Δίπλα στις «υπό-μπράντες» EQ, AMG, G-Class και Maybach, η Mercedes προσθέτει τώρα και τη Mythos: αυτή θα περιλαμβάνει τα πιο πολυτελή και πιο εξειδικευμένα νέα της αυτοκίνητα, μόνο για συλλέκτες.
Η απόφαση της Mercedes θα δημιουργήσει τη Mythos απορρέει από τη στρατηγική της απόφαση να μειώσει τη γκάμα των πιο προσιτών και μικρότερων αυτοκινήτων της, και να αφιερώσει το 75 τοις εκατό των επενδύσεών της στην εξέλιξη μεγάλων και πολυτελών τετράτροχων.
Δεδομένης της αντίστοιχης τάσης που παρατηρείται αυτή την εποχή, με τις περισσότερες εταιρείες πολυτελών αυτοκινήτων και supercars να σημειώνουν ιστορικά ρεκόρ πωλήσεων το 2021, η κίνηση της Mercedes έχει επιχειρηματική λογική.
BUY NOW
Εξάλλου, τα πολυτελή και ακριβά αυτοκίνητα αφήνουν πολύ μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους στις αυτοκινητοβιομηχανίες, σε σχέση με τη μαζική παραγωγή πιο προσιτών μοντέλων. Και η Mercedes το επιβεβαιώνει, λέγοντας ότι με τις νέες στρατηγικές της αποφάσεις -για την έμφαση στα μεγάλα και πολυτελή, ακριβά αυτοκίνητα- θα αυξήσει την κερδοφορία της κατά 60 τοις εκατό μέχρι το 2026, σε σύγκριση με το 2019.
Υπό τη νέα της στρατηγική, η εταιρεία της Στουτγάρδης θα χωρίσει τα διαθέσιμα αυτοκίνητά της σε τρεις κατηγορίες: Entry Luxury, Core Luxury και Top-End Luxury. Στην τελευταία θα περιλαμβάνονται και οι τετράτροχες δημιουργίες της Mythos: θα είναι πολύ περιορισμένης παραγωγής αυτοκίνητα, καθένα εκ των οποίων θα είναι κατασκευασμένο στις προδιαγραφές που θα επιλέγουν «οι πιο αφοσιωμένοι και ενθουσιώδεις συλλέκτες αυτοκινήτων της Mercedes-Benz», σύμφωνα με την εταιρεία.
Το πρώτο εξειδικευμένο Mythos θα είναι ένα SL Speedster. Παράλληλα με τη νέα της εταιρεία, η Mercedes θα επεκτείνει και τη γκάμα της Maybach, με σπάνιες ή και ειδικές εκδόσεις όπως είναι η πρόσφατη Maybach by Virgil Abloh και η επερχόμενη Haute Voiture Maybach S-Class. Θα ακολουθήσει το υπερπολυτελές SUV της Maybach, η Mercedes-Maybach EQS, αλλά και η αντίστοιχη εκδοχή της SL.
Εν συνεχεία, στην ίδια γκάμα των Top-End Luxury μοντέλων της εταιρείας θα προστεθεί και η επερχόμενη αμιγώς ηλεκτρική παραλλαγή της G-Class, η EQG, που -εξελιγμένη από τη θυγατρική Sila Nanotechnologies- θα φέρει μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία μπαταριών με τη χρήση ανοδίων πυριτίου.
Στην οικογένεια Top-End Luxury της γερμανικής εταιρείας θα συγκαταλέγονται, κατά συνέπεια, τα μοντέλα S-Class, EQS, EQS SUV, SL, GLS, G-Class, η νέα EQG (και τα προς το παρόν επασφράγιστα μοντέλα της G-Class που θα ακολουθήσουν), καθώς και όλη η γκάμα της Maybach και της AMG.
Η κατηγορία Core Luxury θα περιλαμβάνει αυτοκίνητα με υψηλότερο όγκο πωλήσεων -όπως τις C-Class, E-Class, EQE, GLC, GLE- στα οποία σύντομα θα προστεθεί η νέα E-Class, η νέα EQE SUV και μια σειρά ηλεκτρικών αυτοκινήτων βασισμένων στη νέα πλατφόρμα EVA2 που προορίζονται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. Οι ευρωπαϊκές ηλεκτρικές Mercedes της νέας γενιάς θα χρησιμοποιούν την καινούρια πλατφόρμα MB.EA, που προς το παρόν βρίσκεται στο στάδιο της εξέλιξης.
Τέλος, τα Entry Luxury μοντέλα θα υποβαθμιστούν, καθώς θα λάβουν ποσοστό μικρότερο του 25% των επενδύσεων της Mercedes μέχρι το 2026 και από επτά σήμερα θα μειωθούν σε τέσσερα. Συνεπώς, τρεις από τις Mercedes A-Class Hatchback, A-Class Sedan, CLA, CLA Shooting Brake, B-Class, GLA και GLB θα πάψουν να υπάρχουν. Οι αμιγώς ηλεκτρικές EQA και EQB φυσικά θα συνεχίσουν να υφίστανται.
Πιθανότατα, λόγω ελλιπούς δημοφιλίας των MPV πλέον, η B-Class να είναι ένα από τα μοντέλα που θα φτάσουν στο τέλος της διαδρομής, ενώ ενδέχεται να συγχωνευθεί η A-Class Sedan με τη CLA σε ένα και μόνο τετράθυρο coupe, και να καταργηθεί η CLA Shooting Brake. Η Mercedes δεν έχει δώσει λεπτομέρειες επ' αυτού.
Παράλληλα με την έμφαση στα μεγαλύτερα, πολυτελέστερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, η Mercedes θα τα εφοδιάσει και με ακόμα πιο προηγμένες τεχνολογίες πολυμέσων και συνδεσιμότητας, καθώς εξελίσσει για το 2024 το νέο λογισμικό MB.OS. Μαζί, επίσης σε ορίζοντα διετίας, θα παρουσιάσει και τη νέα πλατφόρμα ΜΜΑ για τα συμπαγή της Entry Luxury μοντέλα, η οποία θα υιοθετεί τεχνολογίες από το πρωτότυπο Vision EQXX.
Ένας από τους στόχους της Mercedes με την αύξηση της κερδοφορίας είναι να εξοικονομήσει τους πόρους για τις επενδύσεις που απαιτεί ο παγκόσμιος αγώνας της ηλεκτροκίνησης - στο πλαίσιο της στρατηγικής της να διαθέτει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα το 2030 και να γίνει επιχείρηση μηδενικών εκπομπών ρύπων ως το 2039.