Μεγαλύτερη σε διαστάσεις και πιο προηγμένη από ποτέ η νέα γενιά του Volkswagen Amarok έκανε και επίσημα το παγκόσμιο ντεμπούτο της.
Το νέο pick up VW Amarok, μοιράζεται μόνο το όνομα του με την προηγούμενη γενιά και εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Ford, στη Γερμανία και στην Αυστραλία και θα παράγεται στη Νότια Αφρική.
Το νέο pick up της Volkswagen έρχεται για να χτίσει πάνω στην πετυχημένη εμπορική πορεία της προηγούμενη γενιάς που κατάφερε να πουλήσει 830.000 μονάδες στα 12 χρόνια που έμεινε στην παραγωγή, σε Ευρώπη, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Αφρική, Ν. Ασία και Νότια και Κεντρική Αμερική.
BUY NOW
Στη δεύτερη γενιά του μοντέλου, όλα είναι καινούργια με τα γνώριμα όμως σχεδιαστικά στοιχεία της Volkswagen να κάνουν αμέσως ξεκάθαρο ότι είναι ένα Amarok: μεγαλύτερο, πιο ισχυρό, περισσότερο αθλητικό και ακόμα πιο χαρισματικό.
Εξωτερικά τo πιο χαρακτηριστικό σημείο της νέας γενιάς Amarok αφορά τη σχεδίαση του εμπρός μέρους του αυτοκινήτου, το οποίο παρουσιάζεται στις εκδόσεις Amarok, Life και Style, αλλά και στις κορυφαίες εκδόσεις PanAmericana (με off-road χαρακτηριστικά) και Aventura (με αποκλειστικά σχεδιαστικά στοιχεία). Το νέο μακρύ καπό τονίζει με ιδιαίτερο τρόπο ττην ταυτότητα της Volkswagen. To ίδιο ισχύει και για τις ράβδους που διαπερνούν οριζόντια και κατά μήκος τη μάσκα του ψυγείου, οι οποίες δένουν αισθητικά με τους ενσωματωμένους στο αμάξωμα προβολείς LED, οι οποίοι διατίθενται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις.
Στις εκδόσεις PanAmericana, Aventura και Style τα εμπρός φωτιστικά σώματα χρησιμοποιούν την εξελιγμένη τεχνολογία "IQ. LIGHT - LED matrix headlights" τα οποία κάνουν «τη νύχτα, μέρα» με την απόδοσή τους και παράλληλα, προσφέρουν μία χαρακτηριστική σχεδιαστική «υπογραφή» στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα "C", τα οποία βρίσκονται τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος, τονίζουν ακόμα περισσότερο την αίσθηση του μεγάλου πλάτους του αυτοκινήτου. Στις εκδόσεις PanAmericana και Aventura τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED.
Το νέο Amarok έχει μήκος που φθάνει τα 5.350 χλστ., κατά 96 χλστ. πιο μακρύ από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το μεταξόνιο των 3.270 χλστ. είναι αυξημένο κατά 173 χλστ. Αυτό εξασφαλίζει περισσότερους χώρους, ιδιαίτερα για τους πίσω επιβάτες στη διπλοκάμπινη έκδοση. Το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει αρκετά περισσότερο από το μήκος του αυτοκινήτου, κάτι που μειώνει αισθητά τους προβόλους. Ως αποτέλεσμα το νέο Amarok δείχνει πιο δυναμικό και παράλληλα να έχει καλύτερες εκτός δρόμου δυνατότητες, χάρη στις βελτιωμένες off-road γωνίες. Οι εκτός δρόμου ικανότητες του νέου Amarok, το οποίο εφοδιάζεται με στάνταρ τετρακίνηση σε πολλές αγορές του κόσμου, ενισχύονται ακόμα περισσότερο με την αυξημένη ικανότητα διάσχισης υδάτινου περάσματος. Στο προηγούμενο μοντέλο το όριο ήταν τα 500 χλστ. βάθος νερού, ενώ στη νέα γενιά έχει ανέβει στα 800 χλστ.
Διαθέτοντας εύχρηστες και άμεσα κατανοητές στη χρήση ψηφιακές οθόνες, το σαλόνι του νέου Amarok σχεδιάστηκε από την ομάδα της Volkswagen Commercial Vehicles έχοντας ως προτεραιότητα τη λειτουργικότητα και την υψηλή ποιότητα. Το φάσμα των οθονών απαρτίζεται από έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή το πλήρως ψηφιακό "Digital Cockpit" των 12 ιντσών από την έκδοση Style και επάνω) και την πολύ μοντέρνα οθόνη αφής σε κάθετη διάταξη τύπου tablet στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων -10 ιντσών ή 12,0 ιντσών στις εκδόσεις Style και επάνω.
Η Volkswagen Commercial Vehicles υλοποίησε ένα μείγμα από ψηφιακές λειτουργίες και εργονομικά σχεδιασμένα κουμπιά και πιεστικούς ή περιστροφικούς διακόπτες, οι οποίοι, σύμφωνα με την εταιρεία, είναι ιδιαίτερα εύχρηστοι στη λειτουργία τους. Για παράδειγμα, η ένταση του ήχου στο σύστημα πολυμέσων και η επιλογή του προγράμματος λειτουργίας του συστήματος τετρακίνησης, γίνονται μέσω τέτοιων διακοπτών. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, αυτά τα χειριστήρια είναι διακοσμημένα με αλουμίνιο.
Την αίσθηση κορυφαίας ποιότητας ενισχύουν κάποια ακόμα χαρακτηριστικά, όπως για παράδειγμα το ηχοσύστημα από την Harman Kardon, το οποίο είναι στάνταρ στις εκδόσεις PanAmericana και Ventura και ως έξτρα εξοπλισμός στις υπόλοιπες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα ηχοσύστημα το οποίο χρησιμοποιείται αποκλειστικά στο Amarok. Επιπλέον, στις εκδόσεις Amarok PanAmericana και Aventura διατίθεται ένα ταμπλό με επένδυση δέρματος, με πολύ κομψές ραφές. Στο πίσω μέρος της καμπίνας, η έκδοση DoubleCab παρέχει ιδιαίτερα μεγάλο χώρο και ανέσεις για τη μεταφορά τριών ενήλικων επιβατών.
Μεγάλος χώρος φόρτωσης με ωφέλιμο φορτίο έως και 1,16 τόνο
Εκτός από τον χώρο των επιβατών, ανάλογα μεγάλος είναι και ο χώρος φόρτωσης στο νέο Amarok, τόσο στην DoubleCab όσο και στην SingleCab έκδοση. Όπως και στο Amarok πρώτης γενιάς, ο χώρος ανάμεσα στους θόλους των τροχών είναι αρκετός για να χωρέσει μία ευρωπαλέτα. Η έκδοση SingleCab έχει τη δυνατότητα να χωρέσει δύο ευρωπαλέτες σε σειρά. Το φορτίο μπορεί να ασφαλιστεί μέσω κρίκων στα πλευρικά της καρότσας, ο κάθε ένας εκ των οποίων μπορεί να αντέξει βάρος έως και 500 κιλά.
Η αύξηση των διαστάσεων του χώρου φόρτωσης έρχεται να συνδυαστεί και με την αύξηση και στη δυνατότητα φορτίου, η οποία φθάνει πλέον στο 1,16 τόνο. Ο χώρος φόρτωσης μπορεί επίσης να ασφαλιστεί με τη χρήση ενός συρόμενου καλύμματος που κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση. Αυτό το συρόμενο κάλυμμα μπορεί να ενεργοποιηθεί είτε εξωτερικά, είτε μέσα από το αυτοκίνητο, είτε εξ αποστάσεως, μέσω του κλειδιού του οχήματος.
Γκάμα από 5 κινητήρες turbo, διαθέσιμοι ανάλογα με την εκάστοτε αγορά
Το νέο Amarok διαθέτει μία γκάμα από τέσσερις κινητήρες turbo diesel (TDI) και έναν turbo βενζίνης (TSI), οι οποίοι έχουν εξελιχθεί ειδικά για το συγκεκριμένο μοντέλο. Η βασική έκδοση για τις αγορές της Αφρικής είναι ένας τετρακύλινδρος 2.0 λίτρων TDI με απόδοση 150 ίππων. H επόμενη έκδοση είναι και πάλι ο 2.0 λίτρων TDI με την ισχύ να έχει ανέβει στους 170 ίππους. Η τρίτη επιλογή είναι ο 2.0 λίτρων TDI που φέρει δύο υπερσυμπιεστές και αποδίδει 204 η 209 ίππους ανάλογα με την αγορά που θα πωληθεί. Η κορυφαία έκδοση είναι αυτή η 3.0 TDI V6, με τον τρίλιτρο V6 να αποδίδει 241 ή 250 ίππους επίσης ανάλογα με την αγορά. Τέλος, ένας κινητήρας βενζίνης 2,3 λίτρων με turbo και απόδοση 302 ίππους θα πωλείται στις αγορές που παραδοσιακά επιλέγουν τους βενζινοκινητήρες.
Νέο αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση 4MOTION
Από την έκδοση των 209 ίππων και πάνω, το νέο Amarok θα συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο κιβώτιο 10 σχέσεων, το οποίο λειτουργεί με τεχνολογία by-wire. Για την έκδοση των 204 ίππων αυτό το κιβώτιο θα ανήκει στον έξτρα εξοπλισμό. Επιπρόσθετα, θα υπάρχουν 6τάχυτα αυτόματα ή μηχανικά κιβώτια 6 ή 5 σχέσεων για αρκετούς από τους κινητήρες του νέου Amarok ανάλογα με την αγορά που θα πωλείται.
Σε πολλές αγορές το νέο Amarok θα εφοδιάζεται στάνταρ με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION. Ανάλογα με την περιοχή που θα πωλείται, θα είναι διαθέσιμα δύο διαφορετικά συστήματα 4κίνησης από την γερμανική εταιρεία. Ένα με κατ' επιλογήν τετρακίνηση ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και ένα με μόνιμη μετάδοση της κίνησης στους τέσσερις τροχούς. Και τα δύο συστήματα εξασφαλίζουν ότι το νέο Amarok είναι ικανό να ανταποκριθεί σε κάθε είδους έδαφος, ενώ ανάλογα με τον κινητήρα, η ικανότητα έλξης του φθάνει έως και τους 3,5 τόνους.
Πάνω από 20 νέα συστήματα υποβοήθησης
Έως και έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Drive Modes) βοηθούν τον οδηγό να ανταποκριθεί σε διαφορετικά τερέν και συνθήκες οδήγησης, ο οποίος έχει στη διάθεσή του και περισσότερα από 20 προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Όπως για παράδειγμα το ενεργό Cruise Control, το οποίο ενσωματώνει αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας ή τα εξελιγμένης τεχνολογίας LED φωτιστικά σώματα. Η νέα γενιά του VW Amarok θα λανσαριστεί στις αγορές στο τέλος της χρονιάς.
Δείτε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ