Κι όμως: Αυτό το φορτηγό είναι υβριδικό, και είναι Rolls-Royce

Rolls Royce Hybrid Haul Truck

Αυτή η υβριδική Rolls-Royce δεν είναι σαν καμία άλλη: είναι ένα τεραστίων διαστάσεων φορτηγό όχημα που μειώνει τις εκπομπές ρύπων κατά 30% - κάτι που στην ουσία δεν είναι καθόλου ειρωνικό, ακόμα και αν χρησιμοποιείται σε εργοτάξια ορυκτών υλικών.

Η επέκταση της υβριδικής τεχνολογίας στα μεγάλα και βαριά SUV δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτό το τιτάνιο φορτηγό. Είναι ένα πρωτότυπο της Rolls-Royce, με το οποίο η πολυτελής φίρμα -που κατασκευάζει από λιμουζίνες μέχρι κινητήρες αεροσκαφών- ανοίγει το δρόμο για τον περιορισμό των ρύπων στις μεταφορές της βαριάς βιομηχανίας, όπως των ορυχείων.

Το πρωτότυπο αυτό συνδυάζει τους πανίσχυρους κινητήρες πετρελαίου με ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες, για να πετύχει τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε ποσοστό 20 ως 30 τοις εκατό (αναλόγως της τοπογραφίας). Σε μία και μόνο μέρα, έτσι, μπορεί να γλιτώσει την ατμόσφαιρα του εργοταξίου από εκατοντάδες χιλιάδες κιλά CO2.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και κάτι τέτοιο φαντάζει δύσκολο όταν αναρριχάται από τα βάθη ενός κρατήρα ορυχείου προς την επιφάνεια της γης, στην πραγματικότητα δεν είναι. Η επιπλέον ισχύς που απαιτείται προέρχεται από την ενέργεια που συλλέχθηκε νωρίτερα, κατά την κάθοδο στον κρατήρα, από τις τεράστιες δυνάμεις φρεναρίσματος. Οι δυνάμεις αυτές γεννούν και τεράστια ποσότητα ενέργειας, που συλλέγεται και αποθηκεύεται στις μπαταρίες μέσω του συστήματος άντλησης της κινητικής ενέργειας της πέδησης.

Πάντως η μητρική εταιρεία της Rolls-Royce, ο όμιλος BMW, έχει συγκεκριμένη λογική για την κατασκευή αυτού του πρωτύπου, υβριδικού βαρέως φορτηγού: η μείωση των ρύπων ενός επιβατικού αυτοκινήτου προϋποθέτει την πλήρη αναθεώρηση της παραγωγικής διαδικασίας του - και σε αυτή περιλαμβάνεται η εξόρυξη των ορυκτών πρώτων υλών, όπως των μετάλλων. Και η συνεχής εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων απαιτεί όλο και περισσότερα από τα σπάνια μέταλλα της γης.

Ο απότερος στόχος της βαυαρικής εταιρείας είναι η μηδενικών ρύπων εξόρυξη των μετάλλων και πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή των αυτοκινήτων της. Πέραν των υβριδικών βαρέων οχημάτων, αυτή μπορεί να επιτευχθεί με βιώσιμα καύσιμα και με κινητήρες που παίρνουν την ενέργειά τους από κυψέλες υδρογόνου. Διότι, ως γνωστόν, δεν αρκεί το ηλεκτρικό αυτοκίνητο για το μαζικό περιορισμό των ρύπων στις εστίες που παράγονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ