Έπειτα από δύο δεκαετίες η ιστορική ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία Moskvitch επιστρέφει ξανά στη ζωή με την παραγωγή αυτοκινήτων να ξεκινά σύντομα.
Με τις ρίζες της να ξεκινούν στη σοβιετική εποχή και την εταιρεία να χρεοκοπεί στις αρχές τις 10ετίας του 2000, η ρωσική Moskvitch παίρνει μια δεύτερη ευκαιρία στη ζωή.
Η αναγέννηση της Moskvitch άρχισε να συζητείται έπειτα από την αποχώρηση της Renault από τη Ρωσία τον περασμένο Μάϊο, ελέω της εισβολής και του πολέμου στην Ουκρανία. Οι Γάλλοι είχαν πουλήσει τότε το μερίδιο που είχαν στην AvtoVAZ στο κράτος με το εργοστάσιο να παραμένει από τότε κλειστό.
BUY NOW
Σύμφωνα με δηλώσεις του δημάρχου της Μόσχας Sergei Sobyanin, η λειτουργία του εργοστασίου θα μπορούσε να ξεκινήσει ακόμη και πριν το τέλος της χρονιάς, τον ερχόμενο Δεκέμβριο, με στόχο να διατηρηθούν οι θέσεις και των χιλιάδων υπαλλήλων που εργάζονταν στο εργοστάσιο πριν από την αποχώρηση του γαλλικού ομίλου. Να σημειωθεί επίσης ότι μετά την αποχώρηση της Renault το εργοστάσιο μετονομάστηκε από Renault Avtoframos σε Moscow Automobile Factory Moskvich.
«Η παραγωγή αυτοκινήτων έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα φέτος, ωστόσο ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να επαναλειτουργήσουμε το εργοστάσιο τον Δεκέμβριο με τη βοήθεια του υπουργείου Βιομηχανίας και Εμπορίου», δήλωσε σχετικά ο Sobyanin στο πρακτορείο ειδήσεων Interfax.
Το εργοστάσιο της Moskvich -μεταφράζεται ως ιθαγενής της Μόσχας- εκτιμάται ότι θα καταφέρει να παράξει μερικές εκατοντάδες αυτοκίνητα μέχρι το τέλος της χρονιάς και να επιστρέψει σε φουλ ρυθμούς το 2023, με την παραγωγή να φτάνει του χρόνου στις 50.000 μονάδες.
Το καλοκαίρι που μας πέρασε ο δήμος της Μόσχας, που έχει τα δικαιώματα του εργοστασίου, ήρθε σε συμφωνία με την Kamaz -τον μεγαλύτερο κατασκευαστή φορτηγών στη Ρωσία- για επενδύσεις στη συγκεκριμένη παραγωγική μονάδα ύψους άνω των 80 εκατ. ευρώ. Η Kamaz ψάχνει συνεργάτη από το εξωτερικό για την ανεύρεση επιπλέον οικονομικών πόρων, αλλά και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, με την κινέζικη JAC να αποτελεί και το επικρατέστερο σενάριο μέχρι στιγμής για συνεργασία.