Η Volkswagen, ενμέσω των τεράστιων προκλήσεων που αντιμετωπίζει, ανακοίνωσε τον περιορισμό της παραγωγής άνω των 700.000 αυτοκινήτων ετησίως στη Γερμανία, επηρεάζοντας 35.000 θέσεις εργασίας μέχρι το 2030.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είχε δηλώσει από το περασμένο Φθινόπωρο ότι αντιμετωπίζει πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη, ειδικά στη Γερμανία. Από το 2020, οι πωλήσεις της ήταν μειωμένες κατά 500.000 μονάδες ετησίως, δημιουργώντας έτσι πίεση στις γραμμές παραγωγής.
Η μείωση της παραγωγικής ικανότητας θα φτάσει τις 734,000 μονάδες ετησίως. Από το μεγαλύτερό της εργοστάσιο, στο Wolfsburg, θα κοπούν περίπου 400.000 μονάδες το χρόνο (δηλαδή οι μισές από τις 800.000 ετησίως μέχρι πέρσι).
BUY NOW
Στο μισό, επίσης, θα μειωθούν οι μονάδες που παράγει το Zwickau (περίπου 180.000, από 360.000) και το Αννόβερο (100.000 από 200.000), ενώ στα εργοστάσιο της Δρέσδης και του Osnabruck (που παράγουν από 27.000 μονάδες ετησίως) η παραγωγή θα τερματιστεί στο τέλος του 2025 και ‘27 αντίστοιχα.
Παράλληλα, η εταιρεία του Wolfsburg προχωρά και σε αναδιάρθρωση της παραγωγής των μοντέλων της. Το Golf θα μεταφερθεί από το Wolfsburg στο εργοστάσιο της Puebla του Μεξικού - αν και ο ηλεκτρικός του διάδοχος θα επιστρέψει στη Γερμανία, από το 2028.
Η παραγωγή των Volkswagen ID.3 και Cupra Born θα μεταφερθεί από το Zwickau στο Wolfsburg, ενώ των ID4/ID5, ID7 και ID7 Tourer από το Zwickau στο Emden. Παράλληλα, τα VW Kombi και Transporter πλέον -αντί για το Αννόβερο- θα παράγονται στο Kocaeli της Τουρκίας σε συνεργασία με τη Ford.
Τα εργοστάσια της Δρέσδης και του Osnabruck δεν θα «βάλουν λουκέτο», αλλά θα μετατραπούν σε εγκαταστάσεις μη παραγωγικών δραστηριοτήτων το 2025 και 2027 αντίστοιχα. Το Zwickau θα περιοριστεί στην παραγωγή του Audi Q4 E-Tron, ενώ το Αννόβερο θα εστιάσει αποκλειστικά στο ID.Buzz και το Multivan.