Η πρώτη ηλεκτρική Aston Martin θα είναι SUV

Aston Martin DBX 707

Η Aston Martin θα ανοίξει τον ηλεκτρικό της ορίζοντα με ένα SUV το 2025, και εν συνεχεία θα μετατρέψει σε ηλεκτρικό καθένα από τα υπάρχοντα μοντέλα της, «πατώντας» στην εξειδικευμένη πλατφόρμα που εξελίσσει στο Gaydon.

Πέ0ραν της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής που ήδη εξελίσσει εντός των τειχών της, και θα μπορεί να αποτελεί τη βάση πολλών και διαφορετικών αυτοκινήτων -από χαμηλά GT μέχρι ψηλά SUV- οι ηλεκτρικές Aston Martin των προσεχών ετών θα χρησιμοποιούν ηλεκτροκινητήρες της αμερικανικής εταιρείας Lucid.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πάντα κατασκευάζουμε τη δική μας πλατφόρμα, το δικό μας σασί, αυτό είναι που κάνουμε πολύ καλά» είπε ο πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll στην πρόσφατη ομιλία του προς του επενδυτές της εταιρείας. «Αυτό που ήταν το πιο σημαντικό για μένα ήταν να βρούμε την καλύτερη τεχνολογία που θα μας προσφέρει υψηλές επιδόσεις.

»Ξέρουμε πώς να κατασκευάζουμε υπερ-πολυτελή [αυτοκίνητα], αλλά έπρεπε να βρούμε ποιά είναι η κορυφαία τεχνολογία στην αγορά για να έχουμε ένα SUV, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για να λανσάρουμε στην αγορά το 2025 - κάτι για το οποίο οι περισσότεροι από εσάς αμφιβάλλατε, και ποτέ δεν πιστέψαμε. Λοιπόν, είμαστε έτοιμοι», συμπλήρωσε ο Καναδός.

O πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll
O πρόεδρος της Aston Martin, Lawrence Stroll

Ο Stroll εκτιμά ότι η Lucid έχει να προσφέρει την πιο «συναρπαστική και ώριμη» τεχνολογία ηλεκτροκινητήρων, την υψηλότερη ισχύ και τις μικρότερες διαστάσεις της μπαταρίας. Η συμφωνία Aston Martin-Lucid άγγιξε τα 200 εκατομμύρια ευρώ, και δίνει στην πρώτη πρόσβαση στην τεχνογνωσία της Lucid και την προμήθεια κινητήρων, μετατροπέων και συστημάτων μετάδοσης που θα τοποθετούνται στον πίσω άξονα των ηλεκτρικών Aston.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, το Lucid Air Sapphire αποδίδει με τρεις ηλεκτροκινητήρες περισσότερους από 1.200 ίππους και είναι ικανό να σημειώσει επιτάχυνση 0-100 km/h σε λιγότερο από 2,0 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 320 km/h.

Aston Martin Valhalla plug-in hybrid
Aston Martin Valhalla plug-in hybrid

Ωστόσο, ο τεχνικός διευθυντής της Aston, Roberto Fedeli, είπε ότι τα βρετανικά σπορ ηλεκτρικά θα διαθέτουν τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ, και ότι η βρετανική εταιρεία θα σχεδιάσει μόνη της το σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων στον εμπρός άξονα. Πιθανώς βάσει της προϋπάρχουσας μελέτης που έχει κάνει για το plug-in υβριδικό Valhalla του 2024.

Οι διαστάσεις των ηλεκτροκινητήρων της Lucid, στο μεταξύ, είναι απόλυτα ταιριαστές στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα που εξελίσσεται στο Gaydon, σύμφωνα με τον Fedeli - ο οποίος συμπλήρωσε ότι τα σπορ ηλεκτρικά της Aston θα είναι χαμηλότερα σε ύψος από τη Vantage, και πιθανώς θα έχουν λίγο καινοτομική χωροταξία στην τροποθέτηση των μπαταριών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Aston Martin Rapide-e
Aston Martin Rapide-e

Ο Fedeli είπε επίσης πως η διάταξη ενός ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό θα προσφέρει φαινομενικές δυνατότητες torque vectoring σε κάθε τροχό: «Βλέπετε τι μπορεί να συμβεί χρησιμοποιώντας τέτοιου είδους τεχνολογία; Με torque vectoring και στους τέσσερις τροχούς δεν θα υπάρχει καμία ανάγκη για διορθώσεις στο αυτοκίνητο. Τι θέλεις από άποψη ισχύος; 1.400 ίππους, 1.500 ίππους; Δεν είναι πρόβλημα».

Τέλος, ο Fedeli είπε ότι πρωταγωνιστικό ρόλο στις ηλεκτρικές Aston Martin θα έχει η αεροδυναμική -που θα εξελίσσεται σε συνεργασία με την ομάδα της Formula 1- με στόχο την επίτευξη κατά 50% μειωμένης αντίστασης στον αέρα, και επιβεβαίωσε ότι η πρώτη ηλεκτρική Aston θα είναι SUV, κάτι απόλυτα λογικό δεδομένης της τεράστιας ζήτησης στην κατηγορία αυτή. Tα πρώτα πρωτότυπα δοκιμών θα είναι σύντομα -στις αρχές του 2024- έτοιμα για να βγουν στο δρόμο. Η πρώτη δοκιμαστή ηλεκτρική πλατφόρμα είναι ήδη έτοιμη από πέρσι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τον Stroll, η Aston Martin βαδίζει με επιτυχία προς το στόχο της να πετύχει μέχρι το 2025 έσοδα της τάξης των 2 δισεκατομμυρίων λιρών το χρόνο, με κέρδη προ φόρων 400-500 εκατομμυρίων. Και, εν συνεχεία, εκφράστηκε με ιδιαίτερα καυστικά λόγια: «Με όλες τις δυσκολίες που αντιμετώπισα τα τελευταία τρία χρόνια, και για τις οποίες ασκούσατε δριμεία κριτική, πολλές φορές με πονάει να διαβάζω ορισμένα από τα σχόλια που κάνατε και για την έλλειψη αναγνώρισης όλων όσων χρειάζονται για να αλλάξεις τις τύχες μιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

»Όμως, με μεγάλη χαρά μπορώ να πω ότι αλλάξαμε τα πράγματα. Εξασφάλισα όλα τα κεφάλαια για αυτή την εταιρεία. Μόλις ξόδεψα 300 εκατομμύρια δολάρια για το χτίσιμο του νέου εργοστασίου της F1, συν εκατοντάδες άλλα για τις επενδύσεις στην ομάδα της Formula 1. Έσωσα χιλιάδες θέσεις εργασίας σε αυτή τη χώρα - θα έπρεπε να λάβω τον τίτλο του ιππότη για όσα έχω κάνει», κατέληξε ο Καναδός δισεκατομμυριούχος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ