Κι όμως, η πολυπόθητη πτώση στις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει ήδη επιτευχθεί στη μεγαλύτερη και σημαντικότερη αγορά του πλανήτη.
Μπορεί στην ευρωπαϊκή αγορά η αποκλιμάκωση των τιμών στα ηλεκτροκίνητα οχήματα να μην έχει ακόμη επιτευχθεί δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο για την Κίνα, στην οποία τα τελευταία 10 χρόνια έχει παρουσιαστεί μια αξιοσημείωτη πτώση στις τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με έκθεση η οποία δόθηκε στο φως της δημοσιότητας, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη μακρινή Κίνα μειώθηκαν την τελευταία δεκαετία κατά 47%, όντας πλέον σε πολύ χαμηλότερο επίπεδο σε σχέση με την ευρωπαϊκή και την αμερικανική αγορά.
BUY NOW
Ειδικότερα, το 2011 η μέση τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού οχήματος στην Κίνα ήταν τα 41.800 ευρώ, ενώ σήμερα η τιμή αυτή έχει συμπιεστεί στα 22.100 ευρώ.
Ένα ακόμα στοιχείο, ενδεικτικό της προόδου που έχει επιτευχθεί στην αγορά της Κίνας είναι ότι η μέση τιμή πώλησης ενός θερμικού αυτοκινήτου είναι υψηλότερη από εκείνη ενός ηλεκτρικού αγγίζοντας τα 23.700 ευρώ.
Αντιστρόφως ανάλογη είναι η πορεία των ηλεκτρικών οχημάτων σε Ευρώπη και Αμερική, όπου οι τιμές τους παραμένουν σε σταθερά υψηλά επίπεδα, γεγονός που εν μέρει σχετίζεται και με τις επιλογές που πραγματοποιούνται στις συγκεκριμένες αγορές.
Το 2021 η μέση τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη ευρωπαϊκή αγορά ήταν μεγαλύτερη των 40.000 ευρώ, ενώ πάνω από τα 35.000 ευρώ κυμάνθηκε και η μέση τιμή πώλησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.
Το γεγονός ότι η Κίνα φαίνεται να έχει πετύχει το… ακατόρθωτο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη δημοφιλία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης το εξαιρετικά χαμηλό κόστος των οποίων -μόλις 6.000 ευρώ- περιορίζει και μάλιστα σημαντικά τον γενικό μέσο όρο της κατηγορίας το μηδενικών ρύπων οχημάτων.
Αντιθέτως, στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής δεν υφίσταται μια τόσο προσιτή κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων με αποτέλεσμα το μέσο κόστος απόκτησης των EVs να εκτοξεύεται σε πολύ υψηλά επίπεδα.
Πηγή: Jato Dynamics
Διαβάστε περισσότερα:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ