Ο όμιλος Stellantis κατοχύρωσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα τιμόνι, το οποίο θα διαθέτει λειτουργία γκαζιού, αλλά και φρένου, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά πεντάλ για τα πόδια.
Και αυτό είναι ενδεχομένως ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στην αυτόνομη οδήγηση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας των αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν μόνο καλώδια, όντας 100% ηλεκτρικά, προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Θα έρθει η στιγμή που οδηγός και τα εξαρτήματα του οχήματος, δεν θα συνδέονται πια, μηχανικά.
Το τιμόνι τύπου Yoke όπως της Tesla ή το μελλοντικό Hypersquare της Peugeot, είναι αντίστοιχα παραδείγματα. Όμως η Stellantis φαίνεται αποφασισμένη να το πάει ακόμα πιο μπροστά, ενσωματώνοντας πάνω του χειριστήρια για επιτάχυνση, καθώς και φρενάρισμα. Πρόσφατα μάλιστα κατέθεσε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, το ανάλογο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας.
BUY NOW
Ουσιαστικά το τιμόνι που αναφερόμαστε δεν είναι ένα, αφού αποτελείται από δύο λαβές που ενώνονται σε μια κεντρική πλήμνη μέσω ενός άξονα, στον οποίο μπορούν να περιστρέφονται. Πιέζοντας ή τραβώντας τα συγκεκριμένα χειριστήρια, το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα της επιτάχυνσης ή της επιβράδυνσης.
Κατά κάποιο τρόπο θυμίζει τα συστήματα που έχουν μερικά οχήματα για άτομα με αναπηρίες. Σίγουρα θα απαιτείται η αναγκαία εξοικείωση. Βασικά μιλάμε για χειρισμό χωρίς τα πόδια. Εν τω μεταξύ, αυτό το τιμόνι είναι σχεδιασμένο, έτσι ώστε να μαζεύεται στο ταμπλό. Ίσως για την αυριανή πλήρως αυτόνομη οδήγηση.
Οι εκδοχές που έχουν παρουσιαστεί μέχρι στιγμής, έχουν είτε λαβές είτε κουμπιά, όμως κανείς δεν ξέρει ποια από τις δύο επιλογές θα βρει τελικά εφαρμογή.