Ο επίσημος οίκος μετατροπών της Fiat και της Jeep, η Mopar, παρουσίασε στην αμερικανική έκθεση SEMA 2022 ένα πρωτότυπο που ανοίγει τους ορίζοντες εξηλεκτρισμού των κλασσικών Jeep.
Το πρωτότυπο CJ Surge είναι ένα restomod, που σημαίνει ότι είναι ένα θρυλικό αυτοκίνητο του παρελθόντος που έχει ανακατασκευαστεί με σύγχρονα μηχανικά μέρη - και, στην προκειμένη περίπτωση, ηλεκτρικά. Σύμφωνα με τη Mopar, το CJ Surge «εισάγει ένα αποδοτικό σύστημα μπαταρίας-ηλεκτροκινητήρα για κλασσικά μοντέλα Jeep».
Κατά συνέπεια, είναι εύλογο να συμπαράνει κανείς ότι η Mopar εξελίσσει ένα kit εξηλεκτρισμού για όποιον κάτοχο κλασσικού ή σύγχρονου Jeep θέλει να μετατρέψει το αυτοκίνητό του σε αμιγώς ηλεκτρικό. Το Μάιο του 2021, θυμίζουμε, η Jeep είχε παρουσιάσει το Magneto, ως ένα off-roader μηδενικών ρύπων.
BUY NOW
Όμως, το Magneto βασιζόταν στη σύγχρονη, τελευταία γενιά του Wrangler, και όχι σε ένα ιστορικό Jeep. Επίσης, στο φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η εταιρεία παρουσίασε επίσημα το νέο συμπαγές SUV Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της ιστορίας της - και θα ακολουθήσει και το νέο Recon το 2025, όπως και πιθανότατα τα ηλεκτρικά Compass και Renegade.
Όμως, όπως καταλαβαίνετε, το restomod CJ Surge είναι μια εντελώς διαφορετική περίπτωση, που απευθύνεται στους λάτρεις των κλασσικών Jeep. Δεν υιοθετεί κάποιο από τα συστήματα ηλεκτροκίνησης των νέων Avenger ή Recon, αλλά ένα ειδικά σχεδιασμένο τάσης 400V για εκείνο.
Συγκεκριμένα, στη θέση του παλιού κινητήρα εσωτερικής καύσης έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 268 ίππους. Εδράζει πάνω στο κλασσικό πλαίσιο του CJ, με εκ νέου σχεδιασμένες βάσεις στήριξης, και όχι σε μια σύγχρονη ηλεκτρική πλατφόρμα. Η Jeep λέει ότι είναι ένα «αληθινό 4x4», με τετρακίνηση μέσω αυτόματης μετάδοσης δύο σχέσεων με ρυθμιζόμενη κλιμάκωση.
Η μπαταρία -της οποίας η χωρητικότητα δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί- είναι κλεισμένη σε ένα κουβούλιο ασφαλείας στο πίσω μέρος της καμπίνας των επιβατών, και περιλαμβάνει 24 κυψέλες. Η custon υποδοχή της πρίζας βρίσκεται στην αριστερή πλευρά, πίσω από την πόρτα του οδηγού.
Παράλληλα, το πλαίσιο έχει δεχθεί σημαντικές αλλαγές για την εκτός δρόμου κίνηση. Η αύξηση του ύψους είναι ιδιαίτερα μεγάλη, χάρη στην ανύψωση της ανάρτησης κατά 5 εκατοστά και της τοποθέτησης των μεγαλύτερων all-terrain ελαστικών της BR Goodrich.
Οι άξονες Dana 44 Crate αυξάνουν, επίσης, το κενό από το έδαφος για τη διάσχιση σκληρών τερέν, και είναι και πιο ανθεκτικοί. Το δάπεδο, άλλωστε, είναι επενδεδυμένο εμπρός κα πίσω με προστατευτικά μεταλλικά skid plates που προέρχονται από το Rubicon. Οι τροποποιήσεις συμπληρώνονται από μεγαλύτερους προφυλακτήρες εμπρός-πίσω (με εργάτη, μπροστά), ειδικά σχεδιασμένο roll-cage για την ασφάλεια από ανατροπές και αφαιρούμενη οροφή τύπου 'bikini'.
Για το χρωματισμό του ηλεκτρικού πρωτοτύπου CJ Surge η Mopar διάλεξε το χρώμα του χαλκού Copper Canyon, με λεπτομέρειες σε γυαλιστερό μαύρο και μπλε Surf, και σε συνδυασμό με τις ματ μαύρες ζάντες 18 ιντσών.
Το Jeep CJ Surge, κατά συνέπεια, απεικονίζει το μέλλον των μετατροπών για τα κλασσικά Jeep. Ένα μέλλον όπου πλέον και οι μετατροπές θα περάσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης - χωρίς να στερούν τη διαχρονική αρετή της off-road κίνησης για την οποία θα Jeep ανέκαθεν φημίζονταν.