Αλλαγή πλεύσης διαφαίνεται στα πλάνα των Ρώσων για την επικείμενη αναβίωση και δεύτερης εγχώριας μάρκας αυτοκινήτου με νέο κατασκευαστή να έρχεται στο προσκήνιο ως συνεργάτης του πρότζεκτ.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και οι οικονομικές κυρώσεις που ακολούθησαν τους επόμενους μήνες έχουν καταφέρει ισχυρό πλήγμα στους περισσότερους κλάδους της οικονομίας της χώρας, μεταξύ των οποίων είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία της.
Έπειτα και από την έξοδο των περισσότερων ξένων κατασκευαστών από τη χώρα, οι Ρώσοι προσπαθούν να αναβιώσουν δικές τους μάρκες στην προσπάθειά τους να καλύψουν σε πρώτη φάση την εσωτερική ζήτηση για αυτοκίνητα. Μέχρι στιγμής έχουν καταφέρει να το κάνουν αυτό για την Moskvich, η οποία παράγει πλέον αυτοκίνητα στο πρώην εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, με τη στήριξη της Kamaz και της κινεζικής JAC.
BUY NOW
Τους τελευταίους μήνες στα πλάνα των Ρώσων έχει μπει και η αναβίωση των αυτοκινήτων Volga της GAZ (Gorkovsky Avtomobilny Zavod), η οποία έχει περιοριστεί τα τελευταία χρόνια στην κατασκευή επαγγελματικών οχημάτων.
Οι πληροφορίες που είχαν διαρρεύσει πριν από μερικές εβδομάδες απο την γερμανική εφημερίδα Der Spiegel και είχαν προκαλέσει αντιδράσεις έκαναν λόγο για απευθείας συζητήσεις του προέδρου της Ρώσικης Ομοσπονδίας Vladimir Putin με ανώτατο στέλεχος της Porsche SE, της εταιρείας χαρτοφυλακίου στην οποία ανήκει το 31,4% του ομίλου VW.
Η πρόταση στο τρισέλιδο έγγραφο που είχε διαρρεύσει ήταν να χρησιμοποιηθούν τα εργοστάσια της Volkswagen στη Ρωσία ώστε να επανέλθει στη ζωή η Volga. Η γκάμα των μοντέλων της θα βασιζόταν σε μοντέλα της Skoda, τα οποία ωστόσο θα είχαν εντελώς διαφορετική σχεδίαση και για την αναβίωση των Volga θα χρειαζόταν και μια επένδυση άνω των 650 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο το παραπάνω πλάνο, το οποίο διέψευσε εκπρόσωπος Τύπου του VW Group, φαίνεται ότι θα παραμείνει στα χαρτιά. Το νέο σενάριο θέλει τους Ρώσους να στρέφουν το βλέμμα τους προς την ανατολή για την εύρεση της απαραίτητης τεχνικής υποστήριξης αλλά και των εξαρτημάτων που χρειάζονται για την κατασκευή των αυτοκινήτων τους, τα οποία, λόγω των διεθνών οικονομικών κυρώσεων, δεν εισάγονται πλέον στη Ρωσία.
Για την αναβίωση των αυτοκινήτων Volga, επίσημες δηλώσεις έκανε πρόσφατα ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ρωσίας, Denis Manturov, ο οποίος επιβεβαίωσε τις προθέσεις της κυβέρνησης και ανέφερε ότι το μοντέλο παραγωγής που θα ακολουθήσουν θα είναι παρόμοιο με εκείνο που εφαρμόστηκε για την Moskvich.
Ο Manturov εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι η παραγωγή των Volga θα ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2024, ενώ για την εξέλιξη των νέων μοντέλων και την προετοιμασία των γραμμών παραγωγής θα χρειαστούν περίπου εννέα μήνες. Αναφορικά με τον συνέταιρο κατασκευαστή ο Ρώσος υπουργός ανέφερε ότι αυτός θα ανακοινωθεί στο εγγύς μέλλον και όλα δείχνουν ότι αυτός θα προέρχεται πάλι από την Κίνα που έχει συσφίξει τους επιχειρηματικούς της δεσμούς με την Ρώσικη Ομοσπονδία έπειτα από την εισβολή της στην Ουκρανία.
Η τελική απόφαση αναφορικά με την επιλογή του κατασκευαστή θα παρθεί από την διοίκηση της GAZ, η οποία προφανώς εξετάζει αυτή τη στιγμή τις προτάσεις που έχει στα χέρια της.