Η αφαίρεση του φίλτρου συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF και του συστήματος AdBlue έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια, με τις αρχές να παίρνουν δραστικά μέτρα για να κοπεί αυτή η κακιά συνήθεια.
Η κατάργηση/αφαίρεση των ειδικών φίλτρων συγκράτησης μικροσωματιδίων DPF, της βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων EGR και του συστήματος του AdBlue, δυστυχώς είναι σε ημερήσια διάταξη.
Παρά το γεγονός ότι έχουν γραφτεί εκατοντάδες άρθρα για τους λόγους που δεν πρέπει να προβούμε σε μια τέτοια κίνηση, υπάρχουν πολλοί οδηγοί που επέλεξαν να προχωρήσουν σε αφαίρεση των φίλτρων λόγω των μειονεκτημάτων τους. Η αλήθεια είναι ότι οι συγκεκριμένες «τεχνολογίες» έχουν κάνει τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα πολύ πιο καθαρά σε σχέση με το παρελθόν, αλλά είναι ευαίσθητες σε βλάβες και κατά συνέπεια αυξάνουν τις επισκέψεις στο συνεργείο.
BUY NOW
Οι έλεγχοι από τις Αρχές δεν είναι οι ενδεδειγμένοι με αποτέλεσμα αρκετοί συμπολίτες μας με «πειραγμένα» πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα να κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους. Τον Νοέμβριο του 2020, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των Η.Π.Α., δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία ανέφερε την ύπαρξη 550.000 πετρελαιοκίνητων pick-up (το 15% του συνόλου) που κυκλοφορεί έχοντας αφαιρέσει τα φίλτρα ή διαθέτει κάποιο σύστημα που παρακάμπτει την λειτουργία των αντιρρυπαντικών συστημάτων του οχήματος.
Ως εκ τούτου, οι Αρχές εκκίνησαν ένα νέο σχέδιο για να ενισχύσουν τους ελέγχους σε οχήματα που ενδέχεται να έχουν υποστεί αλλαγές στις εκπομπές ρύπων, αλλά και σε εκείνα που τους έχουν αφαιρεθεί τα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων. Οι έλεγχοι δεν θα αφορούν μόνο τους οδηγούς και τα συνεργεία που κάνουν τις αλλαγές, αλλά και αυτούς που προσφέρουν στην αγορά τέτοιου είδους προϊόντα και «λύσεις».
Μάλιστα, το Υπουργείο Δικαιοσύνης των Η.Π.Α. έφερε αυτές τις μέρες στο φως της δημοσιότητας τη συμφωνία που είχε με διάφορες εταιρείες που προσφέρουν τέτοιου είδους «υπηρεσίες», οι οποίες είχαν αποδεχθεί την ενοχή τους και θα καταβάλουν ορισμένα εκατομμύρια δολάρια σε αποζημιώσεις.