Έπιασε το δάκτυλό του σε πόρτα και κέρδισε αποζημίωση 1,8 εκατομμυρίου ευρώ

bmw driver

Πρόκειται για μια υπόθεση που θα κάνει ορισμένους κατόχους BMW να αναθεωρήσουν και να αρχίσουν να ψάχνουν για ελαττώματα στα μοντέλα τους.

Μετά από 8 χρόνια σε δικαστικές αίθουσες και χωρίς αντίχειρα, ο Godwin Boateng βγήκε κατά 1,9 εκατομμύρια δολάρια πλουσιότερος, αφού κέρδισε την αγωγή εναντίον της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ύστερα από ατύχημα που είχε με μια Χ5 του 2013.

Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή. Τον Ιούλιο του 2016, ο ιδιοκτήτης της BMW ακουμπούσε το δεξί του χέρι στην κολόνα της πόρτας του οδηγού, με την τελευταία να είναι ανοιχτή περίπου 30 εκατοστά. Ο Boateng ισχυρίστηκε ότι το μοντέλο, που εφοδιάζεται με σύστημα soft-close, έκλεισε την πόρτα, κόβοντας τον αντίχειρά του και προκαλώντας μη αναστρέψιμη βλάβη, αφού οι χειρουργοί δεν μπόρεσαν να τον επανασυνδέσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
apozimeiosi 1.9 ek.

Ο κάτοχος του οχήματος και πλέον χωρίς αντίχειρα, μήνυσε σχεδόν αμέσως τη BMW, ζητώντας 3 εκατομμύρια δολάρια, ισχυριζόμενος ότι θα έχανε 250.000 δολάρια ετησίως σε εισόδημα ως αυτοαπασχολούμενος μηχανικός λογισμικού.

Η BMW, αφού επιθεώρησε την Χ5, κατέληξε στο πόρισμα ότι δεν υπήρξε κάποιο πρόβλημα στο σύστημα των πορτών, προσθέτοντας ότι το εγχειρίδιο χρήσης παρέχει τις απαραίτητες προειδοποιήσεις σχετικά με τις πόρτες, ενώ υποστήριξε ότι "ο ενάγων ήξερε από την παιδική του ηλικία ότι δεν πρέπει να βάζει το δάχτυλο ή άλλο μέρος του σώματός του ανάμεσα σε μια πόρτα και το πλαίσιό της, ενώ κλείνει".

apozimeiosi 1.9 ek. 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όπως ήταν λογικό, η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια. Εκεί οι δικηγόροι του ενάγοντα ήταν αρκετά γλαφυροί ως προς τον τραυματισμό του, αναφέροντας ότι η πόρτα "έκλεισε απαλά μέσα από τη σάρκα, τα νεύρα, τα αιμοφόρα αγγεία, τους τένοντες, τους μύες και τη δομή των οστών του δεξιού αντίχειρα του Boateng", ενώ ο ιδιοκτήτης υποστήριξε ότι οι soft-close πόρτες της BMW ήταν επικίνδυνες σε σύγκριση με τα παράθυρα, τα οποία χρησιμοποιούν αισθητήρες για να ανιχνεύσουν εάν υπάρχει αντικείμενο ανάμεσα στο παράθυρο και το πλαίσιο. Ισχυρίστηκε, επίσης, ότι η BMW γνώριζε τα πιθανά προβλήματα ασφάλειας του συστήματος των πορτών τουλάχιστον από το 2002.

apozimeiosi 1.9 ek. 4

Μετά από 8 χρόνια διαμαχών, στις αρχές του μήνα, οι ένορκοι επιδίκασαν στον κάτοχο της Χ5 αποζημίωση 1,9 εκατομμυρίων δολαρίων. Το αξιοσημείωτο είναι ότι η γερμανική εταιρεία δεν κρίθηκε ένοχη για ελαττωματικές πόρτες, αλλά το δικαστήριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ήταν 100% υπεύθυνη για τον τραυματισμό του αντίχειρα του Boateng.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δεν είναι ακόμα γνωστό αν η BMW σκοπεύει να ασκήσει έφεση κατά της απόφασης, αλλά συνεχίζει να επιμένει ότι δεν υπάρχει τίποτα ελαττωματικό στο όχημα ή στις πόρτες. Μένει να δούμε αν αυτό θα μεταφραστεί σε μελλοντικές αλλαγές στον σχεδιασμό με έμφαση στην ασφάλεια του χρήστη.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ