Το τσέχικο ηλεκτρικό SUV θα περάσει στη δεύτερη γενιά του το 2028, και θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda με την πλατφόρμα SSP και τη νέα γενιά μπαταριών του ομίλου Volkswagen.
Η ηλεκτρική πλατφόρμα SSP σταδιακά θα αποτελεί τη βάση του 80% των αυτοκινήτων του γερμανικού ομίλου και, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής -ανεπιβεβαίωτες- πληροφορίες η τεχνολογία των 800V θα επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας του νέου Enyaq σε ποσοστό 10-80% σε μόλις 12 λεπτά (σε σχέση με τα 35' σήμερα), με ιδανικές συνθήκες σε ανάλογο ταχυφορτιστή.
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο -και SUV- της Skoda είναι το 9ο σε πωλήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη, και η επιτυχία του αυτή πιθανότατα θα αφήσει αναλλοίωτη τη σχεδιαστική του φόρμουλα στη δεύτερη γενιά του. Αυτό από πλευράς σιλουέτας, καθώς από αισθητικής πλευράς θα υιοθετήσει τη νέα φιλοσοφία Moden Solid.
BUY NOW
Από τεχνολογική σκοπιά, το νέο Enyaq θα υιοθετήσει όλες τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης που εξελίσσει ο όμιλος VW για το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Η πλατφόρμα SSP είναι η σημαντικότερη, καθώς πρόκειται για την ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική του ομίλου, η οποία προσφέρει τεράστιο εύρος και επιλογές μεγέθους του αμαξώματος, μπαταριών και ηλεκτροκινητήρων.
Τα οφέλη της SSP επικεντρώνονται φυσικά στην αποδοτικότητα της χρήσης της ενέργειας, στην αύξηση της αυτονομίας, στην αποδοτικότητα και στον περιορισμό του κόστους. Θα αποτελέσει τον αντικαταστάτη της πλατφόρμας ΜΕΒ που χρησιμοποιούν οι Volkswagen, Audi, Cupra και Skoda.
Έπειτα, μια άλλη τεχνολογική εξέλιξη είναι οι νέες μπαταρίες με 'Ενιαία' δομή, που έχουν εξελιχθεί από τον ίδιο τον γερμανικό όμιλο και θα χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όλων των εταιρειών του. Τέλος, μια σημαντική αναβάθμιση θα είναι το νέο λογισμικό 2.0 που θα επιτρέψει την επίτευξη αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4.
Σύμφωνα με όσα είπε στο αγγλικό περιοδικό Autocar ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume, αυτές οι οικονομίες κλίμακας θα πετύχουν την εξίσωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της πλατφόρμας SSP με την τιμή που έχουν τα σημερινά αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κάτι που σημαίνει πως το νέο Enyaq μπορεί να κοστίζει όσο το αντίστοιχο θερμικό του, Kodiaq.