Δύο επεκτάσεις της «πράσινης» Γραμμής που εξετάζονται αναμένεται να καταστήσουν ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών και των επισκεπτών της πρωτεύουσας.
Την ίδια ώρα που προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό και η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον βρίσκεται ένα βήμα πριν την ανάδειξη του αναδόχου, ενδιαφέρον συγκεντρώνει και το μέλλον του «Ηλεκτρικού», ήτοι της Γραμμής 1.
Μολονότι βρισκόμαστε σε ιδιαίτερα πρώιμο στάδιο, κατά καιρούς έχουν υπάρξει κυβερνητικές εξαγγελίες για επεκτάσεις που θα δώσουν τέλος στη συγκοινωνιακή απομόνωση πολλών περιοχών του λεκανοπεδίου.
BUY NOW
Επέκταση προς ΚΠΙΣΝ
Μια επέκταση που ίσως δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.
Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Στο έργο, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ αναφέρθηκε πρόσφατα και o Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, κ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η χρηματοδότηση του έργου δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα έργα μετρό προκρίνονται από την ΕΕ και στηρίζονται από την ΕΤΕπ.
Επέκταση προς Εθνική Οδό
Πέρα από τα Νότια Προάστια της Αθήνας, η Γραμμή 1 του Μετρό δεν αποκλείεται να λύσει και ένα χρόνιο πρόβλημα της πρωτεύουσας, ήτοι τη σύνδεση των μέσω σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.
Αυτό θα γίνει με μία επέκταση από την Κηφισιά έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, στην οποία είχε αναφερθεί η πρώην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.