Η μυρωδιά του καινούργιου αυτοκινήτου σκοτώνει -Τι αποκαλύπτει νέα έρευνα

Εσωτερικό καινούργιου αυτοκινήτου

Η μυρωδιά που αναδίδει το εσωτερικό ενός ολοκαίνουργιου αυτοκινήτου είναι πραγματικά μοναδική. Ωστόσο νέα έρευνα αποκαλύπτει πως δεν είναι και ότι καλύτερο για την υγεία.

Αναμφίβολα μια από τις προσωπικές στιγμές ευτυχίας που συνοδεύει την αγορά ενός καινούργιου αυτοκινήτου είναι η χαρακτηριστική μυρωδιά της καμπίνας που γίνεται εύκολα αντιληπτή τόσο από τον οδηγό όσο και του επιβαίνοντες.

Η εν λόγω μυρωδιά που σχετίζεται άμεσα με ένα καινούργιο αυτοκίνητο και την αγορά του είναι κάτι που αποτελεί μια από τις πλέον ευχάριστες εμπειρίες στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων, ωστόσο νέα έρευνα δείχνει ότι μπορεί να προκαλέσει ακόμη και σοβαρά προβλήματα υγείας στο κοινό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία ερευνητών του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ινστιτούτου Τεχνολογίας του Πεκίνου και στόχευσε στις ουσίες που δημιουργούν αυτή τη μοναδική μυρωδιά, στις πτητικές οργανικές ενώσεις (Volatile organic compounds ή VOCs) που φτάνουν στους πνεύμονες στο δέρμα και στο στομάχι ενός ανθρώπου και στις επιπτώσεις που θα μπορούσαν να έχουν στην υγεία του.

Για τις ανάγκες διεξαγωγής της έρευνας οι ομάδες των Αμερικανών και των Κινέζων χρησιμοποίησαν ένα καινούργιο plug-in υβριδικό SUV μεσαίου μεγέθους, το οποίο κατασκευάστηκε ένα μήνα πριν την έρευνα και δεν κατονομάζουν. Η έρευνά τους πραγματοποιήθηκε υπό πραγματικές συνθήκες σε εξωτερικό χώρο και όχι συνθήκες εργαστηρίου, όπως γίνεται με τα καινούρια αυτοκίνητα που βγαίνουν από μια γραμμή παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στόχος της έρευνας ήταν να καταγραφούν τα επίπεδα εκπομπών των πτητικών οργανικών ενώσεων βάσει και των αλλαγών στη θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Αυτό δεν είχε διερευνηθεί σε σημαντικό βαθμό μέχρι σήμερα, αφού τα καινούργια αυτοκίνητα που δοκιμάζονται, σύμφωνα και με τις εκάστοτε προδιαγραφές, δοκιμάζονται σε εργαστηριακές συνθήκες με σταθερή θερμοκρασία 21, 23 και 25 βαθμών Κελσίου και με σταθερή σχετική υγρασία και ρυθμό ανανέωσης αέρα.

Με τις μετρήσεις να πραγματοποιούνται σε θερμοκρασίες καμπίνας από 20 έως και 63 βαθμούς Κελσίου, η έρευνα έδειξε ότι η ποσότητα ορισμένων βλαβερών ουσιών στις πτητικές οργανικές ενώσεις που φτάνουν στους πνεύμονες ενός ανθρώπου είναι πάνω από τα όρια που ορίζουν οι προδιαγραφές.

Συγκεκριμένα τα επίπεδα φορμαλδεΰδης (μεθανάλης) είναι σε πραγματικές συνθήκες υψηλότερα κατά 34,9% σε σχέση με τα κινέζικα όρια ασφάλειας που έχουν τεθεί, ενώ υψηλότερα κατά 60,5% είναι τα επίπεδα ακεταλδεΰδης (αιθανάλης).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από αυτές τις ουσίες η φορμαλδεΰδη κατατάσσεται στις καρκινογόνες ουσίες κατηγορίας Α και η ακεταλδεΰδη στην κατηγορία Β ως πιθανή ουσία πρόκλησης κάποιας μορφής καρκίνου.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η ποσότητα των πτητικών οργανικών ουσιών σχετίζεται περισσότερο με την θερμοκρασία, ενώ είναι μικρότερη όσο παλιότερο είναι ένα αυτοκίνητο. Χαρακτηριστικά στην έρευνα αναφέρεται πως οι περισσότερες από 40 ουσίες που εξετάστηκαν, μεταξύ των οποίων και το βενζόλιο (επίσης καρκινογόνο κατηγορίας Α), δεν ανιχνεύτηκαν από τους αισθητήρες τις πρωινές ώρες ή όταν το αυτοκίνητο ήταν παρκαρισμένο σε κλειστό χώρο με σχετικά χαμηλή θερμοκρασία.

Αυτές οι ουσίες ωστόσο έγιναν «αντιληπτές» στο σύνολό τους κατά τις υπόλοιπες ώρες της ημέρας όταν και η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη. Η έρευνα έδειξε ότι σύμφωνα και με τις συγκεντρώσεις των εν λόγω πτητικών ενώσεων στους πνεύμονες, στο δέρμα αλλά και στο στομάχι (χρησιμοποίησαν ειδική συσκευή), η υγεία του οδηγού και των επιβατών ενός αυτοκινήτου βρίσκεται σε πιθανό ρίσκο αναφορικά με την εκδήλωση κάποια μορφής καρκίνου.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την έρευνα, ο μέσος επιβάτης περνά περίπου δύο ώρες ημερησίως στην καμπίνα ενός αυτοκινήτου, ενώ επαγγελματίες όπως είναι οι οδηγοί ταξί περνούν συχνά περισσότερες από 11 ώρες την ημέρα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ