Ποια αυτοκινητοβιομηχανία επέλεξε τη χώρα μας για να κατακτήσει την Ευρώπη

Κατασκευαστής που επέλεξε την Ελλάδα για να έρθει στην Ευρώπη

Κι όμως υπάρχει ένας πασίγνωστος κατασκευαστής που πριν από μισό και πλέον αιώνα επέλεξε την Ελλάδα για να κάνει την «απόβασή» του στην Ευρώπη.

Την μεταπολεμική περίοδο η Ελλάδα αναπτύχθηκε με άκρως εντυπωσιακούς ρυθμούς με τον όρο «Ελληνικό οικονομικό θαύμα» να χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ιλιγγιώδη ρυθμό ανάπτυξης της χώρας, ο οποίος βρισκόταν πίσω μόνο από εκείνον της Ιαπωνίας -μέσος όρος στο 7% περίπου.

Με τα φώτα της δημοσιότητας στραμμένα πάνω της και τους γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης να την χαρακτηρίζουν, η Ελλάδα παρουσιαζόταν ως μία σίγουρη κίνηση για τους ξένους επενδυτές και δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ξεκίνησαν τη συγκεκριμένη περίοδο τις δραστηριότητές του επί ελληνικού εδάφους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα υπήρξαν και κατασκευαστές αυτοκινήτου που έδειξαν ανάλογο ενδιαφέρουν, με έναν από αυτούς να το κάνει πράξη, έχοντας παράλληλα στο νου του και τα επόμενα βήματα για την ευρωπαϊκή του επέκταση.

Ο λόγος φυσικά γίνεται για τη Suzuki, η οποία συνδέεται με την Ελλάδα με μια ξεχωριστή ιστορία αφού η χώρα μας ήταν και εκείνη που επέλεξε ο Ιάπωνας κατασκευαστής ως την αφετηρία για τις εμπορικές του δραστηριότητες στην Ευρώπη.



ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρεία εισήλθε στη χώρα μας το 1967, όταν ο όμιλος Σφακιανάκη ανέλαβε την αποκλειστική εισαγωγή των αυτοκινήτων Suzuki. Έτσι, η Ελλάδα έγινε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη που αναλαμβάνει την αποκλειστική διανομή των προϊόντων Suzuki, με πρώτο μοντέλο το μικροσκοπικό Fronte 360 (δείτε το στην παρακάτω εικόνα).

Αυτό πάτησε για πρώτη φορά ελληνική – και κατ’ επέκταση ευρωπαϊκή – άσφαλτο μέσω της "Στρατής Σφακιανάκης Α.Ε". Τα κεντρικά γραφεία ήταν στη Σπύρου Πάτση 58-60 με υποκατάστημα επί της Λ. Συγγρού. 

Το Fronte 360 ενσωμάτωνε έναν δίχρονο κινητήρα 356 κ.εκ. που έπαιρνε θέση στο πίσω μέρος του οχήματος και απέδιδε 20 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 38 Νm στις 4.000 σ.α.λ., με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων.

Ποια μάρκα αυτοκινήτου επέλεξε την Ελλάδα για την απόβασή της στην Ευρώπη;

Το βάρος του ιαπωνικού αυτοκινήτου ήταν μόλις 440 κιλά, το μήκος του περιοριζόταν σε 3.000 χλστ., το πλάτος σε 1.300 χλστ., το ύψος 1.340 χλστ. και το μεταξόνιο έφτανε τα 1.960 χλστ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εντός της δεκαετίας του 1975 ακολούθησαν και τα τζιπάκια της ιαπωνικής εταιρείας όπως το LJ50 με δίχρονο 3κύλινδρο κινητήρα 539 κ.εκ., μεγάλα διαφορικά και εντυπωσιακές εκδρομικές δυνατότητες για τα δεδομένα της εποχής.

Με το πέρασμα των χρόνων, η πορεία της Suzuki στην Ελλάδα αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη, καταγράφοντας μερίδια αγοράς που ήταν πολύ υψηλότερα από αυτό που κατείχε η μάρκα συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές.

Ποια μάρκα αυτοκινήτου επέλεξε την Ελλάδα για την απόβασή της στην Ευρώπη;

Καθοριστικό ρόλο διαδραματίζουν οι παρεχόμενες υπηρεσίες του ομίλου Σφακιανάκη και αυτό αποδείχτηκε το 1996, όταν η Suzuki Motor Corporation βράβευσε την Ελλάδα, σαν την κορυφαία αντιπροσωπεία Suzuki στην Ευρώπη και την ανακήρυξε πρότυπο οργάνωσης και λειτουργίας για όλες τις Ευρωπαϊκές αντιπροσωπείες Suzuki.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ