Η Porsche 911 Turbo έκλεισε τα 50 της χρόνια

Porsche 911 Turbo

Μισός αιώνας ακριβώς πέρασε από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, η θρυλική Porsche 911 Turbo. Εκείνη με το 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και την κάπως… «δύστροπη» οδική συμπεριφορά.

Ήταν Οκτώβρης του 1974 και βρισκόμασταν στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού. 50 χρόνια πριν πραγματοποιήθηκε το επίσημο ντεμπούτο της κορυφαίας 911 (930) για την εποχή, ενώ οι πωλήσεις της σε παγκόσμιο επίπεδο θα ξεκινούσαν το 1975. Εμφανισιακά ξεχώριζε από τα φουσκωμένα φτερά στο πίσω μέρος και φυσικά τη μεγάλη αεροτομή.

Αν και το διάστημα που έχει μεσολαβήσει μοιάζει μεγάλο, αναλογιστείτε πως μόλις 30 χρόνια πριν από αυτό, η χώρα βρισκόταν ακόμα υπό κατοχή από τους Γερμανούς. Το σπορ αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από τους εχθρούς λοιπόν, επισκέφθηκε πρώτα τη γαλλική πρωτεύουσα. Και τώρα επιστρέφει πάλι σε αυτήν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια Porsche 911 Turbo, αν και όχι το αρχικό μοντέλο, γυρίζει ξανά στην περιοχή και φωτογραφίζεται όπως της αρμόζει, στο πλαίσιο των εορτασμών που θα διαρκέσουν όλο τον χρόνο. Το 1974 ήταν το έτος, το οποίο η εταιρεία τοποθέτησε υπερσυμπιεστή κάτω από το καπό. Ο περίφημος 6κύλινδρος αερόψυκτος boxer κινητήρας, «αγρίεψε» κι άλλο.

Μπορεί το μεγάλο lag να σας κάνει να πιστέψετε πως δεν συμβαίνει κάτι, μετά από λίγο όμως η δύναμη που πηγαίνει αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, θα σας… «σοβαρέψει» απότομα. Αυτή η 930 δεν αστειεύεται. Για να την οδηγήσετε γρήγορα, χρειάζεται μια εξοικείωση προηγουμένως.

Porsche 911 Turbo
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 3λιτρο μοτέρ απέδιδε 260 ίππους, ενώ το 1978 η χωρητικότητά του αυξάνεται στα 3,3 λίτρα και η ισχύς ανεβαίνει στους 300 ίππους. Το 1987 παρουσιάζονται οι εκδόσεις Targa και Cabriolet και το 1989 το κιβώτιο αποκτά 5 σχέσεις. Δύο χρόνια μετά, το μοντέλο δίνει τη θέση του στην 964.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ