Η μονότοξη σιδηροδρομική γέφυρα Chenab αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, με ισχυρή αντιεκρηκτική προστασία και εντυπωσιακή όψη. Πότε θα είναι έτοιμη;
Οι σιδηρόδρομοι λογίζονται ως κορυφαίο επίτευγμα της Βιομηχανικής Επανάστασης, αλλάζοντας εκ βάθρων τις μεταφορές και με το πέρασμα των χρόνων αναδείχθηκαν σε μείζων δύναμη της κοινωνικής ζωής των εθνών.
Από τον 19ο αιώνα μέχρι και σήμερα, η εξέλιξη των σιδηρόδρομων είναι παροιμιώδης, με πολλούς εξ αυτών να θυμίζουν μοναδικά έργα τέχνης που σαγηνεύουν με την επιβλητική παρουσία τους.
BUY NOW
Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί η χαλύβδινη τοξωτή κατασκευή Najiehe στην επαρχία Guizhou, στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας, που συνιστά την υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο, μιας και δεσπόζει στα 310 μέτρα πάνω από τον ποταμό Sancha.
Σύντομα, όμως, το εντυπωσιακό κινεζικό δημιούργημα θα επισκιαστεί από το ινδικό κατασκευαστικό θαύμα, τη σιδηροδρομική γέφυρα Chenab, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του τρέχοντος έτους, εκτεινόμενη στα 359 μέτρα πάνω από τον ομώνυμο ποταμό.
Η μονότοξη γέφυρα Chenab αποτελεί μόνο ένα τμήμα του φαραωνικού μεταφορικού έργου στα Ιμαλάια, συμπεριλαμβανομένων και άλλων σιδηροδρομικών γεφυρών, όπως και τούνελ που θα συνδέουν το Δελχί με τη Σριναγκάρ, τη θερινή πρωτεύουσα της ινδικής ομόσπονδης πολιτείας Τζαμού και Κασμίρ.
Η συνολική διαδρομή του έργου θα ανέρχεται σε 900 χλμ., επιτρέποντας στους επιβάτες να συστηθούν με σπουδαία κατασκευαστικά επιτεύγματα, αλλά και απαράμιλλης ομορφιάς τοπία. Τίποτα, όμως, δεν θα μπορεί να συγκριθεί με τη θέα πάνω από τη γέφυρα Chenab, που μοιάζει να “αιωρείται” πάνω από τα σύννεφα.
Εκτός, όμως. από τις εντυπωσιακές προδιαγραφές της, που της προσδίδουν εντυπωσιακή αεροδυναμική ευστάθεια και υψηλή αντοχή σε ισχυρούς ανέμους, η μονότοξη γέφυρα Chenab λέγεται ότι είναι θωρακισμένη και από τρομοκρατικές επιθέσεις, καθώς είναι κατασκευασμένη από χάλυβα με αντιεκρηκτική προστασία.
Μην ξεχνάμε ότι η τοποθεσία του εντυπωσιακού κατασκευαστικού έργου είναι στρατηγικής σημασίας, αλλά ταυτόχρονα και δυνητικά επικίνδυνη, δεδομένου ότι το Κασμίρ συνιστά διαφιλονικούμενη περιοχή για την Ινδία και το Πακιστάν, δύο πυρηνικές δυνάμεις με τεταμένες σχέσεις.
Σημειώνεται ότι η γέφυρα προοριζόταν αρχικά να ολοκληρωθεί τον Δεκέμβριο του 2009, αλλά τον Σεπτέμβριο του 2008 το έργο “πάγωσε” λόγω της έντονης ανησυχίας σχετικά με τη σταθερότητα και την ασφάλειά της.
Οι εργασίες ξεκίνησαν εκ νέου το 2010, με φόντο την ολοκλήρωσή της τον Δεκέμβριο του 2015, αλλά ούτε τότε τελεσφόρησε το εγχείρημα. Σήμερα, όλα μοιάζουν να έχουν δρομολογηθεί, όπως ανέφερε με ανάρτησή του στο twitter, ο υπουργός Σιδηροδρόμων της Ινδίας, Ashwini Vaishnaw, ο οποίος μοιράστηκε φωτογραφίες της σιδηροδρομικής γέφυρας, χαρακτηρίζοντάς την ως την υψηλότερη παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ