Σε ένα κάπως παράξενο ατύχημα, ο οδηγός μιας σπάνιας και συλλεκτικής αγωνιστικής Porsche 962C την έκανε συντρίμμια στις μπαριέρες της βελγικής πίστας - αλλά τουλάχιστον βγήκε σώος και αβλαβής.
Το ατύχημα μοιάζει με οδηγικό λάθος, όπως μπορεί ίσως να διακρίνει -ή και να ακούσει- κανείς στο παρακάτω video. Ο οδηγός της 962C είχε μόλις περάσει το τελευταίο σικέιν της πίστας του Spa-Francorchamps, είχε ευθυγραμμίσει και όδευε προς την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού. Όμως, ξαφνικά στην ευθεία «ξεκόλλησε» εντελώς απότομα η ουρά της Porsche και κατέληξε μετωπικά στη μπαριέρα.
Η πιθανότερη εξήγηση που μπορεί να δωθεί είναι ότι ο έλεγχος της ουράς χάθηκε λόγω υπερστροφής ισχύος. Φαίνεται πως ένα λίγο ισχυρότερο άγγιγμα του δεξιού πεντάλ, μετέτρεψε τον επίπεδο εξακύλινδρο twin-turbo κινητήρα της 962C σε αδάμαστο θηρίο. Το καλό είναι ότι εκείνη τη στιγμή το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο που διέσχιζε το συγκεκριμένο σημείο της πίστας πέρασε αλώβητο.
BUY NOW
Το ανεξήγητο του ατυχήματος είναι το γεγονός ότι η Porsche υπέστη πολύ εκτενέστερη ζημιά από όσο θα περίμενε κανείς, δεδομένου ότι το ατύχημα φαίνεται να έγινε με σχετικά χαμηλή ταχύτητα για τα δεδομένα των αγώνων. Παρότι η κάμερα είναι μακριά, φαντάζει δύσκολο της στιγμή της απώλειας του ελέγχου η ταχύτητα να ξεπερνούσε τα 100 km/h - και προφανώς μειώθηκε πολύ μέχρι την επαφή με τη μπαριέρα.
Όλο το ρύγχος της Porsche καταστράφηκε ολοσχερώς, μέχρι και τα όρια του κλωβού ασφαλείας, και αποκολλήθηκαν ακόμα και οι πόρτες. Ο ίδιος ο οδηγός φαίνεται στο video να μαζεύει τα συντρίμμια του πολύτιμου, συλλεκτικού του αυτοκινήτου, την ώρα που εκείνο φορτωνόταν στην πλατφόρμα.
Θεωρητικά, η συγκεκριμένη 962C θα μπορούσε να επισκευαστεί -για την ακρίβεια να ανακατασκευαστεί-, δεδομένου ότι είναι ένα από τα μόλις 91 αντίτυπα του θρυλικού αυτού αγωνιστικού αυτοκινήτου που κατασκευάστηκαν από το 1984 μέχρι το 1991, και η τιμή της σήμερα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο Ευρώ.
Πάντως, εδώ υφίσταται και μια ειρωνεία της τύχης. Με μια Porsche 962 στην ίδια ακριβώς πίστα -αλλά σε μια στροφή, στην Eau Rouge- είχε σκοτωθεί το 1985 ο Stefan Bellof, ένα από τα σπουδαιότερα ταλέντα της δεκαετίας του 1980 - που κατά γενική ομολογία θα μπορούσε να είχε γίνει πρωταθλητής της F1 στα χρόνια των Senna και Prost. Ο Bellof, Δυτικογερμανός, είχε πετύχει δύο χρόνια νωρίτερα με την Porsche 952C το ρεκόρ χρόνου του παλιού Nurburgring που δεν καταρρίφθηκε για τα επόμενα 35 χρόνια.