Η νέα Mercedes-AMG SL 43 θα είναι δίλιτρη με e-Turbo

Mercedes-AMG SL

Το νέο roadster της Mercedes-Benz αναμένεται την ερχόμενη Άνοιξη, με «εξηλεκτρισμένο» Turbo προκειμένου να εξαφανίζει το turbo-lag στις χαμηλές στροφές του δίλιτρου κινητήρα του.

Πρόκειται για μία περίπλοκη τεχνολογία και δύσκολη στην εφαρμογή της, την οποία η εταιρεία της Στουτγάρδης έχει εξελίξει σε συνεργασία με τη Garrett. Συγκεκριμένα, ο υπερσυμπιεστής και η φτερωτή του turbo έχουν χωριστεί και στο κέντρο τους, ομοαξονικά, έχει τοποθετηθεί μια μικρή ηλεκτρική γεννήτρια 48V.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεδομένου ότι ο άξονας που ενώνει τα τρία επιμέρους εξαρτήματα περιστρέφεται μέχρι και τις 170.000 στροφές ανά λεπτό, είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς πόση εξέλιξη χρειάστηκε η τεχνολογία αυτή. Ωστόσο, η Mercedes έχει αρκετή εμπειρία από τη Formula 1, όπου επινόησε μια παρεμφερή ιδέα το 2012 -τοποθετώντας τα δύο μέρη του Turbo στις άκρες του V6 και ομοαξονικά τον ηλεκτροκινητήρα MGU-H εντός της περιεχόμενης γωνίας-, την εφάρμοσε το 2014 και έκτοτε κερδίζει κάθε χρόνο το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Το σύστημα αυτό βελτιώνει κατακόρυφα την απόδοση της τουρμπίνας (και κατά συνέπεια τη ροπή του κινητήρα) στο πιο αδύνατο φάσμα στροφών, στις πολύ χαμηλές, καθώς και στις πολύ υψηλές. Παράλληλα, το e-turbo διατηρεί την αυξημένη πίεση των καυσαερίων ακόμα και όταν ο οδηγός απομακρύνει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την αξιοπιστία του turbo, του κινητήρα και του ηλεκτρονικού συστήματος φυσικά έχει προσαρμοστεί κατάλληλα και το σύστημα ψύξης. O Tobias Moers, πρώην επικεφαλής της Mercedes-AMG και νυν της Aston Martin, περιέγραψε το σύστημα αυτό ως «κάτι που θα ανεβάσει τους θερμικούς κινητήρες με turbo σε πρωτόγνωρα επίπεδα ευστροφίας».

Το e-turbo θα βρει εφαρμογή και στη C 63, η οποία χάρη σε αυτό -και σε συνδυασμό με την τοποθέτηση plug-in υβριδικύ συστήματος- θα κάνει τη μετάβαση σε τετρακύλινδρο κινητήρα και θα εγκαταλείψει τον V8. Στην SL 43 θα συνδυαστεί με mild-hybrid τεχνολογία και αναμένεται να αποδίδει περί τους 390 ίππους, συν 20 hp επιπλέον από το ενσωματωμένο ηλεκτρικό κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

H Mercedes-Benz θα αποκαλύψει τις επίσημες λεπτομέρειες αυτή την Άνοιξη, με το λανσάρισμα του roasdter. Πάνω από αυτή τη δίλιτρη -βασική- έκδοση αναμένεται σε δεύτερο χρόνο να τοποθετηθεί και μια ισχυρότερη με plug-in υβριδικό σύστημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ