Η αμερικανική εταιρεία έβαλε τέλος στις όποιες βλέψεις υπήρχαν για την κατασκευή του Tesla Model 2, ενός πιο προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου της τάξης των 25 χιλιάδων ευρώ.
Η επένδυση της Tesla στην κατασκευή ενός πιο προσιτού μοντέλου της, που θα έπεφτε ακόμα και στα 25 χιλιάδες ευρώ, δεν ήταν μια φημολογία. Την είχε προαναγγείλει ο ίδιος ο Elon Musk, ο ισχυρός άνδρας της αμερικανικής εταιρείας, σε συνέντευξή του το 2018. Την επανέλαβε, μάλιστα, στη διάρκεια της Tesla Battery Day το 2020, κάνοντας λόγο για τη σκέψη ενός Tesla Model 2 - το οποίο, μάλιστα, εκτός από προσιτό θα ήταν και πλήρως αυτόνομο.
«Είναι κάτι που θα μπορούσαμε να κάνουμε, αν δουλέψουμε αρκετά σκληρά μπορεί να το πετύχουμε σε τρία χρόνια» είχε πει, το 2018, ο Musk. Και το 2020 συμπλήρωσε πως σκόπευε να το πετύχει μειώνοντας το κόστος των μπαταριών κατά 50%, χάρη στις νέες τεχνολογίες κατασκευής τους.
BUY NOW
Όμως, έκτοτε μεσολάβησαν πολλά: η πανδημία του κορονοϊού, η επακόλουθη παγκόσμια έλλειψη microchips και η εκτοξευση των τιμών των ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, ήταν τα κυριότερα από αυτά. Ως αποτέλεσμα, τον Ιανουάριο του 2022 ο Musk είπε, κατά τη διάρκεια του οικονομικού απολογισμού της εταιρείας: «Δεν εργαζόμαστε πια στο αυτοκίνητο των 25.000 δολαρίων. Κάποια στιγμή θα το κάνουμε. Έχουμε αρκετά στο κεφάλι μας αυτή τη στιγμή. Υπερβολικά πολλά, για την ακρίβεια».
Και τώρα, εννέα μήνες αργότερα, ο αντιπρόεδρος της Tesla Martin Viecha, επικεφαλής των σχέσεων της εταιρείας με τους μετόχους της, έβαλε οριστικό τέλος στο ενδεχόμενο του προσιτού Model 2.
Μιλώντας στη διάρκεια του τεχνολογικού συμποσίου Goldman Sachs Tech Conference στο San Francisco, ο Viecha παραδέχθηκε πως για να γίνει η Tesla αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευής μεγάλου όγκου αυτοκινήτων χρειάζεται να επεκτείνει τη γκάμα της και με πιο προσιτά αυτοκίνητα. Όμως, συμπλήρωσε, η ζήτηση του Model 3 και του SUV Model Y είναι πολύ υψηλότερη του αναμενόμενου, και αυτό έχει εκμηδενίσει την ανάγκη για ένα πιο μικρό και πιο οικονομικό μοντέλο στη γκάμα της εταιρείας.
«Το Model Y, βασικά, θα γίνει του χρόνου το πιο εμπορικό αυτοκίνητο κάθε είδους όλων των εποχών στον κόσμο. Αυτός είναι ένας σημαντικός εμπορικός δείκτης τον οποίο δεν έχουμε φτάσει ποτέ, αλλά στο μέλλον μπορεί να επιτύχουμε την αύξηση της ζήτησης με άλλους τρόπους», τόνισε ο Viecha.
Όπως εξήγησε, η Tesla από το 2017 μέχρι σήμερα πέτυχε τη μείωση του κόστους κατασκευής των ηλεκτρικών της αυτοκινήτων κατά 57%: συγκεκριμένα, από τα 84.000 δολάρια το 2017 στα 36.000 δολάρια σήμερα. Αυτό έγινε εφικτό χάρη στον σχεδιασμό, που απλοποίησε την παραγωγή, και στην επένδυση στις γραμμές παραγωγής - με σύγχρονες τεχνολογίες ειδικά στα εργοστάσια της Σαγκάης και του Βερολίνου.
Συνεπώς, συνέχισε ο Viecha, ένας από τους βασικούς άμεσους στόχους της Tesla είναι να συνεχίσει να μειώνει το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων της. Για να το πετύχει, θα επενδύσει στην κατασκευή νέων και υπερσύγχρονων εργοστασίων, ειδικά στηις ΗΠΑ, σε τοποθεσίες που θα ανακοινωθούν στο τέλος του 2022.
Με αυτό τον τρόπο, θα καταφέρει να διαθέτει σε πιο προσιτές τιμές τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της. Και έτσι θα τα φέρει πιο κοντά σε μια μεγάλη μάζα Αμερικανών οδηγών, που προς το παρόν δεν έχουν τη δυνατότητα να διαθέσουν πολλά περισσότερα από 30 χιλιάδες δολάρια / ευρώ που κοστίζει το φτηνότερο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο στις ΗΠΑ. Σήμερα, τα EV στη χώρα κοστίζουν κατά μέσο όρο 66 χιλιάδες δολάρια.
Άλλωστε, ο ίδιος ο Musk έχει υποσχεθεί πως το πιο μικρό υπάρχον Tesla, το Model 3, στο εγγύς μέλλον θα πέσει κοντά στα 30 χιλιάδες δολάρια, από τα 47 χιλιάδες που ξεκινά σήμερα στις ΗΠΑ, ώστε να είναι πιο προσιτό σε περισσότερους ανθρώπους. Και σημαντικό ρόλο σε αυτό θα παίξουν τα νέα εργοστάσια της εταιρείας στις ΗΠΑ.