Ανασχεδιασμένο, το νέο επαγγελματικό Van των Γάλλων, Renault Master, διαθέτει εκδόσεις diesel, ηλεκτρικές και ακόμα και υδρογόνου, καθώς και βελτιωμένη κατά 20% αεροδυναμική για τη μείωση της κατανάλωσης.
Το νέο Renault Master, που μόλις λανσαρίστηκε για την ευρωπαϊκή αγορά, δέχθηκε εκτεταμένες σχεδιαστικές αλλαγές στην τέταρτη γενιά του, με κεντρικό πυρήνα την αεροδυναμική του απόδοση - που αποτελεί μία από τις πιο ενεργοβόρες παραμέτρους τέτοιου είδους οχημάτων.
Η γαλλική εταιρεία το χαρακτηρίζει ως “aerovan”, θέλοντας να δώσει έμφαση στην αεροδυναμική του μελέτη. Η οποία, με δεδομένο ότι το Master ήταν πολύ μεγάλο για να χωρέσει στην αεροσήραγγα, εξελίχθηκε πάνω σε πρωτότυπα κλίμακας 83 τοις εκατό. Τα οφέλη ήταν σημαντικά για τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.
BUY NOW
Η δεύτερη σημαντική πτυχή του επαγγελματικού van των Γάλλων είναι οι κινητήρες. Η Renault διατηρεί την πίστη της τόσο στους πετρελαιοκινητήρες όσο και στο υδρογόνο, για αυτού του είδους τα οχήματα. Και σε αυτή τη γενιά τους προσθέτει δίπλα στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Master.
Ξεκινώντας από το diesel, το νέο Master θα πωλείται με την επιλογή ανάμεσα σε τέσσερις πετρελαιοκινητήρες dCi που αποδίδουν 105, 130, 150 και 170 ίππους. Αυτοί οι κινητήρες εξελίχθηκαν εκ νέου για να γίνουν πιο αποδοτικοί και οικονομικοί, και για να συνδέονται είτε με μηχανικό κιβώτιο είτε με το νέο αυτόματο 9 σχέσεων.
Η ηλεκτρική εκδοχή του Master έρχεται με απόδοση 129 ή 141 ίππων και με ροπή 300 Nm και στις δύο περιπτώσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας των 129 hp αντλεί την ενέργειά του από μπαταρία 40 kWh, που προσφέρει 180 χιλιόμετρα αυτονομίας (κατά WLTP) ενώ ο ισχυρότερος από τη μεγαλύτερη μπαταρία των 87 kWh, για 410 χιλιόμετρα αυτονομίας.
Η ηλεκτρική έκδοση του Master θα προσφέρει τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης. Όσο για το υδρογόνο, η έκδοση του Master με κυψέλες καυσίμου θα προστεθεί στη γκάμα του μέσα στα προσεχή χρόνια. Προς το παρόν δεν υπάρχουν άλλες πληροφορίες για αυτήν.
Κατά τα άλλα, οι αγοραστές του γαλλικού επαγγελματικού van θα μπορούν να επιλέγουν ανάμεσα σε 20 διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος και μεταξονίου, ανάλογα με τις ανάγκες της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, ενώ όλες οι εκδόσεις θα ενσωματώνουν τη σουίτα συνολικά 20 συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης.