Η μπαταρία που θα αντέχει 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα και 50 χρόνια

Το λίθιο βάζει σε κίνδυνο τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη 2022

Μπορεί έως τώρα η διάρκεια ζωής μίας μπαταρίας να αποτελεί Αχίλλειο Πτέρνα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως η τεχνολογία εξελίσσεται και τα αλλάζει όλα.

Έχουμε δει τους κατασκευαστές αλλά και ανεξάρτητες εταιρείες, να δουλεύουν πάνω σε διάφορες λύσεις. Με αυτή που σας παρουσιάζουμε σήμερα, να είναι η πλέον υποσχόμενη.

Είναι εκ Κίνας ορμώμενη και πρόκειται για δημιούργημα της Geely. Μία μπαταρία LFP, με ενεργειακή πυκνότητα 192 Wh/kg, καθώς και εντυπωσιακές δυνατότητες – τόσο σε ό,τι αφορά στη γρήγορη φόρτιση, όσο και στη μακροζωία.

Αυτή η νέα, βελτιωμένη μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) έχει υποβληθεί σε κάθε λογής δοκιμές και σύμφωνα με τους δημιουργούς της, είναι έτοιμη να αλλάξει τα δεδομένα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Geely, «…προσφέρει την καλύτερη διάρκεια ζωής της μπαταρίας στην κατηγορία της, την ταχύτερη φόρτιση αλλά και απόλυτη ασφάλεια».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο χαρακτηρισμός "Short Blade Battery" συνάδει με την εικόνα αυτών των μπαταριών. Είναι μακριές και στενές. Σε αυτές, η χρήση υλικών ηλεκτροδίων με πολλαπλά στοιχεία, σε συνδυασμό με το μικρότερο μέγεθος της μπαταρίας και τη χαμηλή εσωτερική αντίσταση, δίνουν μειωμένο ρυθμό εσωτερικής χημικής αντίδρασης που παρατείνει σημαντικά τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Πόσο; Σύμφωνα με τη Geely η διάρκεια ζωής της μπορεί να είναι έως και 3.500 κύκλους - με τις σημερινές κοινές μπαταρίες ιόντων λιθίου να φτάνουν μετά βίας σε τετραψήφιο αριθμό. Αν θέλετε να το μεταφράσουμε σε εμβέλεια, αυτή μπορεί να πιάσει το 1 εκατομμύρια χιλιόμετρα, προτού αρχίσει η πτώση στην απόδοση της μπαταρίας.

Η "Short Blade" μπαταρία φέρεται να έλυσε το πρόβλημα της υψηλής εσωτερικής αντίστασης των ήδη διαθέσιμων μπαταριών "Long Blade". Η Geely χρησιμοποιεί μακριούς, λεπτούς νανοσωλήνες άνθρακα, για να δημιουργήσει δίοδο για τη μεταφορά ιόντων λιθίου μεταξύ των ηλεκτροδίων, βελτιώνοντας σημαντικά την ταχύτητα φόρτισης. Τα δεδομένα δοκιμών της Geely δείχνουν ότι ενώ ο μέσος χρόνος φόρτισης από 10-80% για τις “Long Blade” μπαταρίες είναι στα 26 λεπτά, η νέου τύπου μπαταρία θα χρειάζεται μόνο 17 λεπτά και 4 δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο, είναι η εμβέλεια ακόμη και σε «…εξαιρετικά κρύα περιβάλλοντα». Σε θερμοκρασίες -30 ℃, ο ρυθμός διατήρησης χωρητικότητας των μπαταριών “Long Blade” πέφτει γύρω στο 79%, η νέα μπαταρία της Geely διατήρησε το 90% της χωρητικότητάς της! Βάσει αυτών των αριθμών, η νέα μπαταρία LFP δίνει λύσεις σε ένα χρόνιο μειονέκτημα.

Επιπρόσθετα, η Geely κάνει λόγο για βελτιωμένη ασφάλεια: Η κινεζική εταιρεία έχει εφαρμόσει την τεχνολογία "Self Fusing" που έχει αναπτύξει η ίδια, με στόχο την αποφυγή βραχυκυκλωμάτων σε περίπτωση ατυχημάτων. Όταν το στοιχείο της μπαταρίας τρυπιέται κατά τη διάρκεια ενός ακραίου σοκ, ένα στρώμα από φύλλο αλουμινίου συγχωνεύεται με τη μεμβράνη της μπαταρίας, σχηματίζοντας ένα μονωτικό στρώμα σχεδιασμένο να αποτρέπει βραχυκυκλώματα και θερμική διαφυγή.

Η Geely υπέβαλε επίσης την μπαταρία της και σε άλλα ακραία τεστ, όπως τη βύθιση σε θαλασσινό νερό, από τα οποία πέρασε με επιτυχία. Ακόμα είναι άγνωστο σε ποια μοντέλα θα χρησιμοποιηθεί πρώτη φορά η εν λόγω μπαταρία, αν και φημολογείται πως αυτό θα συμβεί με το ηλεκτρικό SUV Galaxy E5.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ