Σημαντικές είναι οι εξελίξεις στο «στρατόπεδο» της Toyota αναφορικά με το μέλλον των παλιότερης τεχνολογίας μοντέλων της, τα οποία μπορούν να «ατενίζουν» το μέλλον με μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Στο δρόμο προς ένα ουδέτερο ανθρακικά μέλλον στους τέσσερεις τροχούς η Toyota έχει εκφράσει στο πρόσφατο παρελθόν την επιθυμία της να καλύψει τις ανάγκες και τις απαιτήσεις και των κατόχων μοντέλων της προηγούμενων 10ετιών που δεν θέλουν ή δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα καινούργιο μοντέλο μηδενικών ρύπων.
Αυτός είναι και ο λόγος που ο ιαπωνικός κολοσσός παρουσίασε στην φετινή έκθεση βελτίωσης Tokyo Auto Salon, τεχνολογίες οι οποίες δίνουν τη λύση στα παραπάνω προβλήματα και τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες παλιότερων μοντέλων της να τα μετατρέψουν σε οχήματα φιλικά προς το περιβάλλον που δεν χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα.
BUY NOW
Υπό τον γενικό τίτλο «Leaving no car lovers behind» (αφήνοντας πίσω κανέναν εραστή των αυτοκινήτων), η Toyota θέλει να φέρει στην παραγωγή μια «πλήρη σειρά προϊόντων», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, μια σειρά δηλαδή από εξαρτήματα και συστήματα κίνησης που θα μπορούν να τοποθετούν σε παλιότερης τεχνολογίας μοντέλα της και θα τους επιτρέπουν να παραμείνουν στην κυκλοφορία ακόμη και μετά την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Τον ρόλο προώθησης των σχετικών τεχνολογιών της Toyota στην ιαπωνική έκθεση «ανέλαβαν» δύο κατάλληλα τροποποιημένες Corolla AE86 που μας «έρχονται» από τα μέσα της 10ετίας του 80', αποτελούν ωστόσο αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.
Η Toyota έχει προχωρήσει σε όλες τις απαραίτητες μετατροπές στις δύο πισωκίνητες Corolla ώστε να μην χαθεί ούτε ο διασκεδαστικός χαρακτήρας των αυθεντικών βενζινοκίνητων εκδόσεων, οι οποίες άφησαν τη δική τους εποχή για την ιαπωνική εταιρεία και εξακολουθούν να έχουν ένα μεγάλο φανατικό κοινό που τις ακολουθεί.
Η πρώτη από τις Corolla AE86 (Levin), φέρει τον αυθεντικό εν σειρά 4κύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος ωστόσο χρησιμοποιεί πλέον ως καύσιμο το υδρογόνο. Τα νέα εξαρτήματα και ανταλλακτικά που χρειάζονται γι' αυτό, εξελίχθηκαν από την ιαπωνική εταιρεία σε αγώνες αυτοκινήτου και έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στο υδρογονοκίνητο αγωνιστικό GR Yaris, το οποίο λαμβάνει μέρος σε αγώνες αντοχής στην Ιαπωνία.
Παράλληλα, για την αποθήκευση του υδρογόνου στο αυτοκίνητο φροντίζουν δύο δεξαμενές που προέρχονται από το ηλεκτρικό υδρογόνου Mirai παραγωγής, οπότε όλα τα ζωτικής σημασίας μέρη και τα περιφερειακά έχουν ήδη δοκιμαστεί ή βρίσκονται ήδη στην παραγωγή.
Η δεύτερη πισωκίνητη AE86 έχει μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρική και έχει αντικαταστήσει το μοτέρ εσωτερικής καύσης της με έναν ηλεκτρικό κινητήρα που προέρχεται από την υβριδική έκδοση του Tundra.
Η συστοιχία μπαταριών της έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και προέρχεται από τον νέο plug-in υβριδικό Prius, με τους Ιάπωνες να δίνουν με αυτό τον τρόπο έμφαση στη διασκέδαση και τους σύντομους χρόνους φόρτισης και όχι στην μεγιστοποίηση της αυτονομίας. Το ηλεκτρικό μοτέρ έχει βρει κανονικά τη θέση του κάτω από το καπό με την κίνηση να φτάνει στον πίσω άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου.
Η Toyota ήταν από τους πρώτους κατασκευαστές που αναγνώρισαν την ανάγκη για τη διάθεση τέτοιων συστημάτων κίνησης για παλιότερης τεχνολογίας ρυπογόνα οχήματα, τουλάχιστον για το μεσοδιάστημα που ο κόσμος των τεσσάρων τροχών αλλάζει σελίδα και κοιτάζει προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον.
Για το παραπάνω μεσοδιάστημα, η Toyota αναφέρει ότι θα κρατήσει αρκετά χρόνια, με τα οχήματα που φέρουν μοτέρ εσωτερικής καύσης να είναι εκατοντάδες εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Αυτό σημαίνει ότι η αντικατάσταση του παγκόσμιο στόλου με οχήματα μηδενικών ρύπων θα αργήσει πολύ να έρθει, τη στιγμή που οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής πιέζουν ασφυκτικά και τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας για μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.