Η Tesla χάνει έδαφος στην Ευρώπη

Tesla Model 3

Παρότι πουλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σχέση με πέρσι, η Tesla απώλεσε σημαντικό μερίδιο από τον πολυπληθή πλέον ανταγωνισμό της στα EV.

Η συνολική αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του 2022 σημείωσε ραγδαία πτώση σε σχέση με το ίδιο περσινό διάστημα - πτώση της τάξης του 14%. Πουλήθηκαν συνολικά 5,54 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις 27 χώρες της Ευρώπης, και το 50% εξ αυτών ήταν SUV. Στις ΗΠΑ η μείωση ήταν ακόμα μεγαλύτερη (18,2%), αλλά η Κίνα σημείωσε αύξηση 3,4%.

Τα μόνα αυτοκίνητα που αύξησαν τις πωλήσεις τους στην ήπειρό μας ήταν τα ηλεκτρικά. Αυτές αυξήθηκαν από 485.000 μονάδες το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε 633.200 το πρώτο του 2022. Δηλαδή, πουλήθηκαν 31% περισσότερα ηλεκτρικά φέτος, με αποτέλεσμα πλέον τα EV να κατέχουν μερίδιο 11,4% της αγοράς, κατά σχεδόν 4 μονάδες υψηλότερο από πέρσι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Tesla Model Y
Tesla Model Y

Παρόλα αυτά, η Tesla δεν εκμεταλλεύτηκε την εμπορική αυτή άνοδο. Πούλησε μεν περισσότερα αυτοκίνητα από ποτέ φέτος στην Ευρώπη, αλλά το μερίδιό της από την αγορά μειώθηκε, από το 13,75% στο 13,33%. Μια από τις αιτίες για αυτό ήταν τα προβλήματα παραγωγής στον εργοστάσιό της στη Σαγκάη της Κίνας, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών.

Ωστόσο, εν πολλοίς για τον ίδιο λόγο, ο όμιλος VW απώλεσε ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς των ηλεκτρικών (5,7%) και το ίδιο συνέβη και με τον όμιλο Renault-Nissan (1,4%). Το κυριότερο πρόβλημα για την Tesla ήταν ο κατακρημνισμός των πωλήσεων του Model 3 κατά -76% σε σχέση με πέρσι.

Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Tesla φιλοδοξεί να ανακτήσει το ευρωπαϊκό της μερίδιο με τη νέο της εργοστάσιο στο Βερολίνο, αλλά δεν είναι τόσο απλό. Ακόμα θα βασίζεται σε εξαρτήματα προερχόμενα από χώρες εκτός Ευρώπης, ενώ ο ανταγωνισμός της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνεται όλο και πιο πολυπληθής.

Τα BMW i4 και Polestar 2 αυξάνουν διαρκώς τα ποσοστά τους έναντι στο Model 3 - αν και το Model Y δείχνει να κερδίζει έδαφος, καθώς ήταν το πλέον εμπορικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη το πρώτο φετινό εξάμηνο. Ωστόσο, σε αντίθεση με την Tesla, ο όμιλος BMW είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος στα ηλεκτρικά, καθώς την ίδια περίοδο αύξησε το ποσοστό του σε 8,37%, σε σχέση με 5,76% το ίδιο περσινό διάστημα με τις BMW iX, iX3 και i4 μεταξύ άλλων.

BMW i4
BMW i4

Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται και τα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6, μαζί με τα Hyundai Kona και Kia Niro, ενώ αύξηση πωλήσεων σημείωσαν και τα ηλεκτρικά του ομίλου Stellantis - που κατέχει τη δεύτερη θέση στις πωλήσεις ηλεκτρικών στην Ευρώπη, πίσω από τον όμιλο Volkswagen. Κυρίως χάρη στα ηλεκτρικά Peugeot και στο το Fiat 500, που είναι το τρίτο δημοφιλέστερο αμιγώς ηλεκτρικό λόγω της προσιτής τιμής και του χαμηλού του κόστους χρήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Fiat 500e
Fiat 500e

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ