Ο Ηλεκτρικός γίνεται υπόγειος -Ποιο είναι το μεγάλο έργο που θα δώσει τέλος στην κίνηση

ilektrikos isap prasini grammi

Ένα έργο, που αποτελεί διαχρονικό αίτημα, επιστρέφει στο προσκήνιο προβάλλοντας ως η λύση που μπορεί να καταστήσει ευκολότερες τις μετακινήσεις των πολιτών σε μια πολυσύχναστη περιοχή της Αττικής.

Στη γραμμή της εκκίνησης φαίνεται ότι θα μπορούσε να οδεύσει συν τω χρόνω ένα σημαντικό έργο για τον Πειραιά που δείχνει ικανό να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.

Πρόκειται για το έργο της υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο έως το λιμάνι, στο οποίο έκανε αναφορά προ ολίγων ημερών ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο περιθώριο των εγκαινιών του ανακαινισμένου Πύργου του Πειραιά, επισημαίνοντας ότι «η κυβέρνηση βλέπει πολύ θετικά το σχέδιο της υπογειοποίησης του Ηλεκτρικού». Πρόσθεσε δε ότι αναμένεται η τελική μελέτη, η συνεννόηση με το Υπουργείου Πολιτισμού και η εξεύρεση χρηματοδοτικών πόρων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το έργο υπογειοποίησης των γραμμών του ΗΣΑΠ βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην ατζέντα του Δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, ο οποίος έχει καταβάλει σημαντικές προσπάθειες προκειμένου να προχωρήσουν τάχιστα οι διαδικασίες.

γραμμές ΗΣΑΠ

Ο κ. Μώραλης είχε εστιάσει στην ανάγκη υλοποίησης του έργου -μεταξύ άλλων- σε ευρεία τηλεδιάσκεψη του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, στις 9 Φεβρουαρίου 2024, όπου τέθηκαν επί τάπητος οι παράμετροι, οι τεχνικές λεπτομέρειες και οι άμεσες ενέργειες που πρέπει να γίνουν σχετικά με το έργο, ενώ αποφασίστηκε και η συγκρότηση ομάδας εργασίας από τα εμπλεκόμενα μέρη.

Το έργο και τα οφέλη του

Βάσει παλαιότερων μελετών -που για πολλούς χρήζουν επικαιροποίησης- το έργο αφορά στη βύθιση των γραμμών του ΗΣΑΠ αμέσως μετά την έξοδο από τον σταθμό του Νέου Φαλήρου, τη δημιουργία ενός νέου υπόγειου σταθμού με την ονομασία «Καμίνια» στο ύψος του παλιού εργοστασίου του Κεράνη, αλλά και την άνοδο των γραμμών στην επιφάνεια στον τερματικό σταθμό του Πειραιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τώρα αναμένεται να μπουν στο μικροσκόπιο και άλλες προτάσεις που θα έχουν ως στόχο τον πιο αποτελεσματικό μετριασμό του κυκλοφοριακού προβλήματος, δίνοντας μια συνολική λύση για το πρόβλημα πρόσβασης στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Μια από τις προτάσεις είναι η συνολική υπογειοποίηση τόσο του Μετρό όσο και των δύο εκατέρωθεν αξόνων η οποία όμως έχει και σημαντικά μεγαλύτερο κόστος. Με αυτή την πρόταση απελευθερώνεται μεγάλος χώρος επιφανειακά που μπορεί να επιτρέψει τη δημιουργία ενός μεγάλου χώρου πρασίνου όπως και τη διασύνδεση των δρόμων που σήμερα υπάρχουν στις δύο πλευρές της γραμμής, ενώνοντας την πόλη.

ΗΣΑΠ

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, «πρόκειται για ένα έργο, το οποίο αποτελεί διαχρονικό αίτημα της πόλης και είναι ψηλά στην “ατζέντα” των διεκδικήσεων μας. Δεν πρόκειται για ένα τοπικό ζήτημα, αλλά για ένα μεγάλο έργο υποδομής, καθώς δεν αφορά μόνο τη λειτουργία του Δήμου Πειραιά, αφορά κυρίως τη λειτουργία του μεγάλου και ταχέως αναπτυσσόμενου λιμανιού της χώρας, από το οποίο διέρχονται πολλά εκατομμύρια άνθρωποι με τα αντίστοιχα οχήματα ετησίως και με την πόλη μας να δέχεται σημαντική επιβάρυνση σε κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό επίπεδο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Είναι λοιπόν ένα έργο εθνικής εμβέλειας και κομβικής σημασίας με άκρως θετικό πρόσημο και πιστεύω πως η υλοποίησή του σε συνδυασμό με τη λειτουργία του τραμ και του μετρό, θα συμβάλλει ώστε να αποσυμφορηθεί σε μεγάλο βαθμό το κυκλοφοριακό στο μεγάλο λιμάνι της χώρας».

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ