσσονταν και κατασκευάζονταν στο Longbridge του Birmingham, ώσπου η εταιρεία κήρυξε πτώχευση το 2005.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύντομα, αγόρασε τη φίρμα και το εργοστάσιο του Longbridge έναντι 97 εκατομμυρίων δολαρίων η κινεζική Nanjing Automobile, η οποία το Μάρτιο του 2007 επανεκκίνησε την παραγωγή των MG TF, MG 3 και MG 7. Την ίδια χρονιά, όμως, η Nanjing Automobile εξαγοράστηκε από την κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC Motor, και μαζί πέρασε στα χέρια της τελευταίας και η MG.

Μέχρι το Μάρτιο του 2012 η SAIC είχε επενδύσει 450 εκατομμύρια λίρες στην MG Motor, παρότι εκείνη τη χρονιά η εταιρεία πούλησε στη Βρετανία μόλις 782 αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις άρχισαν να ανεβαίνουν με το νέο MG3 από το Σεπτέμβριο του 2013, και το 2014 σημείωσαν άνοδο κατά 361%. Σύντομα η MG έγινε η εταιρεία με το ταχύτερα αναπτυσσόμενο δίκτυο στη Βρετανία.

Η σημερινή MG Motor εξακολουθεί να έχει τη βάση της στη Βρετανία, αλλά πλέον στο Λονδίνο. Για την ακρίβεια, ανήκει εξ ολοκλήρου στη SAIC Motor UK, που είναι το βρετανικό παράρτημα της SAIC Motor. Τα σημερινά MG σχεδιάζονται από την MG Motor UK στο υπερσύγχρονο σχεδιαστικό κέντρο που εγκαινίασε στη βρετανική πρωτεύουσα η SAIC το 2018, αλλά κατασκευάζονται σε εργοστάσια που βρίσκονται τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Κίνα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και περνάμε στο καινούριο ηλεκτρικό MG, με την ονομασία CyberE. Το νέο EV hatchback της εταιρείας φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί -με πιο προσιτή τιμή- ηλεκτρικά hatchback όπως τα Volkswagen ID.3, Nissan Leaf και Renault Megane E-Tech, και αναμένεται το λανσάρισμά του στην ευρωπαϊκή αγορά στο τέλος του 2022. Θα είναι μια κίνηση που η MG φιλοδοξεί ότι θα πυροδοτήσει μια νέα ευρωπαϊκή της πορεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα, το βρετανο-κινεζικό EV είδε το φως της δημοσιότητας με τη μορφή των τρισδιάστατων σχεδίων κατάθεσης της πατέντας, καθώς και «κατασκοπευτικών» φωτογραφιών. Βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της SAIC Motor, η οποία πρόκειται να φιλοξενήσει μια σειρά ηλεκτρικών μοντέλων διαφορετικών κατηγοριών και αμαξωμάτων με την ονομασία Cyber.

MG Cyberster (πρωτότυπο)
MG Cyberster (πρωτότυπο)

Το CyberE είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα της οικογένειας αυτής, και θα ακολουθήσουν τα SUV CyberS και CyberX. Στην κορυφή της θα τοποθετηθεί η έκδοση παραγωγής του εντυπωσιακού roadster Cyberster, που θα βασιστεί στο (άνωθι εικονιζόμενο) αρχικό πρωτότυπο.

Παρότι η MG διαθέτει στην Ευρώπη -και κυρίως στη Γαλλία- τέσσερα μοντέλα (το plug-in υβριδικό Crossover EHS, τα ηλεκτρικά SUV ZS και Marvel R και το station wagon MG5), το CyberE είναι εκείνο που η εταιρεία θεωρεί ως πρώτο της αληθινά παγκόσμιο αυτοκίνητο, και το οποίο φιλοδοξεί ότι θα σηματοδοτήσει την ολομέτωπη ευρωπαϊκή της επανεκκίνηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 MG Marvel R
MG Marvel R

Η πλευρική σιλουέτα του CyberE παραπέμπει στο Nissan Leaf και τα πίσω φωτιστικά του σώματα σε εκείνα των ηλεκτρικών KIA. Η μάσκα του υιοθετεί την τεχνοτροπία του σχήματος «Χ» που θυμίζει λίγο Lexus, καθώς οι αεραγωγοί και οι γραμμές του προφυλακτήρα προσδίδουν αρκετό δυναμισμό. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για τον ηλεκτροκινητήρα του, αλλά εκείνος του MG Marvel R αποδίδει 288 ίππους.

MG EHS
MG EHS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την κατασκευή του CyberE η MG χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία από το Volkswagen ID.3 - δεδομένου ότι η κινεζική παραλλαγή του γερμανικού EV παράγεται από τη συνέργεια της SAIC Motor με τη VW.

Το αρχικό πρωτότυπο του CyberE θα παρουσιαστεί από την MG Motor στο Σαλόνι του Πεκίνου τον προσεχή Απρίλιο, πριν την επίσημη παρουσίαση και προώθηση του αυτοκινήτου στην Ευρώπη το τελευταίο τρίμηνο αυτής της χρονιάς.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ