Στις 8 Ιουνίου 1948 γεννήθηκε το πρώτο αυτοκίνητο της ιστορίας που έφερε το έμβλημα της Porsche, η 367, και 75 χρόνια μετά η εταιρεία του Zuffenhausen αποτίει φόρο τιμής με το πρωτότυπο Vision 357.
Η 356 ήταν η πραγμάτωση του ονείρου του Ferry Porsche για ένα εμβληματικό sportscar της εποχής, ο γεννήτορας της εταιρείας που έμελλε να γράψει ιστορία στην αυτοκίνηση. Το γερμανικό διθέσιο coupe είχε στα πρώτα του σχέδια τον κινητήρα των 40 PS τοποθετημένο στο κέντρο, αλλά όταν βγήκε στην παραγωγή το μοτέρ μεταφέρθηκε στην ουρά του. Η χωροταξία αυτή διαμόρφωσε το ισχυρότερο θεμέλιο της μετέπειτα επιτυχίας της Porsche.
Μετά την -χειροποίητη, εν πολλοίς- παραγωγή των πρώτων αντιτύπων της 356 και έπειτα της 356/2 με αλουμινένιο πλαίσιο (σε coupe και convertible αμάξωμα) στο Gmund, η εταιρεία μετακόμισε στη Στουτγάρδη το 1949. Εκεί ξεκίνησε η κανονική παραγωγή της: το αμάξωμά της κατασκευαζόταν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας Reutter και οι κινητήρες στο Zuffenhausen, σε ένα χώρο που η Porsche ενοικίαζε από τη Reutter - καθώς το εργοστάσιό της, Porsche Werk 1, βρισκόταν ακόμα υπό την κατοχή των Συμμάχων, τέσσερα μόλις χρόνια μετά το τέλος του β' παγκοσμίου πολέμου.
BUY NOW
Μέχρι το 165 κατασκευάστηκαν περίπου 78.000 αντίτυπα της Porsche 356 (1948-1955), 356 A (1955-1959), 356 B (1959-1963) και 356 C (1963-1965). Το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας διατίθονταν σε διάφορες εκδόσεις απόδοσης, και με κλειστό είτε ανοιχτό αμάξωμα.
Πέρασαν 75 χρόνια από τότε, η Porsche γιγαντώθηκε, κατασκεύασε ορισμένα από τα πλέον εμβληματικά sportscars της ιστορίας της αυτοκίνησης - αλλά, φυσικά, δεν ξέχασε την 356 που είχε θέσει τα θεμέλια για όλα αυτά. Και της απευθύνει, τώρα, έναν θαυμαστό φόρο τιμής με το πρωτότυπο Vision 357.
Το κυρίαρχο στοιχείο του τελευταίου είναι, φυσικά, ο σχεδιασμός του. Εμπνευσμένος από το «μονολιθικό» σχέδιο της 356, και απελευθερωμένος από τους περιορισμούς ενός μοντέλου παραγωγής, ενσωματώνει τις ιδέες της Style Porsche για το φουτουριστικό design -όπως στα φωτιστικά σώματα- σε μια διαρκή αλληλεπίδραση της καινοτομίας με την παράδοση της φίρμας. Και με ένα κεντρικό ερώτημα: πώς θα ήταν το ονειρικό sportscar του Ferry Porsche σήμερα;
«Σκεφτόμενοι φωναχτά το μέλλον εκτελούμε μία από τις βασικές αποστολές της Style Porsche» είπε ο αντιπρόεδρος του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας, Michael Mauer. «Οι σχεδιαστικές σπουδές είναι η απόδειξη των ιδεών που τροφοδοτούν το design του αύριο. Βρισκόμαστε αέναα στο ταξίδι προς το μέλλον της αυτοκίνησης. Και ενίοτε, η ιστορία της εταιρείας λειτουργεί ως πηγή έμπνευσης».
Έτσι, η Vision 357 που προέκυψε έχει στενή καμπίνα επιβατών, με απότομη κλίση της οροφής προς τα πίσω και πλατείς ώμους. Το παρ-μπριζ τυλίγεται γύρω από τις εμπρός κολόνες, που είναι μαύρες για να παρέχουν την αίσθηση ότι συνεχίζεται απρόσκοπτα προς το πλάι η γυάλινη επιφάνεια. Αυτό παραπέμπει στο σχέδιο της ζελατίνας κράνους, και έρχεται σε αντίθεση με την πρώτη 356 - που είχε μία μεταλλική κάθετη μπάρα στο κέντρο του παρ-μπριζ, μέχρι το 1952 που έγινε ενιαίο.
Η ανάγκη δημιουργίας μιας όσο το δυνατόν πιο στιλπνής επιφάνειας μετέθεσε τις χειρολαβές στο σημείο των παραθύρων και αντικατέστησε τους πλευρικούς καθρέπτες με κάμερες στις άκρες της οροφής. Παράλληλα, έκρυψε τα φωτιστικά σώματα πίσω από το αμάξωμα, με αποτέλεσμα να γίνονται ορατά μόνο όταν ανάβουν, χάρη στις ημι-διάφανες επιφάνειες που τα καλύπτουν διαγράφοντας τη σιλουέτα τους.
Πέραν των στρογγυλών εμπρός φωτιστικών σωμάτων, μια ακόμη παραπομοπή στην 356 είναι το κάθετο μοτίβο γρίλιας στην ουρά, όπου είναι ενσωματωμένο το τρίτο φως φρένου. Και μια ακόμη ο χρωματικός συνδυασμός του, των δύο αποχρώσεων του μεταλλικού γκρι Ice Grey και Grivola Grey.
Παράλληλα, το μεγάλο πλάτος όχι μόνο ενισχύει το δυναμισμό του σχεδίου, αλλά αφήνει να εννοηθεί ότι η Vision 357 θα είναι ένα εξαιρετικά σταθερό στην άσφαλτο σπορ αυτοκίνητο. Οι ζάντες 20 ιντσών είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο και έχουν αεροδυναμικά καλύμματα από ανθρακονήματα, παραπέμποντας στο σχέδιο των τροχών των 356 Α και 356 Β.
Το καπό -που, όπως και οι πόρτες, έχει το ευμεγέθες έμβλημα των 75 ετών της Porsche- διαθέτει δύο αγωνιστικού τύπου λαβές για το γρήγορο άνοιγμά του, ενώ τα μαρπσιέ είναι κατασκευασμένα από πλαστικό ενισχυμένο με φυτικές ίνες απί λινάρι (NFRP), όπως και στην ηλεκτρική Porsche Mission R. Τέλος, η απόληξη της εξάτμισης είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο, γαλάζιας απόχρωσης.
Η Porsche Vision 357 βασίζεται, μηχανικά, στην 718 Cayman GT4 RS, και διαθέτει τους ίδιους πλευρικούς αεραγωγούς στις πίσω κολόνες. Δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιεί τίποτα άλλο εκτός από έναν ατμοσφαιρικό πολυκύλινδρο κινητήρα, κι έτσι πίσω από τους δύο επιβάτες κρύβει την εξακύλινδρη boxer μονάδα 4.0 λίτρων της Porsche, που αποδίδει 500 ίππους καίγοντας βιοκαύσιμα.