Η Volvo κηρύσσει το τέλος των diesel

Volvo EX90 1

Έως το 2030 η Volvo σχεδιάζει να διαθέτει στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ως το 2040 σκοπεύει να είναι μια κλιματικά ουδέτερη εταιρεία.

Αυτός ο ξεκάθαρος οδικός χάρτης προς την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση της Volvo, αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο φιλόδοξα πλάνα μετασχηματισμού μεταξύ όλων των μεγάλων κατασκευαστών.

Για αυτό το λόγο και η σουηδική φίρμα, κατά τη διάρκεια της Κλιματικής Εβδομάδας της Νέας Υόρκης, ανακοίνωσε τον τερματισμό της παραγωγής όλων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων της έως τις αρχές του 2024. Σε λίγους μήνες από τώρα, θα έχει κατασκευαστεί το τελευταίο Volvo με κινητήρα diesel, κάτι που καθιστά την εταιρεία έναν από τους πρώτους καταξιωμένους κατασκευαστές που κάνει αυτό το βήμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό το ορόσημο έρχεται ως συνέχεια της απόφασης που πήρε πέρυσι η Volvo να σταματήσει την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τον Νοέμβριο του 2022 η εταιρεία πούλησε το μερίδιό της στην Aurobay, την κοινοπραξία που περιλάμβανε όλα τα εναπομείναντα περιουσιακά στοιχεία της που συνδέονταν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Πλέον, η Volvo δεν διαθέτει ούτε μια κορόνα από τον προϋπολογισμό της για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) στην εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Aurobay

Επείγουσα ανάγκη για δράση

Η έκθεση Global Climate Stocktake που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από τον ΟΗΕ υπογραμμίζει τον κλιματικό συναγερμό που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, καθώς και την ανάγκη για ανάληψη δράσης.

«Αυτό που ο κόσμος χρειάζεται τώρα, σε αυτό το κρίσιμο σημείο για τον πλανήτη μας και την ανθρωπότητα, είναι ηγεσία», λέει ο ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo. «Είναι καιρός η βιομηχανία και οι πολιτικοί ηγέτες να είναι δυναμικοί και αποφασιστικοί και να παράγουν ουσιαστικές πολιτικές και δράσεις στη μάχη εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Εστιάζουμε στην εκτέλεση του μέρους που μας αναλογεί και ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες μας, καθώς και τους πολιτικούς ηγέτες ανά τον κόσμο να πράξουν το ίδιο.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προκειμένου να δώσει μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό το σημείο, ο Επικεφαλής Βιωσιμότητας της Volvo, Anders Kärrberg, θα παρευρεθεί σε εκδήλωση που οργανώνει η Συμμαχία Accelerating to Zero (A2Z) στη φετινή Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης. Έχοντας ιδρυθεί στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP27, η Συμμαχία A2Z αποτελεί μία πολυσυμμετοχική πλατφόρμα για όσους έχουν υπογράψει –ανάμεσά τους και η Volvo- τη Διακήρυξη της Γλασκώβης για Οχήματα Μηδενικών Εκπομπών.

Volvo range

Μεταβαλλόμενη προοπτική

Η απόφαση της Volvo να καταργήσει εντελώς τους κινητήρες diesel έως τις αρχές του 2024 αποτυπώνει το πόσο γρήγορα αλλάζουν τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία όσο και η ζήτηση των πελατών εξαιτίας της κλιματικής κρίσης.

Μόλις τέσσερα χρόνια πριν, οι κινητήρες πετρελαίου ήταν η βασική πηγή εσόδων της μάρκας στην Ευρώπη, όπως και για τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Στην πλειοψηφία τους, τα αυτοκίνητα που διέθεσε η Volvo στην ευρωπαϊκή ήπειρο το 2019 εφοδιάζονταν με κινητήρα diesel, ενώ τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μόλις είχαν αρχίσει να αφήνουν το αποτύπωμά τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από τότε, αυτή η τάση έχει αντιστραφεί σε μεγάλο βαθμό, λόγω της μεταβολής στη ζήτηση, των αυστηρότερων κανονισμών για τους ρύπους, καθώς και της προσήλωσης στην ηλεκτροκίνηση. Η πλειοψηφία των πωλήσεων της εταιρείας στην Ευρώπη πλέον αποτελείται από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είτε με αμιγώς ηλεκτρικό είτε με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης.

Ο μικρότερος αριθμός αυτοκινήτων diesel στους δρόμους έχει επίσης θετική επίδραση στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις. Παρόλο που οι κινητήρες πετρελαίου εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τους κινητήρες βενζίνης, έχουν μεγαλύτερες εκπομπές αερίων όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx) που επιδρούν αρνητικά στην ποιότητα του αέρα, ιδίως στις πυκνοκατοικημένες περιοχές.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ