Σε ποσό-ρεκόρ αναμένεται να πουληθεί η Williams FW14 που οδηγούσε ο Βρετανός «λέοντας» στη Formula 1 το 1991, και με την οποία είχε μεταφέρει τον Ayrton Senna από την πίστα πίσω στα pits του Silverstone.
Σχεδιασμένες από τον -σήμερα τεχνικό διευθυντή της Red Bull Racing- Adrian Newey, οι Williams FW14 και FW14B των ετών 1991-'92 είναι τα μονοθέσια με τα οποία περισσότερο από κάθε άλλο έχει συνδεθεί ο Nigel Mansell - και αυτό είναι μάλλον αναμενόμενο, δεδομένου ότι το 1992 ο Βρετανός κατέκτησε το ένα και μοναδικό του παγκόσμιο πρωτάθλημα. Η FW14B έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πλέον επιτυχημένα και κυρίαρχα μονοθέσια όλων των εποχών, έχοντας διαλύσει τον ανταγωνισμό με τις ενεργητικές της αναρτήσεις.
Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι η FW14 που ο αποκαλούμενος «λέοντας» της F1 οδηγούσε το 1991. Παρότι κέρδισε με αυτό στην πατρίδα του, στο Silverstone, καθώς και στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία και την Ισπανία (όπου είχε μία από τις πιο συγκλονιστικές του μάχες με τον Ayrton Senna), εκείνη τη χρονιά έχασε τον τίτλο από τον Senna και τη McLaren-Honda.
BUY NOW
Όμως, αυτή η FW14 συνδέεται με μία από τις πιο εμβληματικές εικόνες του παρελθόντος της Formula 1. Μετά το τέλος του Βρετανικού GP του 1991, φιλοξένησε καθισμένο στους πλευρικούς της αεραγωγούς και πιασμένο από τον άνω αεραγωγό, τον Ayrton Senna. Ο Βραζιλιάνος είχε εγκαταλείψει στον τελευταίο γύρο όταν στέρεψαν τα καύσιμα της McLaren του, και έκανε ώτο-στοπ στον Mansell για να τον μεταφέρει πίσω στα pits.
Μετά το τέλος της σεζόν του 1991, η Williams έκανε δώρο αυτή την FW14 στον Mansell και έκτοτε ο Βρετανός τη διατηρούσε στη συλλογή του, σε άψοψη κατάσταση. Τώρα ο πρώην πρωταθλητής φαίνεται ότι αποφάσισε να την πουλήσει, και ανέθεσε τη δημοπράτησή της στον οίκο RM Sotheby’s. Στη δημοπρασία, που θα λάβει χώρα στο Μονακό στο μέσον αυτού του Μαΐου, η τιμή του μονοθεσίου αναμένεται να κυμανθεί στα 1,5-3,0 εκατομμύρια Ευρώ.
Το μόνο αρνητικό είναι ότι το αυτοκίνητο δεν μπορεί να οδηγηθεί διότι δεν διαθέτει πλέον τον κινητήρα Renault V10. Η γαλλική μονάδα ισχύος, που έμελλε να κυριαρχήσει στο σπορ τη δεκαετία του 1990, αφαιρέθηκε από τη Williams πριν δοθεί το μονοθέσιο στον Mansell. Και πάλι όμως, ακόμα και ως εκθεσιακό, αυτό είναι ένα από τα θρυλικότερα τετράτροχα της ιστορίας της Formula 1.