Η Volkswagen αναζητά λύσεις για τη μείωση του χρόνου εξέλιξης των νέων της μοντέλων
Εμπρός στην προέλαση των κατασκευαστών από την Κίνα, η μείωση του χρόνου εξέλιξης ενός νέου αυτοκινήτου γίνεται όλο και πιο σημαντική στη στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών - συμπεριλαμβανομένης, τώρα, και της Volkswagen.
Σε αυτό το πλαίσιο, με απότερο στόχο την αύξηση της κερδοφορίας με περισσότερα και πιο προηγμένα νέα μοντέλα, η Volkswagen προγραμματίζει να μειώσει τη φάση της δημιουργία κάθε αυτοκινήτου σε 30 μήνες, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ο Kai Grunitz, τεχνικός επικεφαλής εξέλιξης της Volkswagen, δήλωσε πρόσφατα στο Automobilwoche ότι η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης σε 30 με 36 μήνες για τα νέα της μοντέλα.
BUY NOW
Οι 30 μήνες εξέλιξης είναι ένας εφικτός στόχος για νέα αυτοκίνητα που θα βασίζονται σε ήδη υφιστάμενη αρχιτεκτονική, σε υπάρχουσες πλατφόρμες με έτοιμα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα.
Σύμφωνα με τον Grunitz, η μετάβαση σε ταχύτερους κύκλους εξέλιξης απαιτεί συνολική αλλαγή στη λειτουργία και την κουλτούρα της εταιρείας: «Οι καθιερωμένες πρακτικές είναι βαθιά ριζωμένες, όχι μόνο στη νοοτροπία των ανθρώπων, αλλά και στον τρόπο λειτουργίας της εταιρείας. Αν χρειάζονται τέσσερα ή πέντε χρόνια για να εξελιχθεί ένα αυτοκίνητο, μέχρι να βγει στην αγορά, πιθανότατα θα είναι ήδη παρωχημένο», συμπλήρωσε ο Γερμανός.
Σε αυτό το επιχειρηματικό κλίμα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο όμιλος Renault έχει επίσης προσαρμόσει τη στρατηγική του για τη μείωση του χρόνου εξέλιξης νέων μοντέλων. Ο διευθύνων σύμβουλος Luca de Meo έχει δηλώσει ότι η μείωση του αριθμού των εξαρτημάτων είναι βασική παράμετρος για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο.
Έτσι, το μελλοντικό Twingo αναμένεται να εξελιχθεί σε λιγότερο από δύο χρόνια: την ώρα που ένα σημερινό Megane E-Tech αποτελείται από περίπου 1.100 εξαρτήματα, στόχος είναι στο Twingo να μειωθεί αυτός ο αριθμός σε 700.
Ακόμη, η παραγωγή ενός αυτοκινήτου σε δέκα ώρες αποτελεί ένα νέο βιομηχανικό πρότυπο. Η Tesla ήδη το εφαρμόζει, ενώ ο Luca de Meo στοχεύει να πετύχει τον ίδιο χρόνο πριν το καταφέρουν και άλλες εταιρείες. Η Volkswagen σκοπεύει επίσης να εφαρμόσει αυτό το πρότυπο, μειώνοντας τον χρόνο παραγωγής των οχημάτων της.
Πάντως, η μείωση του χρόνου εξέλιξης και παραγωγής μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στην αξιοπιστία των αυτοκινήτων καθώς οι προμηθευτές επιμέρους εξαρτημάτων θα δεχτούν αυξημένες πιέσεις για να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις.