Ένα χρόνο μετά την ανανέωση της Cayenne, η Porsche συμπλήρωσε το φρεσκάρισμα του εν λόγω μοντέλου παρουσιάζοντας και τις GTS εκδόσεις.
Όπου GTS, βάλτε Gran Turismo Sport κι αυτό το λογότυπο πάνω σε μοντέλα της γερμανικής μάρκας, συνεπάγεται πως πρόκειται για έκδοση επιπλέον δυναμισμού. Αυτό φυσικά ισχύει και για την Cayenne που παρότι SUV, μη ξεχνάμε πως ήταν το μοντέλο που άνοιξε νέους ορίζοντες για όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, συνδυάζοντας επιδόσεις με όγκο αλλά και δυνατότητες κίνησης εκτός ασφάλτου.
Ειδικά στις εκδόσεις GTS όμως, ο προσανατολισμός είναι περισσότερο… on road. H απόσταση από το έδαφος μειώνεται κατά 100mm ενώ υπάρχει μία σειρά επεμβάσεων που κάνουν την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική. Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση έρχεται ως στάνταρ, όπως άλλωστε και τα Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) και Porsche Traction Management (PTM). Αντίθετα, το Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) είναι στον προαιρετικό εξοπλισμό.
BUY NOW
Μια περαιτέρω τεχνική καινοτομία είναι ότι το κιβώτιο μεταφοράς για την τετρακίνηση Porsche Traction Management (PTM) διαθέτει πλέον ανεξάρτητο κύκλωμα ψύξης νερού – τεχνολογία που ήρθε από την Turbo GT.
Τόσο η SUV όσο και η Coupe έκδοση της ανανεωμένης Cayenne εφοδιάζονται με τον ίδιο twin-turbo V8 κινητήρα 4.0 λίτρων και απόδοσης 500 PS (368 kW). Οι φίλοι του brand θα παρατηρείται πως κι εδώ υπάρχει αναβάθμιση, αφού το προηγούμενο μοντέλο είχε 40 PS (30 kW) λιγότερα.
Η τιμή της μέγιστης ροπής έχει επίσης ανέβει κατά 40, Nm αυτή τη φορά, φτάνοντας στα 660. Όλη αυτή η δύναμη, περνάει στο δρόμο μέσω του Triptronic S αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων της Porsche, το οποίο έχει και δύο mode λειτουργίας: Sport και Sport Plus.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά δίνουν στο 4θυρο sport SUV αξιοσημείωτες επιδόσεις. Τα 0-100 km/h έρχονται από στάση στη νέα Cayenne GTS μέσα σε 4,4 δευτερόλεπτα. Όσο για την τελική ταχύτητα, ορίζεται στα 275 km/h.
Αυτά για την ουσία, πάμε και στο σχεδιασμό της νέας GTS. Κι εδώ τα μοντέλα αυτών των εκδόσεων ξεχωρίζουν με το ακρωνύμιο τοποθετημένο με μαύρα γράμματα στο πλάι αλλά και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, έχουν διαφοροποιημένο πρόσθιο μέρος με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ψύξης, σκουρόχρωμους προβολείς και πίσω φώτα, καθώς και κόκκινες δαγκάνες φρένων.
Πρέπει να σημειωθεί πως το στάνταρ πακέτο Sport Design που αφορά μία σειρά από λεπτομέρειες του αμαξώματος όπως οι πλαϊνές ποδιές, τα μπροστινά ένθετα, τα διακοσμητικά των πλαϊνών παραθύρων και οι προεκτάσεις των θόλων των τροχών, είναι πλέον σε High-Gloss Black. Μέχρι πρότινος, πολλά από αυτά ήταν στο χρώμα του αμαξώματος.
Αλλαγή έχουμε και στις απολήξεις του σπορ συστήματος εξάτμισης, που προηγουμένως ήταν σε μαύρο χρώμα αλλά έχουν πλέον φινιριστεί σε σκούρο μπρονζέ χρώμα. Όλα αυτά με τη Cayenne GTS να πατά σε τροχούς 21 ιντσών και γκρι ανθρακί ζάντες RS Spyder.
Στο εσωτερικό, χρησιμοποιείται εκτενώς Race-Tex, ένα υψηλής ποιότητας υλικό που μοιάζει με σουέτ και κοσμεί την επένδυση της οροφής, τα υποβραχιόνια, τα πάνελ των θυρών αλλά και των ρυθμιζόμενων σπορ καθισμάτων. Σε αυτά, τα πλαϊνά στηρίγματα έχουν ανυψωθεί για να προσφέρουν ακόμα καλύτερη πλευρική στήριξη στις στροφές. Το θερμαινόμενο σπορ τιμόνι είναι στάνταρ ενώ η μάρκα από το Zuffenhausen εφοδιάζει τη νέα Cayenne με σύστημα surround ήχου της Bose.
Τα νέα μοντέλα GTS επωφελούνται από το Porsche Driver Experience, δηλαδή τον κυρτό ψηφιακό πίνακα οργάνων που έρχεται ως στάνταρ στάνταρ, με τη δυνατότητα να υπάρξει και οθόνη στο συνοδηγό αν κι αυτό είναι κομμάτι του προαιρετικού εξοπλισμού.
Ειδικά η Cayenne GTS Coupé, διαθέτει σταθερή πανοραμική οροφή από γυαλί, στάνταρ, καθώς και μια προσαρμοζόμενη εκτεινόμενη πίσω αεροτομή.
Οι νέες Porsche Cayenne GTS είναι ήδη διαθέσιμες για παραγγελία στη χώρα μας, με τιμή 202.770 ευρώ για την SUV και 207.870 ευρώ για την Coupe, με τις παραδόσεις να ξεκινούν το προσεχές καλοκαίρι.