Ηλεκτρικά ΙΧ στα πλοία: Τι αναφέρουν οι Γάλλοι για την απόφαση της Ελλάδας;

πλοίο

Οι πυρκαγιές στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αν και λιγότερο συχνές από αυτές στα θερμικά μοντέλα, είναι πολύ δύσκολο να περιοριστούν ωστόσο η Ελλάδα έλαβε μια ριζική απόφαση.

Μετά τις πυρκαγιές στα Felicity Ace και Fremantle Highway τα τελευταία χρόνια, που προκλήθηκαν από τη φωτιά ηλεκτρικών οχημάτων επί των πλοίων, η ασφάλεια των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εγείρει ερωτήματα.

Ωστόσο, μια μελέτη του 2020 (AutoInsuranceEZ) τόνισε ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο παρουσιάζει 60 φορές λιγότερο κίνδυνο αυθόρμητης ανάφλεξης από ένα αντίστοιχο βενζίνης ή diesel!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η απουσία κινούμενων μερών, η τριβή ή η αύξηση της θερμοκρασίας εξηγεί, μεταξύ άλλων, αυτό το εκπληκτικό κενό. Δεν είναι τόσο ανησυχητικό η ικανότητά τους να πιάσουν φωτιά, αλλά οι μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης να περιορίσουν τη φωτιά όταν αυτή εκδηλώνεται. Όπως συμβαίνει με κάθε ηλεκτρική πυρκαγιά, απαιτείται σημαντική ποσότητα νερού για να σβήσει και να αποτρέψει τις κυψέλες και τους συνδέσμους από το να ξαναπάρουν φωτιά.

Το πρόβλημα είναι ότι οι πυροσβέστες δεν είναι επαρκώς εκπαιδευμένοι, και πάλι σύμφωνα με αυτή τη μελέτη, και ακόμη και όταν περιοριστεί, η φωτιά μπορεί να επανεμφανιστεί αρκετές ώρες αργότερα. Η μόνη λύση: βυθίστε εντελώς την μπαταρία (ή ακόμα και ολόκληρο το όχημα) και παρακολουθήστε την προσεκτικά για 24 ώρες.

Για να διευκολυνθεί η εργασία έκτακτης ανάγκης, ορισμένοι κατασκευαστές, όπως η Renault, αναπτύσσουν το «Firemen Access» στα ηλεκτρικά οχήματά τους, που επιτρέπουν την αποσύνδεση και τη βύθιση της μπαταρίας σε λίγα δευτερόλεπτα. Ακόμα καλύτερα, μια ολλανδική start-up έχει αναπτύξει μια «πρίζα έκτακτης ανάγκης» για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία μπορεί να συνδεθεί σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για να απενεργοποιηθεί το όχημα…

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι έκανε η Ελλάδα για την μεταφορά ηλεκτρικών ΙΧ με πλοία;

Ακόμη και αν ο κίνδυνος αυθόρμητης ανάφλεξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι, όπως είδαμε, χαμηλότερος σε σύγκριση με τα θερμικά μοντέλα, αυτό δεν εμποδίζει ορισμένες χώρες να προστατεύονται από αυτόν. Ξεκινώντας από… την Ελλάδα!

Η χώρα ανακοίνωσε ότι από εδώ και στο εξής, ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά οχήματα θα επιτρέπονται στα ελληνικά πλοία μόνο εάν η στάθμη της μπαταρίας τους είναι κάτω από 40%. Μια μάλλον ριζοσπαστική απόφαση, με την οποία η κυβέρνηση πιστεύει ότι τα οχήματα που διέρχονται με πορθμεία, σταθμευμένα πολύ κοντά το ένα στο άλλο, μπορούν γρήγορα να πάρουν φωτιά λόγω ενός φαινομένου ντόμινο.

Γιατί 40%; Ούτε οι Γάλλοι αλλά ούτε η ADAC (που μετέδωσε τις πληροφορίες) γνωρίζουν. «Οι ειδικοί της ADAC δεν βλέπουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είτε είναι κατεστραμμένα είτε όχι, είναι πιο πιθανό να παρουσιάσουν κίνδυνο πυρκαγιάς από τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Κατ 'αρχήν, δεν μπορούμε φυσικά ποτέ να αποκλείσουμε εντελώς την πιθανότητα να πιάσει φωτιά ένα αυτοκίνητο λόγω ελαττώματος, αλλά αυτό ισχύει για όλους τους τύπους οχημάτων», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι ειδικοί.

Αυτή η απόφαση θέτει ένα άλλο σημαντικό πρόβλημα! Την πιθανότητα οι πελάτες να πρέπει να επαναφορτίσουν το ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο μόλις αποβιβαστούν από το πλοίο. Επειδή η Ελλάδα έχει αυτή τη στιγμή μόνο 2.000 σημεία φόρτισης, τα περισσότερα στην ήπειρο και όχι στα νησιά…

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ