Η Volvo λανσάρει την Energy Solutions

Volvo Energy Solution

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προς μία πιο βιώσιμη κοινωνία, αλλά τα αυτοκίνητα και οι μπαταρίες τους μπορούν να πετύχουν πολύ περισσότερα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων.

Προκειμένου η σουηδική φίρμα να αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα και να βοηθήσει στη μετάβαση σε ένα πιο έξυπνο, πιο βιώσιμο και πιο αποδοτικό δίκτυο ενέργειας, παρουσιάζει τη Volvo Cars Energy Solutions. Είναι μία εντελώς νέα επιχειρηματική μονάδα που θα προσφέρει τεχνολογίες και υπηρεσίες που σχετίζονται με την αποθήκευση ενέργειας και τη φόρτιση, αποτελώντας τον συνδετικό ιστό ανάμεσα στα αυτοκίνητά μας, τις ζωές των πελατών, την αποδοτική χρήση ενέργειας και, ευρύτερα, την κοινωνία, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι Σουηδοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για παράδειγμα, η αμφίδρομη φόρτιση είναι μία τεχνολογία που επιτρέπει σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να επιστρέψει πλεονάζουσα ισχύ από την μπαταρία του σε ένα συμβατό δίκτυο, βοηθώντας στην εξισορρόπηση του δικτύου κατά τη διάρκεια των ωρών αιχμής και μειώνοντας την ανάγκη χρήσης ορυκτών καυσίμων για την παραγωγή ηλεκτρισμού. Η νέα ναυαρχίδα, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV EX90, είναι το πρώτο αυτοκίνητο Volvo που θα διαθέτει όλο τον αναγκαίο εξοπλισμό και (σταδιακά) το λογισμικό που καθιστούν δυνατή την αμφίδρομη φόρτιση και την απευθείας αποθήκευση ηλιακής ενέργειας.

Από κοινού με την Göteborg Energi Nät AB, την εταιρεία που διαχειρίζεται το ηλεκτρικό δίκτυο στη στο Γκέτεμποργκ, παρουσιάζουν τώρα ένα από τα πρώτα πιλοτικά προγράμματα «από το όχημα στο δίκτυο» (vehicle-to-grid - V2G), με στόχο να δοκιμάσουν αυτές τις V2G τεχνολογίες στο τοπικό δίκτυο ενέργειας και σε ένα οικιακό περιβάλλον με πραγματικούς πελάτες. Το πιλοτικό πρόγραμμα χρησιμοποιεί εσκεμμένα ένα wallbox εναλλασσόμενου ρεύματος με χαμηλό κόστος, διότι αυτό θα βοηθήσει να επιταχυνθεί η εξάπλωση της τεχνολογίας.

Το πιλοτικό project έχει στόχο όχι μόνο να κερδίσει την αποδοχή μίας εταιρείας διαχείρισης δικτύου και να δείξει σε άλλες τέτοιες εταιρείες ότι τα προγράμματα V2G μπορούν να προσφέρουν χειροπιαστά οφέλη, αλλά και να δημιουργήσει μία δοκιμαστική περιοχή για νέες τεχνολογίες οι οποίες είναι ουσιώδεις για το μέλλον της Volvo Cars, έξω από τα εργαστήρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Volvo plant

Οι μηχανικοί έχουν υπολογίσει ότι η συνολική χωρητικότητα των μπαταριών αυτού του στόλου θα αγγίξει περίπου τις 50 GWh έως τα μέσα της δεκαετίας. Παρόλο που αυτά τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν αρκετές TWh ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χρόνο, η συγκεκριμένη κατανάλωση ενέργειας είναι ευέλικτη και μπορεί να μετακινηθεί χρονικά μέσω της έξυπνης φόρτισης.

Την ίδια στιγμή, δεδομένα από τον στόλο των αυτοκινήτων της Volvo δείχνουν ότι για τη μέση ημερήσια διαδρομή στην Ευρώπη χρησιμοποιούνται λιγότερες από 10 kWh, ενώ για το 90% όλων των ημερήσιων διαδρομών χρησιμοποιούνται λιγότερες από 20 kWh. Αυτό σημαίνει ότι μένει αναξιοποίητη μεγάλη εφεδρική χωρητικότητα μπαταριών, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλλους σκοπούς, αποφέροντας δυνητικά αφενός οικονομικά οφέλη για τους πελάτες μας, αφετέρου σημαντικά οφέλη για το κλίμα.

Ακριβώς εδώ εισέρχεται στο παιχνίδι η αμφίδρομη φόρτιση: μία τεχνολογία που επιτρέπει στους πελάτες να βρουν νέα χρήση για την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στην μπαταρία του αμιγώς ηλεκτρικού τους Volvo σε ένα επόμενο στάδιο.Το V2G είναι ένα από αυτά τα σενάρια, καθώς επιτρέπει στην ενέργεια να παραδοθεί πίσω στο δίκτυο από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όταν η ζήτηση για ηλεκτρισμό είναι υψηλότερη - έναντι αποζημίωσης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ